Vraag

• mrsardonian
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-08 03:17
Mijn vraag

Ik heb 200 unieke a5 formulieren waarvan de volgorde dient behouden te blijven.
Deze wil ik op a4 printen (100 vellen).
Omdat dit scenario wel vaker voorkomt zou het handig zijn als ik een pdf kan genereren die de pagina's ordent (of rechtstreeks print) op volgende manier:

Vel 1: Links: pagina 1, rechts: pagina 101
Vel 2: Links: pagina 2, rechts: pagina 102
...

Als ik dan de stapel A4 papier in het midden laat snijden, hoef ik enkel beide stapeltjes op elkaar te leggen (linkerstapel op de rechterstapel) om de volgorde te bewaren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Creative Cloud.
Laser printer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Booklet printing, multiple sheets, adobe support.
Bovenstaande zijn ingebouwde printwijzen in Acrobat Pro, jammer genoeg zijn deze niet wat ik zoek. Ook de helpdesk bij Adobe kon mij niet helpen. Verder is het niet zo eenvoudig om dit probleem in een zoekquery te gieten :).

Wie kan mij helpen, kan dit met behulp van een scriptje of andere specifieke software?

Alle reacties

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:21
Is het niet makkelijker om alle 200 formulieren te printen met 1 formulier per A4tje? Dat kost je 100 vel papier extra, maar je tijd is ook kostbaar.
Of als je printer het ondersteunt gewoon A5 papier gebruiken, hoef je ook niet meer te laten snijden.

PS heb je 200 losse bestanden of 1 bestand van 200 pagina's? En hoe/waarmee heb je de formulieren opgemaakt?

• mrsardonian
alwinuzz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:07:
Is het niet makkelijker om alle 200 formulieren te printen met 1 formulier per A4tje? Dat kost je 100 vel papier extra, maar je tijd is ook kostbaar.
Of als je printer het ondersteunt gewoon A5 papier gebruiken, hoef je ook niet meer te laten snijden.

PS heb je 200 losse bestanden of 1 bestand van 200 pagina's? En hoe/waarmee heb je de formulieren opgemaakt?
Dat is inderdaad een optie die we achter de hand houden moest het echt niet lukken.
De printer ondersteunt A5 maar dit gaat zeer traag, waar we 50 a4 pagina's per minuut kunnen printen is dat bij A5 maar 15 pagina's per minuut.

De formulieren dienen ook verpakt te worden, met A5 gaat dit supervlot, met A4 zou er al in 4 moeten geplooid worden ( zou veel langer duren).

De formulieren worden gegenereerd door ons online verkoopsysteem en zitten allen in 1 bestand. Ik informeer eens of het eventueel makkelijk van daaruit gegenereerd kan worden.
Belangrijke opmerking, het gaat niet altijd om 200 pagina's, dit kan altijd afwijken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon zorgen voor de juiste software: http://printshopmail.objectiflune.com/nl

Is niet goedkoop, dus voor een eenmalige mailing zou ik het uitbesteden aan een andere partij.

Ey!! Macarena \o/

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:21
baswa schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Dat is inderdaad een optie die we achter de hand houden moest het echt niet lukken.
De printer ondersteunt A5 maar dit gaat zeer traag, waar we 50 a4 pagina's per minuut kunnen printen is dat bij A5 maar 15 pagina's per minuut.

De formulieren dienen ook verpakt te worden, met A5 gaat dit supervlot, met A4 zou er al in 4 moeten geplooid worden ( zou veel langer duren).

De formulieren worden gegenereerd door ons online verkoopsysteem en zitten allen in 1 bestand. Ik informeer eens of het eventueel makkelijk van daaruit gegenereerd kan worden.
Belangrijke opmerking, het gaat niet altijd om 200 pagina's, dit kan altijd afwijken.
Stel je print alles op de volgende manier:
Tweakers PDF genereren advanced printen klik voor groter
Dus je A5 formulier op de linkerkant van een A4.
Dan 1x rechterhelft erafsnijden en klaar!

Zelf heb ik een hekel aan snijden dus zou A5 papier in de printer stoppen, kwartier wat anders gaan doen en ook klaar.

Trouwens, waarom plooien jullie een A4 in vieren, dan wordt het A6 formaat toch? Kan de verpakking niet groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 09:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

De formulieren worden gegenereerd door ons online verkoopsysteem en zitten allen in 1 bestand.
Maar je wil eigenlijk een pdf omzetten ? Want het genereren doet je software al? Dat bestand dat je noemt is een pdf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsardonian
alwinuzz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

Stel je print alles op de volgende manier:
[afbeelding] klik voor groter
Dus je A5 formulier op de linkerkant van een A4.
Dan 1x rechterhelft erafsnijden en klaar!

Zelf heb ik een hekel aan snijden dus zou A5 papier in de printer stoppen, kwartier wat anders gaan doen en ook klaar.

Trouwens, waarom plooien jullie een A4 in vieren, dan wordt het A6 formaat toch? Kan de verpakking niet groter?
We willen ook zo weinig mogelijk afval :). Het A5 papier wordt inderdaad eenmaal gevouwen, maar in twee vouwen of in vier is in tijd toch nog een verschil :).
kaassouffle schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:36:
[...]

Maar je wil eigenlijk een pdf omzetten ? Want het genereren doet je software al? Dat bestand dat je noemt is een pdf ?
Ik had eigenlijk gehoopt op een functie om een pdf rechtstreeks op een bepaalde manier kan printen. Maar evengoed is software om de volgorde van de pdf te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Quite imposing is een acrobat plugin die de impositioning voor je doet. Veel printer drivers kunnen iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:13
Quite imposing is inderdaad erg goed in te zetten hiervoor. Als je regelmatig van dergelijke mailingen hebt met varierende omvang dan wordt aanschaf snel terugverdient.
Wil je het automatiseren dan kan je met Switch (van Enfocus) Quite Imposing zelfs scriptmatig laten omzetten aan de hand van de omvang (maar dan heb je wel een flink budget nodig).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe uniek is zo'n formulier? Alleen qua inhoud of ook qua design/layout?
Wanneer alleen de inhoud veranderd, kun je dit ook prima doen met Indesign in combinatie met Excel.
Zet alle inhoud in een excel sheet in gesorteerd per kolom (bijv. kolom naam, kolom adres etc..) en laat op basis van de excel in Indesign de gegevens invoeren.
Ik dacht dat je ook een offset kunt instellen van wanneer die moet beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 06-09-2017 09:58 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Variant op alwinuzz in "PDF genereren / advanced printen":
Print de helft van de pagina's op de linkerhelft van het papier; dan het papier andersom in de printer en dan de volgende helft op de dan nog blanco overgebleven linkerhelft afdrukken.
Doorsnijden en de ene stapel A5 op de andere leggen: geen papierverspilling.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

sam.vimes schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:03:
Variant op alwinuzz in "PDF genereren / advanced printen":
Print de helft van de pagina's op de linkerhelft van het papier; dan het papier andersom in de printer en dan de volgende helft op de dan nog blanco overgebleven linkerhelft afdrukken.
Doorsnijden en de ene stapel A5 op de andere leggen: geen papierverspilling.
Zo wordt ook wel vaak gedaan in drukkerijen, ja.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Als je kunt programmeren dan zijn met PHP i.c.m. FPDI de mogelijkheden eindeloos :).

www.nintendocasemods.com

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:07

Blokker_1999

Full steam ahead

Digital-DNA schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:48:
Als je kunt programmeren dan zijn met PHP i.c.m. FPDI de mogelijkheden eindeloos :).
Of gewoon Linux en een bash scriptje (moet volgens mij zelfs mogelijk zijn met de Bash in Windows).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1