Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mediacenter heeft problemen met streamen

Pagina: 1
Acties:

• Arent Schaap
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-11 13:38
Ik heb een probleem met het streamen van films (*mkv) van de ene pc naar mijn media pc over cat5e kabel.
Hierbij valt op verschillende punten (nooit dezelfde) het geluid een tel weg.(de versterker mist zijn digitale input dan ook) dan stopt het beeld terwijl het geluid weer door loopt om vervolgens het beeld te versneld doorspoelt tot het beeld en geluid weer synchroon lopen.

Beeld gaat via HDMi naar mijn televisie en geluid gaat door een optische kabel via een Asus sonar dx PCI geluidskaart naar de versterker.

Het rare aan dit verhaal is dat wanneer ik de films eerst kopieer naar deze pc dat het zich niet voordoet. Zowel van de HDD als de SSD.

De verbindingen, switches, routers en adapters zijn allemaal gigabit.
Streamen naar een Samsung tv gaat wel zonder problemen.
Streamen naar een Samsung smartphone gaat zonder problemen over de wifi

Om enkele punten van mogelijke oplossingen op te sommen is reeds geprobeerd:
- andere pc aangeschaft Q6600 vervangen door een i5 2310 met 4 GB geheugen, Nvidia GT720 en SSD.
- nieuwe netwerkkabel tussen de router en de switch waarop de films staan.
- Windows en combined community codec pack opnieuw geïnstalleerd.
- Windows Mediaplayer Classic Home Cinema WMC HC.
- Verschillende vormen van hardware acceleration geprobeerd Nvidia Cudy? en Native
- Asus sonar dx geluidskaart opnieuw geinstalleerd en drivers geupdate via Asus website
- Iets met problemen gelezen met de geluidskaart GX en dit aan en uit gezet in de mixer zonder resultaat.

Wie kan mij verder helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere player geprobeerd?

- VLC?
- Kodi?

Grappig, ik heb een BRIX met een i3-2xxx serie en daar had ik ooit allerlei andere rare dingen met Windows 7. USB3.0 uitgeschakeld en gaan. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arent Schaap
Op de Q6600 ben ik met VLC aan het stoeien geweest, dit zonder resultaat.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe is je samsung TV aangesloten? Is er niet een probleem in de kabel?

• Arent Schaap
EJPostema schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:21:
Hoe is je samsung TV aangesloten? Is er niet een probleem in de kabel?
Via HDMi.
Lijkt mij niet omdat hij vanaf de harde schijf wel goed af speelt. Zal dit ook nog even omwisselen voor de zekerheid.

• Arent Schaap
MAX3400 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:07:
Andere player geprobeerd?

- VLC?
- Kodi?

Grappig, ik heb een BRIX met een i3-2xxx serie en daar had ik ooit allerlei andere rare dingen met Windows 7. USB3.0 uitgeschakeld en gaan. :)
Op de Q6600 ben ik met VLC aan het stoeien geweest, dit zonder resultaat.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Arent Schaap schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Via HDMi.
Lijkt mij niet omdat hij vanaf de harde schijf wel goed af speelt. Zal dit ook nog even omwisselen voor de zekerheid.
Sorry, my bad. Bedoelde de cat5e kabel. Hoe is je samsung TV verbonden met het netwerk? (is dat dezelfde cat5e kabel)

• Arent Schaap
EJPostema schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Sorry, my bad. Bedoelde de cat5e kabel. Hoe is je samsung TV verbonden met het netwerk? (is dat dezelfde cat5e kabel)
Dit gaat om een andere Samsung tv in de slaapkamer deze is via meerdere gigabit switches van Cisco aangesloten op hetzelfde netwerk. Hiertussen zit al wel een cat6 kabel.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Arent Schaap schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:01:
- Windows en combined community codec pack opnieuw geïnstalleerd.
Ik zou het eens zonder deze codec packs proberen. Mijn ervaring is dat ze meer problemen opleveren dan oplossen en de meeste media players hebben uit zichzelf al voldoende ondersteuning voor de meeste codecs.

• Arent Schaap
ninjazx9r98 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Ik zou het eens zonder deze codec packs proberen. Mijn ervaring is dat ze meer problemen opleveren dan oplossen en de meeste media players hebben uit zichzelf al voldoende ondersteuning voor de meeste codecs.
Helaas, ook dit heeft niet 100% geholpen. Kan er in windows ook iets mis zijn met het streamen lijkt haast wel of er nu een buffer vol loopt. meestal doet hij het nu pas na 30 minuten in de serie.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11
Het kan natuurlijk ook nog aan je "andere pc" liggen? Daar waar je vanaf streamt?
Is deze wellicht met een download bezig? Die vervolgens na de schijf weggeschreven wordt?
Dit geeft ook wel eens haperingen. Ik zou zeker ook eens naar de stream computer kijken.

Kijk dan ook eens na het energieschema, zeker omdat je zegt na 30 minuten.
Wellicht wil hij een schijf in slaapmodus zetten? Of klokt de processor flinkt terug?

[ Voor 23% gewijzigd door Pittie op 09-09-2017 08:20 ]

• Arent Schaap
De energie instellingen staan zover mogelijk op hoge prestaties en niks uitschakelen.
Die pc is dan verder niks aan het doen.

Beide pc's heeft ook net de nieuwste drivers gekregen voor de netwerkkaart en het moederbord.
Helaas ook zonder resultaat.
Pagina: 1