Wie heeft deze fan, en hoe bevalt hij?
Verplaatst hij nog wel wat lucht (tot hoever voel je 'm nog blazen), en is hij echt zo stil?
Verplaatst hij nog wel wat lucht (tot hoever voel je 'm nog blazen), en is hij echt zo stil?
Verwijderd
Verwijderd
die Papst lijken allemaal op elkaar dus dat heeft weinig zin. mensen die deze fans kennen weten wel waar het over gaat...Op zondag 08 juli 2001 23:23 schreef Hawk666 het volgende:
misschien is een piccie of nadere omschrijving geen overbodige luxe, mensen kennen niet vaak typenummers uit hun hoofd
heh, oops. Ja daar heb je helemaal gelijk inOp zondag 08 juli 2001 23:23 schreef Hawk666 het volgende:
misschien is een piccie of nadere omschrijving geen overbodige luxe, mensen kennen niet vaak typenummers uit hun hoofd

idd, daar had ik ook op gehooptOp zondag 08 juli 2001 23:36 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
die Papst lijken allemaal op elkaar dus dat heeft weinig zin. mensen die deze fans kennen weten wel waar het over gaat...
specs had ik al gevonden, maar dat zegt helaas zo weinig omdat iedere fabrikant anders meeruit de specs kun je zien hoe stil hij is en wat voor een luchtverplaatsing hij heeft...
Hmmm, tsja daar zit ook nog wel wat verschil tussen. De 8412NG verplaatst dik twee keer zoveel lucht bij 32 Db(A)... hij heeft wel Sintec Sleeve Bearing. Maar toevallig wil ik twee 8412NGL's in m'n kast plaatsen dus in totaal kom ik ongeveer op dezelfde luchtverplaatsing uit. En is dat denk je een beetje genoeg om een midi tower met een 250 watt PSU en een minimum aan hardware te koelen?btw ik heb een 8412 NG...die is niet echt stil maar koelt wel aardig...(op 7 volt is ie wel stil maar koelt ie natuurlijk een stuk minder)...
Hmmm, deze datasheet bedoel je zeker:Op zondag 08 juli 2001 23:51 schreef SONiCB00M het volgende:
www.papst.de
download de datasheet (in PDF, acrobat dus)
Op zondag 08 juli 2001 23:39 schreef PsyFlux het volgende:
Hier nog wat meer specs.
One of the animals has left its cage today.
Hmmm, en die produceert volgens Papst 28dB(A).Op maandag 09 juli 2001 10:00 schreef mrknowitall het volgende:
Papst 3412NM ik heb twee van deze daar merk je geen verschil op 0 of 12V, er maakt nog iets in mijn systeem een geluidje, maar het is zo weinig dat ik het eigenlijk niet kan localiseren (Enermax voeding, Sunon fans @7V, Geforce of MB-coolertje ?!)
Op die engelse/amerikaanse sites zie je veel van die Panaflo dingen staan. Die zijn ook lekker stil.Op maandag 09 juli 2001 20:28 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Hmmm, en die produceert volgens Papst 28dB(A).
Als dat dus werkelijk al flink stil is kan ik nog wat leuks gaan verwachten met 12 dB(A)
Maar tot zover helaas nog niemand die de 8412NGL heeft... Er moet toch wel een tweaker rondlopen die de stilste 80mm fan die er bestaat heeft gekocht?
Hehehehe, 23 keer Laetitia Casta...Op maandag 09 juli 2001 13:16 schreef mrknowitall het volgende:
BTW, met jouw icoontjes is het best grappig om een paar keer op F5 te raggen
Verwijderd
Verwijderd
Ik wil niet meer lucht door m'n kast, maar een stillere kast!Op dinsdag 10 juli 2001 18:17 schreef speedygonzalis het volgende:
als je meer lucht wilt in je kast dan neem je een die meer CFM heeft. En dat is "recht" evenredig aan meer geluid zoniet in het kwadraat evenredig.
Nog niet gedaan, ik wil eerst zien hoe de prestaties zijn zonder aan die gaatjes te gaan knoeien. M'n vorige case is der namelijk niet mooier op geworden met het keesmodden en ik wil deze nieuwe kast eerst nog zo netjes mogelijk houden. Maar als ik toch nog gesuis hoor maak ik idd gewoon een gat en hang hier een chromen fingerguard voor (ivm de kabelwirwar achter m'n kast).Als ik jou was dan ging ik met een boor de gaatjes die in je kast zitten opboren( reken maar eens uit hoeveel procent meer opening je krijgt als je van een 80mm van de caseopeningsgaatje 1 mm groter maat per stuk.Daar is namelijk nog veel meer winst (20% met gemak) te halen. Tenzij je slim bent en die gaatjes er al volledig uit hebt gehaalt.
De papst8412NGL is de stilste fan ooit gemaakt. Daar gaat het om, en ik denk dat hij ook nog wel genoeg lucht verplaatst om de boel te koelen. Ik wil geen windtunnel, ik wil een zo stil mogelijke computerIk heb ipv de 80mm er een 120 ingezet en die doet 55CFM met hetzelde geluid van die 80 (papst 4112)
Deze tekst niet lezen !
Deze tekst niet lezen !
Verwijderd
Maar, ik denk niet dat deze altijd op volle snelheid draait (zelfs niet met een case temp van 36 graden) door die noisekiller (temperatuurgeregeld toerental). Een Papst 8412NGL zou dus minder lucht derdoorheen trekken, maar aan de andere kant wil ik er wel weer nog een extra Papst vooronder plaatsen. Dan kom ik in totaal op bijna 40 CFM uit. Maar niet al die lucht zal door de PSU gaan, een deel zal ook uit via roosters uit de kast gaan denk ik.Model: D80SH-12
Size (mm): 80x80x25
Volt: 12
Speed: 3000
Air Flow (CFM): 34
Noise dB: 33
Verwijderd
Het ging me ten 1e meer om de circulatie van lucht door de kast, en niet de koeling van de processor. En ten 2e koop ik liever nieuwe fans dan zo'n oude fan die er al heel wat uurtjes op heeft zitten... toch bedankt voor de tipOp woensdag 11 juli 2001 01:17 schreef socket het volgende:
Neem de ventilator van de oude tulip at's die kleine desktop kastjes met de vento op de achterkant van de kast.
Superstill en een partij wind specs: 12v DC 200mA. IK heb deze ook op mijn athlon en hij wordt niet warmer dan 47c met een standaard koelblok proc: ATHLON 1000@1200
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9________________________ | | | | |______________________| |||| || || || || |||| \ || || || || || || / \|| || || || || ||/ \ || || || || / \_____________/
gewoon er op schroeven en klaar, scheelt ook zo'n duur ding van 40,- of wat ze ook kosten die kunstwerjes.