Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop advies maximaal €5000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• N00N1
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zou jullie hulp erg waarderen.
Ik begin namelijk binnenkort met een vier-jarige ICT opleiding.
Voor deze opleiding moet ik een goede laptop kopen die minimaal 4 jaar mee gaat en aan het eind nog steeds goed presteert.

Ik heb nu een MSI gaming laptop aangeschaft maar de batterijduur is zeer slecht! Binnen een uur is deze helemaal leeg! Ondanks dat ik allerlei energie besparende standen heb aangezet.
Het is een prachtige laptop maar de batterijduur is echt een kill! Dus deze gaat terug.

Hoe duur mag de laptop maximaal zijn? €5000,-

Waarvoor ga ik hem nog meer gebruiken:
- ICT opleiding
- programmeren
- virtual machines draaien
- video's bekijken
- surfen
- games

Aan welke eisen moet het voldoen:
- i7 processor of beter? i8 is denk nog niet beschikbaar?
- ssd opslag van minstens 500 GB
- extra opslag van minstens 1 TB
- zeer goede accu waarmee in minstens 5 uur kan werken (hoe meer hoe beter)
- goede videokaart van minstens 8 GB
- werkgeheugen van minstens 16 GB, het liefst 32 GB
- minstens 15 inch en maximaal 17 inch
- geen Apple

Overige wensen:
- 4k scherm (3840 x 2160 Pixels)
- ingebouwd privacy filter
- meerdere usb 3.0 ingangen
- extra batterij kunnen aansluiten

Bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:00
out-of-the-box optie:
Koop voor €1.000/€1.500 een goede 'normale' laptop met evt. extra accu
Stop de rest van het geld in een workstation, waarop je via je laptop een remote inlogt... Het workstation is ook gedurende de rit makkelijker/beter/goedkoper te updaten dan een laptop.

Je hebt dan de mobiliteit van een laptop, gecombineerd met de kracht en stabiliteit van een 'normale' PC.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:10
Ik zou zeggen leeft je uit: https://www.bto.eu/laptop-keuzehulp

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

*knip* spam

[ Voor 120% gewijzigd door br00ky op 05-09-2017 09:45 ]

Verwijderd

Hoe ga je die Dell van hierboven die op Dell zelf € 2.985,21 ex BTW kost met IGZO paneel, i7 7820HQ, 32GB en 1TB SSD dan zakelijk kunnen opvoeren, als er geen bon aanwezig is?

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 09:40

NTwoO

!/**/

@ScytheNL De Dell Precisions zijn nu te krijgen met een Grafische kaart met 16GB grafische geheugen. In die range is 5 mille prima op te krijgen, maar ik ben eens met de duo oplossing van een Workstation Beest + laptop

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Koop geen laptop die zo duur is, zeker niet als je een opleiding gaat doen. Je kunt denk ik beter de kosten door de helft doen en over twee jaar een nieuwe laptop kopen. Nu al een laptop kopen die over 4 jaar ook nog goed presteerd is gekkenwerk.

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Owja, om de twee jaar 2500 euro uitgeven is inderdaad een beter plan...

@NTwoO weet ik, maar OP doelde denk ik meer op een GTX 1080 variant heb ik het idee. P5/6000 is leuk, maar niet voor OP bestemd in het kosten/baten plaatje. Toegegeven dat het kosten/baten plaatje sowieso een beetje scheef zit maar dat terzijde

@Verwijderd jij hebt zeker alleen naar het gelinkte product bij de v&a gekeken? Kijk nog eens een keer goed ;)

Daarnaast, wie heeft het over zakelijk opvoeren gehad? En dan nog, je kunt een particuliere aankoop gewoon afschrijven als zakelijk gebruik als je maar aantoonbaar kunt maken wat je betaald hebt, dus kopie advertentie bijv en bankafschrift en/of pinbon bij contant.

[ Voor 38% gewijzigd door ScytheNL op 31-08-2017 18:28 ]

Verwijderd

ScytheNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:55:
Owja, om de twee jaar 2500 euro uitgeven is inderdaad een beter plan...

...

@Verwijderd jij hebt zeker alleen naar het gelinkte product bij de v&a gekeken? Kijk nog eens een keer goed ;)

Daarnaast, wie heeft het over zakelijk opvoeren gehad? En dan nog, je kunt een particuliere aankoop gewoon afschrijven als zakelijk gebruik als je maar aantoonbaar kunt maken wat je betaald hebt, dus kopie advertentie bijv en bankafschrift en/of pinbon bij contant.
Als je ze net zoals jij voor dezelfde prijs minus de btw kan verkopen is het geen slechte deal nee. ;)

Ja, gewoon op de Dell site. Een HDD van 500 MB, een tas en wat softwarelicenties vind ik zelf niet zo interessant. Daar kijk ik ook niet naar als ik een nieuwe laptop ga kopen. :)

Oh, dat stond onderaan je tekstje op V&A. Okee, goed om te weten dat laatste.

Anywayz, een mooie laptop hoor. Zelf zou ik voor deze nieuws: Razer brengt Blade Pro met GTX 1060 en 1080p-scherm uit gaan. Al ben ik geen gamer en had ik liever wat nummerieke toetsjes gehad op die touch plek.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 18:47 ]

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

@Verwijderd volgens mij mis je toch echt iets in je configuratie dan. Afbeelding van de exacte specs staat in de v&a met de Dell prijs excl. BTW.

Anyways, laten we evt. verdere discussie in pb voeren om dit topic niet verder te kapen ;)

• N00N1
  • Niet online
Iedereen bedankt voor jullie reacties, dit waardeer ik enorm.

Ik vind het toch nog erg lastig maar wil toch een laptop van 15.6 inch.

Ik heb er een aantal op het oog maar weet niet hoe het met de batterijduur zit. Laat even weten wat jullie mening is.

pricewatch: MSI GT62VR 7RE-232NL (Dominator Pro 4K)

pricewatch: Acer Predator G9-593-7757

pricewatch: Asus ROG GL502VS-FI407T

Ik heb trouwens deze gekocht maar die gaat retour ivm batterijduur:
pricewatch: MSI GT73VR 7RE-400NL (Titan SLI 4K)

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Notebookcheck heeft een uitgebreide review van een fullHD versie Dominator pro gemaakt. 4uur op de accu in een wifi en een videotest. Als je op 4k gaat zitten is dat dus nog een tikkeltje minder, zeg maar.

Zoek voor je andere twee modellen maar in Google op modelnaam/nummer en review, dan krijg je genoeg resultaten denk ik. Notebookcheck is zeer uitgebreid dus ik zou die sowieso opzoeken.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
N00N1 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:38:
Beste Tweakers,

Ik zou jullie hulp erg waarderen.
Ik begin namelijk binnenkort met een vier-jarige ICT opleiding.
Voor deze opleiding moet ik een goede laptop kopen die minimaal 4 jaar mee gaat en aan het eind nog steeds goed presteert.

Ik heb nu een MSI gaming laptop aangeschaft maar de batterijduur is zeer slecht! Binnen een uur is deze helemaal leeg! Ondanks dat ik allerlei energie besparende standen heb aangezet.
Het is een prachtige laptop maar de batterijduur is echt een kill! Dus deze gaat terug.

Hoe duur mag de laptop maximaal zijn? €5000,-
Een gaming laptop en een goede batterijduur dat zijn 2 woorden in 1 zin die niet samengaan. Gaming vereist (grafische) power, en dat vreet stroom.

En persoonlijk vind ik 5000 euro belachelijk veel geld voor een laptop. Voor minder dan de helft heb je al state-of-the art laptops.

Bij sommige zakelijke laptops (dan heb je dus geen, of geen krachtige GPU) kun je wel een krachtige processor (HQ) combineren met een extra zware accu. Dat is dan een beetje een mix tussen gebruiksduur en rekenkracht. Een HQ processor heeft voor normaal werk een Intel IGP (Iris?), die doet wat t'ie moet doen. Maar zwaardere games zal w.s. niet gaan.

Als je echt iets krachtigs wil, maar beperkt mobiel, en dit soort bedragen wil uitgeven, koop je een zelfbouw mini-PC met een Samsmung 1TB NVM-E SSD. Dan heb je een mobiel datacenter dat in een rugzak past. Zie voor de gein: http://www.sqlpassion.at/...ed-my-mobile-data-center/

• N00N1
  • Niet online
pricewatch: Microsoft Surface Book Core i7,16GB 1T SSD (Performance Base) (Az...

Dit is ook wel een krachtig en mooi ding wat heel wat uurtjes kan draaien.

Weet niet of je daar virtual machines mee kan draaien?

Dit zijn de eisen die school stelt:

"Je hebt een eigen laptop (PC of Apple) nodig. Dit om te kunnen werken met ontwikkelomgevingen en om deel te kunnen nemen aan digitale toetsen. Veel laptops die vandaag de dag verkrijgbaar zijn, zijn geschikt voor genoemde zaken. Daarbij wordt uitgegaan van de volgende configuratie-eisen:

Een werkgeheugen van minimaal 4GB. Voorkeur gaat uit naar 8GB of meer
WiFi (draadloos netwerk)
Een harde schijf van minimaal 250GB. Bij voorkeur SSD
Een schermresolutie van minimaal 1024 x 768 pixels
Minimaal een i5 processor
Voor de richtingen waarbij ook met games/graphics wordt gewerkt, is een dedicated grafische kaart van ATI of NVidia met minimaal 512 MB geheugen vereist.

We raden de aanschaf van zogenoemde netbooks of tablets af, omdat de processorcapaciteit, intern geheugen en grafische mogelijkheden voor veel toepassingen niet toereikend zullen zijn."

Ik denk dat die surface book wel prima is, denk ik tenminste.

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
N00N1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:13:
pricewatch: Microsoft Surface Book Core i7,16GB 1T SSD (Performance Base) (Az...

Dit is ook wel een krachtig en mooi ding wat heel wat uurtjes kan draaien.

Weet niet of je daar virtual machines mee kan draaien?

Dit zijn de eisen die school stelt:

"Je hebt een eigen laptop (PC of Apple) nodig. Dit om te kunnen werken met ontwikkelomgevingen en om deel te kunnen nemen aan digitale toetsen. Veel laptops die vandaag de dag verkrijgbaar zijn, zijn geschikt voor genoemde zaken. Daarbij wordt uitgegaan van de volgende configuratie-eisen:

Een werkgeheugen van minimaal 4GB. Voorkeur gaat uit naar 8GB of meer
WiFi (draadloos netwerk)
Een harde schijf van minimaal 250GB. Bij voorkeur SSD
Een schermresolutie van minimaal 1024 x 768 pixels
Minimaal een i5 processor
Voor de richtingen waarbij ook met games/graphics wordt gewerkt, is een dedicated grafische kaart van ATI of NVidia met minimaal 512 MB geheugen vereist.

We raden de aanschaf van zogenoemde netbooks of tablets af, omdat de processorcapaciteit, intern geheugen en grafische mogelijkheden voor veel toepassingen niet toereikend zullen zijn."

Ik denk dat die surface book wel prima is, denk ik tenminste.
Of die voldoet zal er vast aan liggen hoeveel VM's je moet draaien (verder heb ik daar geen verstand van/ervaring mee). De processor is in ieder geval niet bijzonder krachtig (dual core 15W i7 i.p.v. quad core 45W) en de videokaart ook niet. Dit is in ieder geval een heel ander beeld dan dat je in de openingspost schetst. Met je originele wensen kom je uit op een bakbeest met GTX 1070/1080 en een onmogelijk grote/zware behuizing om HDD+SSD+Extreem grote accu te huisvesten en alle warmte af te voeren.

Dat lijstje eisen van je opleiding ziet er ook uit als een vrij generic lijstje dat elk instituut voor elke willekeurige opleiding zou gebruiken.

Maar goed.. als die surface book voldoet, dan voldoet zoiets al helemaal: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9560-laptop
Processor is veel krachtiger dan die in de surface book en de GTX 1050 is ongeveer gelijk aan de 965m. Als je dan echt gek wil doen is er nog een versie met 4K scherm, 32GB ram en 1TB SSD: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9560-laptop
Vrij licht voor de hardware die erin zit en qua accuduur komt het Full HD scherm volgens mij op ~10 uur uit bij browsen en het 4K model op 7 uur. Voor het geld kan je wel ook een laptop met betere GPU krijgen, maar dan wel met een grotere behuizing en mindere accuduur.

Edit: of als alternatief: pricewatch: Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T
Lijkt vrij gelijkwaardig aan de XPS 15

[ Voor 7% gewijzigd door LukasW op 01-09-2017 16:55 ]

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Surfacebook is een U processor.. Dat ga je uiteindelijk niet leuk vinden heb ik het idee. Eens met hierboven, maar ga dan voor de XPS ipv de Asus. Die staan voor zover ik weet niet als heel goed te boek en bij de XPS kun je 4 jaar garantie afkopen met NBD service.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Ik denk dat het een goed idee is als TS zich eerst eens inleest in dit onderwerp.
Het feit dat je spreekt van een i8 processor doet mij vermoeden dat je niet veel begrip hebt van de hardware die in een computer gaat.

Voor laptops is er veel om op te letten qua processor, zoek de i7-7500U en de i7-7700HK maar eens op op de website van intel.

🇺🇦

Verwijderd

ik kan met zekerheid zeggen dat 5000 euro uitgegeven, overdreven en zonde is, daar ga je zeker spijt van krijgen
Pagina: 1