• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo allen,

Bij deze eerst mijn setup :

Ryzen 1700X
Gigabyte B350 Gaming 3
Asus Strix 970GTX
16 gyg Corsair vengeance 2666
Be quiet 600 watt
LG 29 inch (Display cable)
Dell 24 inch ultrasharp (DVI Cable)
Samsung TV 40 inch (HDMI cable)

Alles werkt eigenlijk zonder problemen. Zodra ik de TV insteek via HDMI dan valt mijn LG met display cable uit naar No Signal. Zodra ik de TV weer uittrek dan is er weer signal op mijn LG.

Pc is volledig up to date, geen errors in eventviewer. niets mis met dit ding eigenljk behalve dit.

Is dit normal gedrag of ?

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Je videokaart ondersteunt waarschijnlijk geen 3 monitor setups als HDMI, DVI en DP simultaan gebruikt worden.

Je moet je voorstellen dat displayport "daisy chainable" is en HDMI (wat DVI-D met een andere connector is) niet. Waarschijnlijk bezit je videokaart maar 2 "links" als het ware, waardoor je alleen 3 schermen tegelijk aan kan sturen door er 2 te "daisychainen" via DP (wat gewoon op de kaart gebeurt als je 2 DP aansluitingen gebruikt) en 1 op de HDMI/DVI poort aan te sluiten.

In het algemeen zijn videokaarten geneigd HDMI en DVI prioriteit te geven qua output. Vraag me niet waarom. Maar dat verklaart waarom het scherm wat aan displayport hangt dan opeens uitvalt als je HDMI en DVI in gebruik neemt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.geforce.com/h...ce-gtx-970/specifications

Bot gezegd; als de totale resolutie van jouw schermen opgeteld hoger is dan de specs, dan stopt het hele zooitje. Daarbij vond ik een aantal andere artikelen dat je voornamelijk DVI-D moet gebruiken, waar mogelijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
ik dank u beide voor de uitleg