Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable laptop voor €1525

Pagina: 1
Acties:

• Nieni
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Aangezien mijn Dell Inspiron N5050 klinkt als een overvliegende straaljager en hij daarnaast ook net zo lastig mee te nemen is als een straaljager, ben ik voor dit nieuwe studiejaar op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb de laatste weken al veel gezocht, maar ik kan zelf niet beslissen wat nou echt goed voor mij is. Stiekem zoek ik iets wat qua uitstraling en kwaliteit vergelijkbaar is met de MacBook (Pro), maar ik weet niet of dat binnen mijn budget te doen is.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn studie gebruik ik veelal Office. Daarnaast wil ik de laptop ook gebruiken voor Photoshop en Lightroom (als hobby) en het kijken van films en series. De laptop is niet bedoeld om grafisch zware games mee te spelen. Ik zal misschien een game als Football Manager spelen, maar voor zwaardere games pak ik de console.

Wat is je budget?
Ik heb een budget van maximaal 1525 euro. Meer wil ik in principe niet uitgeven. Ik kan wel korting krijgen bij Dell en HP (studentenvoucher/HPstore), dus van die merken kan ik een iets duurder model ook bekijken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dit is voor mij een belangrijk punt, aangezien ik veel reis, voornamelijk met het openbaar vervoer. Ik wil daarom een portable laptop die ik makkelijk mee kan nemen en niet al te veel hoef op te laden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel kijk ik vooral naar de laptops van Dell en HP, omdat ik daar als student korting kan krijgen (10% bij Dell, HP verschilt per model). Mochten er betere opties van andere merken zijn, dan sta ik daar ook voor open.
Ik twijfel ook nog of 13 inch niet te klein is voor een laptop, ondanks dat je hem makkelijk mee kunt nemen. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Het scherm vind ik ook nog redelijk belangrijk, maar kleurenweergaven maken mij niet ontzettend veel uit, omdat ik kleurenblind ben. Een premium bouwkwaliteit/uitstraling vind ik ook fijn.
Ik ben niet de meest georganiseerde persoon, dus ruim ik het opslaggeheugen niet zo vaak op. Een geheugen van 256-512GB SSD is dus wel het minimum.
Daarnaast kan ik de laptop thuis wel aan een extern scherm hangen met HDMI in combinatie met USB-toetsenbord en -muis. USB-type c is ook preferabel vanwege mijn telefoon, die ik vrij regelmatig aan mijn laptop hang. Daarom vind ik connectiviteit ook een zeer belangrijk punt.

Zelf gevonden:

Dell XPS 13 (goedkoper via Dell)

Dell XPS 15 (staat niet in de Pricewatch)

HP Spectre x360 13-ac011nd

HP Spectre x360 15-bl020nd (kan ik voor €1725 krijgen, maar momenteel niet leverbaar bij HP en te duur in principe)