Jarenlang had ik een trage overdrachtsnetheid (zowel read als write) tussen mijn Apple Macbook en mijn Synology NAS. Vroeger 10-20MB/s en tegenwoordig op een DS216+ zo'n 20-40MB/s. Nu zat ik vanochtend te googlen en kwam ik diverse topics tegen die onderstaande macOS commandline commando suggereerde waarmee 'client signing' werd uitgeschakeld. Hiermee zou de snelheden drastisch verbeteren.
Maar mijn vraag is: Kan dit óók een oplossing zijn voor Windows?
Ik werk zelf niet op een Windows, maar een vriend van mij heeft vrijwel dezelfde opstelling en die behaald maar 3-10MB/s. Daarom was ik benieuwd of een dergelijke oplossing ook zijn snelheden kon verbeteren.
Overigens nog altijd beter dan zijn snelheden van 100-300KB/s op de vorige WD MyCloud..
Dat werkte ook zeker weten. Via Blackmagic Disk Speed test heb ik op diverse shares een benchmark uitgevoerd en die knalde direct naar de 80-110MB/s. WOWprintf "[default]\nsigning_required=no\n" | sudo tee /etc/nsmb.conf >/dev/null
Maar mijn vraag is: Kan dit óók een oplossing zijn voor Windows?
Ik werk zelf niet op een Windows, maar een vriend van mij heeft vrijwel dezelfde opstelling en die behaald maar 3-10MB/s. Daarom was ik benieuwd of een dergelijke oplossing ook zijn snelheden kon verbeteren.
Overigens nog altijd beter dan zijn snelheden van 100-300KB/s op de vorige WD MyCloud..