Toon posts:

PC over zn nek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week is mijn pc op sterven na dood. Ik heb geen idee wat er is gebeurt... de eerste symptomen waren dat de pc vast liep op de raarste en meest onverwachte momenten. Na te hebben geprobeerd de hd helemaal te formateren en fdisken (/mbr), bleven de problemen, alleen nu zijn ze anders. Telkens bij het opstarten (alleen een kaal geinstalleerd windows 98se systeem) komen de meldingen dat er een fout is opgetreden met toegang krijgen tot het systeem register. Ik heb zelf al allerlei onderdelen van mijn pc getest. hd, intern geheugen, videokaart, alle andere kaarten er uit gehaald. ik heb er een andere cpu (identieke) in mijn systeem gezet, maakt niets uit. het ligt ook niet aan een te hoge temperatuur....

als er iemand is die enig idee heeft wat er mis zou kunnen zijn, ajb laat het me weten. ik zit momenteel met de handen in het haar.
mijn pc bestaat uit het volgende: amd 1.2, asus a7v133, 512 intern, maxtor hd 32 gig, video asus geforce 2 gts 32mb, sb live, creative dvd.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je toch niet goed genoeg getest. Het zal waarschijnlijk toch echt aan één specifiek onderdeel liggen. Ik gok op de HD of mobo. Kijk daar is naar. En suc6 ;)

Verwijderd

Ook meej gemaakt...
VIRUS!!! :(

Ik dacht ook met fdisk /mbr er vanaf te zijn, dat was niet zo. Zelf opnieuw de schijf indelen met Partitionmagic oid had geen resultaat.
Uiteindelijk heb ik het virus eraf weten te krijgen met een "zero-fill" programma van mijn harddisk. Da's nog een hardnekkig! :r

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Enig idee waar ik zo'n proggie vandaan kan halen?

Verwijderd

32GB vullen met nulletjes.. suc6 :)

ehmz, maxtor heeft dacht een disk doctor thingy achtig proggie.. zit vast wel zero fill optie in..

western digital heeft dat wel weet ik..

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Het kan ook nog aan de voeding liggen!
Als die niet meer goed is kun je ook erg vreemde problemen krijgen doordat hij soms inzakt!

Verwijderd

Ken ook iemand die dit probleem had
Lag bij hem aan het moederboard
Nadat hij er een andere in zijn compie had gedaan was alles weer oke

Verwijderd

Zit hier nu op het werk, en vertellen mij dat het aan het geheugen ligt.

Je krijgt toch een register fout? En hang-ups, ik zou denken probeer eens een andere Dimm.

succes... F.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ja ik denk ook dat het het geheugen is, probeer eens een geheugentest te doen met Norton of zo. Kan ook zijn dat je hardware niet echt goed op elkaar afgesteld is. Probeer eens win 95. En kijk eens wat hij daar voor foutmeldingen geeft, of niet.

Succes

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Het is waarschijnlijk je geheugen. Het kan zijn dat de afzonderlijke dimms wel 100% zijn maar combinatie van verschillende dimms hoeft niet altijd te werken. Probeer eens met afzonderlijke dimms erin (als je niet 1 dimm van 512 MB hebt natuurlijk :) )
Pagina: 1