• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Thuis heb ik een Pioneer VSX-510 Receiver verbonden met een Sony EX500 TV via HDMI.

Mijn andere apparaten zijn allemaal verbonden via HDMI op de Pioneer receiver (Chromecast, TV Decoder, Mediaplayer).

Nu is het zo dat ik naar Spotify wil luisteren zonder dat mijn TV daarvoor aanmoet. Spotify kan ik zowel laten afspelen op de Chromecast of via Spotify Connect op de receiver.

Echter is het zo dat beide NIET werken als mijn TV toestel niet aanstaat. Wat zou hiervoor de verklaring kunnen zijn?

Ik dacht eerst een probleem met ARC (audio chromecast -> receiver -> tv -> terug naar receiver) maar ARC staat niet actief op m'n receiver. Dus eigenlijk zou hij het geluid moeten afspelen zonder dat dit voorbij de TV komt..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

dat is inderdaad vreemd. heb exact dezelfde reciever en hier werk spotify connect of airplay altijd. Sterker nog het 'breekt in' Als de reciever aangaat op een bron die zelf niets doet. bv de mediaplayer en ik connect dan schakelt hij zelf en er is geluid

wellicht een setting in je menu ergens ? of wellicht even kijken of je de laatste firmware hebt

• Cuball
Airplay werkt vreemd genoeg wel, maar dat vind ik niet zo goed werken, namelijk onderbrekingen als de gsm/ipad efkes geen verbinding meer heeft met het netwerk

edit: ondertussen even gezocht naar firmware updates, maar ik heb al de meest recente..

[ Voor 22% gewijzigd door Cuball op 31-08-2017 13:25 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

heb je trouwens wel een betaalt spotify abbo ? in de free versie werkt connect namelijk niet

• Cuball
ja hoor, Spotify premium.

Maar als TV aanstaat dan werkt het wel allemaal perfect.. maar ik heb geen nood aan de "cover-art" tijdens het afspelen van de muziek.

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
Ik heb al voor al mijn bronnen op mijn receiver (Marantz SR7005) de input en output moeten aangeven voor beeld en geluid, dus ook voor mijn chromecast waar ik over het algemeen Netflix mee kijken. Als ik dan ook begin te casten gaat mijn receiver en TV aan, automatisch. Als ik muziek wil luisteren via mijn Google Music account en wil afspelen via mijn chromecast, dan gaat mijn tv ook aan. Ik kan dat niet anders configureren omdat dan mijn receiver niet naar de goede input schakelt als ik begin te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
Wat ook nog vreemd is, als ik de TV inschakel, spotify Connect / Chromecast stream start en daarna mijn TV uitschakel dan blijft het geluid wel verder afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
Zo werkt dat hier dan weer niet, als alles bij staat en de TV word uitgezet dan gaat de receiver ook uit.
Pagina: 1