Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubuntu/Windows dual boot Clevo laptop

Pagina: 1
Acties:

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-11 15:15
Ik weet niet zo goed of mijn vraag hier hoort maar ik merk het vanzelf wel denk ik...

Ik was van plan een clevo laptop te kopen en bijna gedaan, de P650HP6-G om precies te zijn. Alleen heb ik voor mijn studie een dual boot laptop nodig die Ubuntu en Windows kan draaien. Nou ja eigenlijk alleen Ubuntu maar ik wil er zelf wel Windows bij hebben.

Mijn vraag is, zijn er mensen die er enige ervaring mee hebben, en weten hoe het zit met de support voor zoiets.

Als het belangrijk is, ik moet de Ubuntu versie 16.04.3 LTS hebben (de laatste gewoon).

Ik heb al wat rond zitten zoeken, maar heb niet zo veel nuttigs kunnen vinden dat me een duidelijk antwoord geeft.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

https://www.google.nl/sea...b..0.2.70...0.kzJoI1AUSg4

2e hit:
Système d'exploitation Linux
Linux Ubuntu® 16.04.3 LTS 64bits sous Cinnamon + extras + installation +0,00 € (details)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Welke support bedoel je precies? Op de hardware van de fabriek dat je deze niet onbedoeld schendt? Of dat Ubuntu wel goed draait op de laptop?

Het eerste verwacht ik geen probleem te zijn.
Betreft het 2e, kwestie van hardware nalopen en Googlen of Linux er problemen mee heeft.
Je kunt ook een VM opzetten met Ubuntu er op, dan is het sowieso geen probleem voor het 1e en 2e punt.
Maar je moet wel na gaan of jouw opleiding hier niet moeilijk over doet.
Houd ook rekening dat je Windows licentie een pro licentie moet zijn als je VM'S wilt draaien.

• Mounir
@Fore! Het eerste is ook niet mijn vraag. Het gaat me meer om of er geen grote problemen zijn zonder fix. Ik heb tuxedo computers een email gestuurd hierover, en volgens hun werkt elke functie (ook nvidea Optimus) dankzij hun developers. Alleen weet ik niet of hun werk gewoon online staat, of dat je bij hun moet bestellen om zulk support te krijgen. En ik ben absoluut niet van plan van ze te bestellen.
En een VM draaien op Windows is niet echt een optie omdat mijn opleiding daar inderdaad moeilijk over gaat doen, alhoewel de Windows pro licente geen probleem is.

• Mounir
Net een emailtje gestuurd naar Frits van https://laptopparts4less.frl, en kreeg als antwoord dat als je bij het opmerkingen gedeelte van bestellen zette dat je een Ubuntu Windows dual boot wilt, ze er wel uitkomen. Dat is nog eens goede klantenservice!