Vraag over werking coupons Gearbest en andere webshops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:18
Hoi even een algemene vraag over het bestellen bij webshops, zoals bijvoorbeeld Gearbest.

Ik wilde bij GB een pre-sell bestelling doen met een bepaalde coupon code voor een leuke korting. Het ging om een flash sale waarbij de code op een een exact moment moet worden doorgevoerd.

In mijn Cart voer ik op het juiste moment de coupon code in en ik zie de prijs correct aangepast worden. So far so good :) Ik druk direct op "Proceed to check-out". Hier controleer ik verzendadres en verzendmethode. Echter wat schetst mijn verbazing. Op die pagina staat onderaan opeens weer een heel andere en hogere prijs? :(

Hierdoor ben ik nogal terughoudend om op Place Order (met betaalmethode) paypal te klikken.....

Dus mijn vraag: Is het gewoon mogelijk om op 'place order' te klikken om daarna indien in Paypal ook de te hoge prijs staat te annuleren, of moet ik pas op 'place order' klikken als op de check-out pagina ook de juiste coupon prijs aangeeft?

Alvast dank voor de tips

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit gaat over dingen bestellen, dus schopje van MAA richting SF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Heb je contact gehad met Gearbest?

En mocht contact niet willen lukken. Maar een duidelijke foto van het bedrag wat jij wil betalen Inc korting. Mocht PayPal meer afschrijven kan je een geschil in dienen. En zie ik weinig reden waarom PayPal Gearbest in het gelijk zou stellen. En dan kunnen ze kiezen. Of het hele bedrag terug storten. En jij stuurt het product terug. Of ze storten het teveel betaalde bedrag terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Eens met loki504 hierboven maar let op, het terugsturen zou nog wel eens kosten met zich mee kunnen brengen.

Die kortingsacties waarbij timing cruciaal is, zijn echt irritant.

• FJP84
Tnx. Als er nog items overzijn dan ga ik het morgen nog een keer proberen. Vandaag inderdaad de screenshot vergeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dravikje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05-2024
Je kan ook aan de deur weigeren als je er achter bent gekomen.

Het is inderdaad een smerige truuk die ze toepassen, het is mij ook al meerdere malen opgevallen en wellicht nog vaker overkomen.

Ook als je een product aanklikt met een kortingsprijs, waar een groot aantal van hun producten permanent toe horen zoals de Anet A6 om maar een voorbeeld te noemen. Een 3d printer die altijd met korting tussen de aanbiedingen staat. Wanneer je een kortingscode toevoegd die volgens hun regels niet samenwerkt is het product opeens niet meer in de aanbieding, je betaald dan de orginele prijs plus je korting volgens de kortingscode. Vaak kom je dan duurder uit dan wanneer je geen kortingscode gebruikt.

Wat mij ook opvalt is dat de prijzen afhankelijk zijn van hoe je bij het product aankomt. Soms zie ik een product op facebook van ze, klik ik erop en is er geen korting. Zie je het zelfde product op hun homepage en klik je er op, kom je op de zelfde link uit maar heb je opeens x% korting.

Let dus goed op bij Gearbest of de prijzen kloppen en of je wel op de goedkoopste manier besteld!

• FJP84
loki504 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:06:
Heb je contact gehad met Gearbest?

En mocht contact niet willen lukken. Maar een duidelijke foto van het bedrag wat jij wil betalen Inc korting. Mocht PayPal meer afschrijven kan je een geschil in dienen. En zie ik weinig reden waarom PayPal Gearbest in het gelijk zou stellen. En dan kunnen ze kiezen. Of het hele bedrag terug storten. En jij stuurt het product terug. Of ze storten het teveel betaalde bedrag terug.
Contact is wat lastig gebleken. De live-chat is een farce, en via de Facebook Messenger lijkt het vooral reclame te zijn die je als reactie krijgt en dat duurt ook nog eens behoorlijk lang. Voor een support ticket had ik een ordernummer nodig die ik nog niet heb. Dus uiteindelijk heb ik ook het geheel als error m.b.t. prijs gerapporteerd. Misschien toch maar de presell afwachten en daarna eens op aliexpress kijken. Nog nooit slechte ervaringen gehad daar.

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 31-08-2017 16:12 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan het niet zo zijn dat de code maar een bepaald aantal keer geldig is? Gearbest en anderen willen nog wel een stunten met zo'n aanbieding/coupon waarbij die maar 10-20x geldig is. Als daarbij 100-en mensen deze code willen gebruiken, moet het wel ergens mis gaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• FJP84
Yorinn schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:17:
Kan het niet zo zijn dat de code maar een bepaald aantal keer geldig is? Gearbest en anderen willen nog wel een stunten met zo'n aanbieding/coupon waarbij die maar 10-20x geldig is. Als daarbij 100-en mensen deze code willen gebruiken, moet het wel ergens mis gaan.
Ja volgens mij geldt het inderdaad voor de eerste 10. Punt is alleen dat ik nu in mijn winkelmandje de korting wel zie, alleen in de volgende stap (Check-Out) niet meer (zelfs duurder dan initieel zonder coupon).

De vraag die ik heb is dat als ik dan naar de volgende stap 'Place Order' (met betaalmethode Paypal) ga of Paypal wel de lage coupon prijs toont, en als dat niet het geval of ik de order dan alsnog kan afbreken. Ik wil dus voorkomen dat ik de order volledig doorzet met de verhoogde prijs :?

Update:
Duidelijk antwoord terug van Gearbest via Messenger

For this promotion product, there is limited time and stock. Kindly note first 10 units daily at 9:00UTC (Aug 21- Sep 4) can enjoy the promotion as indicated on the promotion page, there are only 10 units available for the promotion. If the price isn't the promotion price, we are sorry that it means you have missed the promotion. Thanks for your kind understanding

Nog maar een paar keer proberen en kijken of ik nog een keer geluk heb!

[ Voor 22% gewijzigd door FJP84 op 01-09-2017 05:51 ]

Pagina: 1