Ik heb een probleem met het streamen van films (*mkv) van de ene pc naar mijn media pc over cat5e kabel.
Hierbij valt op verschillende punten (nooit dezelfde) het geluid een tel weg.(de versterker mist zijn digitale input dan ook) dan stopt het beeld terwijl het geluid weer door loopt om vervolgens het beeld te versneld doorspoelt tot het beeld en geluid weer synchroon lopen.
Beeld gaat via HDMi naar mijn televisie en geluid gaat door een optische kabel via een Asus sonar dx PCI geluidskaart naar de versterker.
Het rare aan dit verhaal is dat wanneer ik de films eerst kopieer naar deze pc dat het zich niet voordoet. Zowel van de HDD als de SSD.
De verbindingen, switches, routers en adapters zijn allemaal gigabit.
Streamen naar een Samsung tv gaat wel zonder problemen.
Streamen naar een Samsung smartphone gaat zonder problemen over de wifi
Om enkele punten van mogelijke oplossingen op te sommen is reeds geprobeerd:
- andere pc aangeschaft Q6600 vervangen door een i5 2310 met 4 GB geheugen, Nvidia GT720 en SSD.
- nieuwe netwerkkabel tussen de router en de switch waarop de films staan.
- Windows en combined community codec pack opnieuw geïnstalleerd.
- Windows Mediaplayer Classic Home Cinema WMC HC.
- Verschillende vormen van hardware acceleration geprobeerd Nvidia Cudy? en Native
- Asus sonar dx geluidskaart opnieuw geinstalleerd en drivers geupdate via Asus website
- Iets met problemen gelezen met de geluidskaart GX en dit aan en uit gezet in de mixer zonder resultaat.
Wie kan mij verder helpen met dit probleem?
Alvast bedankt.
Hierbij valt op verschillende punten (nooit dezelfde) het geluid een tel weg.(de versterker mist zijn digitale input dan ook) dan stopt het beeld terwijl het geluid weer door loopt om vervolgens het beeld te versneld doorspoelt tot het beeld en geluid weer synchroon lopen.
Beeld gaat via HDMi naar mijn televisie en geluid gaat door een optische kabel via een Asus sonar dx PCI geluidskaart naar de versterker.
Het rare aan dit verhaal is dat wanneer ik de films eerst kopieer naar deze pc dat het zich niet voordoet. Zowel van de HDD als de SSD.
De verbindingen, switches, routers en adapters zijn allemaal gigabit.
Streamen naar een Samsung tv gaat wel zonder problemen.
Streamen naar een Samsung smartphone gaat zonder problemen over de wifi
Om enkele punten van mogelijke oplossingen op te sommen is reeds geprobeerd:
- andere pc aangeschaft Q6600 vervangen door een i5 2310 met 4 GB geheugen, Nvidia GT720 en SSD.
- nieuwe netwerkkabel tussen de router en de switch waarop de films staan.
- Windows en combined community codec pack opnieuw geïnstalleerd.
- Windows Mediaplayer Classic Home Cinema WMC HC.
- Verschillende vormen van hardware acceleration geprobeerd Nvidia Cudy? en Native
- Asus sonar dx geluidskaart opnieuw geinstalleerd en drivers geupdate via Asus website
- Iets met problemen gelezen met de geluidskaart GX en dit aan en uit gezet in de mixer zonder resultaat.
Wie kan mij verder helpen met dit probleem?
Alvast bedankt.