Vraag

• siem1964
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-06-2021
Mijn vraag
Sinds een aantal maanden zijn we de trotse en tevreden bezitters van de SONOS Soundbar. Activeren en bedienen van de bar gebeurt via ons WiFi netwerk. Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is om het systeem via internet te benaderen (bijv. door inloggen op het thuisnetwerk). Weet iemand of dat mogelijk is en zo ja: hoe doe ik dat?? Alvast bedankt voor de info!! 8)7

Groetjes
Marcel
...

Beste antwoord (via siem1964 op 12-09-2017 07:38)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Ja, dat kan inderdaad. Het heeft wel een klein beetje technisch inzicht en handigheid nodig, maar je kan netjes de hele boel remote bedienen buiten de app om.

De tool waarmee je e.e.a kan regelen is SoCo (Sonos Controller). Dit is een Python package waar zo ongeveer alles al wel in zit. Wat ik zelf het makkelijkst vind werken is om een machine binnen het netwerk hiervoor te misbruiken. Een Raspberry Pi volstaat prima hiervoor. Via Python kan je dan alles weer aanroepen en de settings maken zoals je wil.

Uiteindelijk kan je jezelf dan helemaal uitleven hierop. Een jaar of 2 geleden heb ik eens voor een horeca-gelegenheid wat gebouwd waarmee ze hun 70 Sonos speakers konden bedienen over verschillende netwerken heen via een Web-interface, maar ook opties als groeperen, partymode, source kiezen etc waren hierin opgenomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L11eFaq.png
Bovenstaand screenshot geeft je een idee van wat daarmee dus allemaal mogelijk is met een heel klein beetje kennis van PHP en Python.

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Ja, dat kan inderdaad. Het heeft wel een klein beetje technisch inzicht en handigheid nodig, maar je kan netjes de hele boel remote bedienen buiten de app om.

De tool waarmee je e.e.a kan regelen is SoCo (Sonos Controller). Dit is een Python package waar zo ongeveer alles al wel in zit. Wat ik zelf het makkelijkst vind werken is om een machine binnen het netwerk hiervoor te misbruiken. Een Raspberry Pi volstaat prima hiervoor. Via Python kan je dan alles weer aanroepen en de settings maken zoals je wil.

Uiteindelijk kan je jezelf dan helemaal uitleven hierop. Een jaar of 2 geleden heb ik eens voor een horeca-gelegenheid wat gebouwd waarmee ze hun 70 Sonos speakers konden bedienen over verschillende netwerken heen via een Web-interface, maar ook opties als groeperen, partymode, source kiezen etc waren hierin opgenomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L11eFaq.png
Bovenstaand screenshot geeft je een idee van wat daarmee dus allemaal mogelijk is met een heel klein beetje kennis van PHP en Python.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem1964
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-06-2021
Hai kroegtijger,

dank je voor de informatie. Ik ben zelf niet zo technisch maar een vriend van me is geluidsman bij een coverband dus die zal er wel mee uit de voeten kunnen. Ik zal het eens laten proberen :-)!

groet
Marcel