Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Dreadlord
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 16:52
Beste GoT-ters,

Na wat uitzoekwerk dacht ik voor dit systeem:

ASRock P67 Pro3 SE
Intel Core i5 3450
Sapphire Radeon HD6950 OC 2GB
Antec VP450P

een makkelijke upgrade te hebben in deze Radeon RX560, aangezien hij minder stroom nodig lijkt te hebben (één tegenover twee 6-pins connectoren benodigd) en PCI-e backwards compatible is.

Nu had ik over het hoofd gezien dat m'n scherm enkel een VGA-aansluiting heeft, dus heb ik bij de Mediamarkt een Vivanco HDMI->VGA-adapter gehaald.

Nu ik denk aan de slag te kunnen blijft het scherm echter zwart. De GPU lijkt goed aangesloten, want de kaart kan geen kant op en de fan start met draaien bij het aanzetten van de pc.

Omdat ik dacht dat de adapter niet goed werkte heb ik de pc met een HDMI-kabel verbonden met de tv. In het geval van de HD6950 werkt dit (dus tv en kabel lijken in orde), maar bij de RX560 blijft het wederom zwart.

Aan de hand van eerdere topics hier/een zoektocht op het net is het enige dat ik zelf nog kan bedenken dat het BIOS geupdate moet worden. De enkele beschikbare op de ASRock-site maakt melding van het volgende: "Improve discrete VGA card vBIOS compatibility." Aangezien ik niet weet wat dit betekent weet ik dus ook niet of dit relevant kan zijn.

Helaas ben ik momenteel niet in de gelegenheid om de nieuwe kaart te testen in een andere pc en te controleren of de DVI-/DP-uitgangen wél werken.

Graag hoor ik of jullie mogelijke oplossingen zien.
Mocht er meer informatie nodig zijn, laat dat ook vooral weten.

Bij voorbaat dank voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BIOS update is altijd aan te bevelen; grote kans dat er zaken omtrent "secure boot / UEFI / GPU" hiermee verbeterd worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The_Dreadlord
Op de website van ASRock staat Please update to the latest BIOS with Instant Flash or Internet Flash in the UEFI setup if you are using Windows® 10..

Daarom heb ik de bestanden gedownload en (voor de zekerheid) op 2 verschillende FAT32-geformatteerde USB-sticks gezet. Vervogens die ingestoken (niet tegelijk) in de USB2.0-poorten op het I/O-paneel en proberen te laden via Instant Flash (heet in mijn BIOS M-Flash - neem aan dat dit hetzelfde is). Echter bij beide verschijnt de melding dat er geen image file gevonden kan worden. De USB's worden overigens wel herkend.

Wat te doen? Internet Flash vanuit het BIOS proberen? Of de .exe die bij de download zat inbegrepen? Iets anders?

Daarnaast een vreemd iets: bij het BIOS-versienummer staat 10.0, maar als de laatste update 2.20 is, hoe kan dat dan?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Dreadlord op 31-08-2017 11:44 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Probeer ze eens in de USB poorten van je moederboard. Misschien maakt het uit.

• The_Dreadlord
De I/O-paneel-poorten (aan de achterkant) ipv de front-paneel-poorten zijn toch die van het moederbord?

In elk geval, dat is al geprobeerd.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Staat de BIOS file wel in de root van je USB stick?
En uiteraard wel uitgepakt (niet nog in een zipfile zitten?) (<- zal wel niet, maar je weet maar nooit :P )

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

The_Dreadlord schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:43:
Op de website van ASRock staat Please update to the latest BIOS with Instant Flash or Internet Flash in the UEFI setup if you are using Windows® 10..

Daarom heb ik de bestanden gedownload en (voor de zekerheid) op 2 verschillende FAT32-geformatteerde USB-sticks gezet. Vervogens die ingestoken (niet tegelijk) in de USB2.0-poorten op het I/O-paneel en proberen te laden via Instant Flash (heet in mijn BIOS M-Flash - neem aan dat dit hetzelfde is). Echter bij beide verschijnt de melding dat er geen image file gevonden kan worden. De USB's worden overigens wel herkend.

Wat te doen? Internet Flash vanuit het BIOS proberen? Of de .exe die bij de download zat inbegrepen? Iets anders?

Daarnaast een vreemd iets: bij het BIOS-versienummer staat 10.0, maar als de laatste update 2.20 is, hoe kan dat dan?
Grote kans is dat je de bios file een andere naam moet geven, dat is in ieder geval bij mij nodig. Dit is om te voorkomen dat een andere .dat file wordt geladen en dat je bios daardoor corrupt raakt.
Lees de flash instructies eens goed door.
Ik heb dan wel een Asus bord.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Lijkt erop dat het in Windows moet via de .exe:

http://www.asrock.com/support/BIOSIG.asp?cat=Windows7

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Dreadlord
Waar ik het vandaan heb gehaald is niet te zeggen, maar het genoemde moederbord zit helemaal niet in deze pc.

De MSI B75A-G43, die er wél in zit, heb ik geflashed van v10.0 naar v10.10 en nu is er beeld :).

Bedankt voor alle input en excuses voor de domheid!
Pagina: 1