Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Wij installeerden een Robotmaaier (Worx Landroid WG 791E.1). Onze buren hebben een elektrische kattenomheining ( Petsafe PRF-3004W-20). Sinds de installatie werkt hun kattenomheining niet meer naar behoren.

Heeft er iemand hiervoor een oplossing, behalve dan het verleggen van de grenskabels?

Alvast bedankt.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-11 03:45
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:11:
Hallo!

Wij installeerden een Robotmaaier (Worx Landroid WG 791E.1). Onze buren hebben een elektrische kattenomheining ( Petsafe PRF-3004W-20). Sinds de installatie werkt hun kattenomheining niet meer naar behoren.

Heeft er iemand hiervoor een oplossing, behalve dan het verleggen van de grenskabels?

Alvast bedankt.
Maar de buren zijn wel blij dat jouw robotmaaier nu ook hun tuin meemaait ? :+

De meeste van die systemen werken toch met een gelijkstroomlus, en meten de stroomrichting ? Bij 2 draden naast elkaar wordt er dan gewoon doorgemaait (maar kun je bijvoorbeeld een lus leggen naar een bloemenperkje in het midden van het gras). Makkelijkste optie om te beginnen, lijkt me om de stroomrichting te veranderen (dus gewoon de draadjes van de begrenzing omwisselen)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Verwijderd

Topicstarter
De Robotmaaier komt niet in de tuin van de buren door de gemeenschappelijke afsluiting. Voor het overige ondervindt onze Robotmaaier geen hinder en maait hij dus correct.

Ikzelf ben niet technisch aangelegd maar ik zal de 2 draden van plaats verwisselen in het laadstation

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Laat even weten of het gelukt is :)

Mijn vermoeden zegt dat het niet gaat werken. Het is een soort radiosignaal met een ontvanger, geen gelijkstroom.

Blijkbaar werken ze beiden op dezelfde frequentie en zitten dus in elkaars vaarwater.

Heeft een van de apparaten misschien een frequentie selector (schakelaar)?

http://www.dogfencediy.com/2010/02/20/same-neighbor/
http://www.dogfencediy.co...isble-fence-interference/
http://www.dslreports.com...ent-interference-with-DSL

Zelfs hele ADSL systemen rondom huis gaan onderuit door dit soort systemen 8)7
My phone works great, but DSL slows to a crawl or quits when my underground pet containment system is turned on (Innotek). Obviously there is some sort of interference with the pet fence and my buried phone line.
Die petfence dingen is veel om te doen, veel mensen zijn er fel op tegen. Het kan een dier heel bang maken omdat het tikken krijgt van die halsband waardoor het dier helemaal niet meer naar buiten durft |:(

Robotmaaier binnen de lijntje houden, prima, maar huisdieren niet opvoeden en dat aan een apparaat overlaten, niet prima. En dan heb ik nog helemaal niets met katten. Nogal allergisch enzo :+

[ Voor 144% gewijzigd door Fairy op 31-08-2017 11:59 ]