• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48
Ik heb een dilemma en hopelijk kunnen jullie me erbij helpen. Wij hebben net een nieuw huis die heeft op de begane grond en de eerste verdieping overal inbouw spots.

Totaal
  • 30x GU10
  • 5 x E27
  • 9 x Jung 1254 UDE tastdimmers
Op het moment is dit allemaal hallogeen, en dit wil ik uiteraard vervangen voor led. Nu zou ik alle Jung 1254 dimmers kunnen vervangen voor de nieuwe led tastdimmer 1224 LED UDE. Dan ben ik alleen al aan de dimmers 9x95 = €855 euro verder en dan heb ik 9 'domme' dimmers erbij.

Ik draai thuis Home Assistant en zou uiteraard graag alle verlichting ook daarmee willen kunnen beheren. Dus nu zat ik te denken om9 x 6,12 = €55,08
9 x 47,5 = €427,50
-------------------------
totaal = €482,60

Ik denk dat dit goed zou kunnen werken, nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en me zou kunnen vertellen of ik nu iets mis en het niet gaat werken, of juist dat ik op de goede weg ben.

Wensen:
  • Dimmen
  • Onthouden / default dimwaarde kunnen instellen, dus dat hij niet altijd op volledige sterkte start
  • Beheerbaar via Home Assistant, in mijn geval: z-wave of MQTT
  • Te bedienen via zowel de pulsdrukker als via Home Assistant (liefst ook als Home Assistant niet werkt)

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42

Exigence

dnkroz

Ik heb zelf geen ervaring met de Qubino dimmermodules, maar wel met die van Fibaro. Die werken exact zoals jij beschrijft en wenst. Dus ook al werkt mijn domoticaserver (Domoticz in mijn geval) niet, dan is alles nog steeds via de normale weg (de drukkers zelf) te bedienen. Ook wordt de stand onthouden bij uitzetten en op die stand wordt de verlichting weer ingeschakeld bij inschakelen. Voor mijn led-verlichting dien ik wel een Fibaro dimmer bypass (soort extra ballast) te gebruiken. Officieel alleen bij lage vermogens (grofweg 1 tot 4 ledlampen), maar ik merk dat hij mooier dimt als deze er sowieso aan zit.

Via de parameters zijn veel dingen in te stellen. Ik ga er vanuit dat dit ook met de Qubino moeiteloos kan :) Voor de zekerheid zou je de handleiding eens door moeten spitten.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 21:42
Kijk even of je die dimmer bij bijvoorbeeld elektroradar.de kan bestellen. Ik haal daar meestal het schakelmateriaal vandaan. Scheelt soms al zo'n 20% vergeleken met NL

Laat maar , ik bedoelde de 1224 LED UDE.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedfightserv op 31-08-2017 16:22 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Je kunt er ook voor kiezen om 35 milight lampen te plaatsen a ongeveer 10 euro per stuk. Een control box kost 15 euro en kan via domoticz bediend worden (home assistent het hier vast ook ondersteuning voor). Je kan dan eventueel met normale aan/uit schakelaars het stroom er helemaal af halen en weer op zetten. Hij onthoud dan je laatste instelling. Milight heeft ook inbouw afstandsbediening mogelijkheden.
Ik denk dat je minder geld kwijt bent uiteindelijk.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48
Thanks allen!

Ik ga het gewoon eens proberen met 1 set en kijken of het bevalt :)

@Lurge Milight ken ik, maar ik wil me liever niet binden aan zo'n platform

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs