SCSI vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 12:51

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Hoi,

ik ben in het bezit van een Mustek 12000SP scanner incl. bijgeleverd scsi kaartje. Nu ben ik al in het bezit van een andere scsi kaart voor mijn brander en daar zit ook een externe poort op.

Nu vraag ik mij af of ik die scanner ook op mijn oude scsi kaart kan aansluiten. Op de mustek site kan ik dit type scanner niet eens weervinden.

Yamaha MT-09

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

gewoon lekker op je scsi kaart aansluiten die je hebt, wel zo makkelijk,

wel even de juiste kabel vinden en de scsi ID goed instellen

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Ik heb dezelfde scanner en ik heb hem zonder problemen aan een Adaptec-, een LSI- en een Tekram-controler gehad zonder problemen.
Wel even de specs van je controler bekijken op max. te gebruiken poorten en eventuele terminators i.v.m. interne en externe aansluiting.

Verwijderd

Aansluiten op je bestaande kaart (wel even op de id's en termination letten) en dan moet ie werken als het spreekwoordelijke zonnetje (welke momenteel nergens te zien is :( )

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 12:51

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 01:35 schreef Stoned-cow het volgende:
Aansluiten op je bestaande kaart (wel even op de id's en termination letten) en dan moet ie werken als het spreekwoordelijke zonnetje (welke momenteel nergens te zien is :( )
Bedankt allemaal,

zodra ik tijd heb zal ik eens zo'n kabel ophalen en het eens proberen.

Yamaha MT-09

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Eeuh lijkt me moeilijk aansluiten die scanner. Heb em zelf namelijk ook en hij heeft een scsi poort die eruit ziet als een printer poort. Is wel degelijk scsi maar dan anders... :) Ik zou dus gewoon die kaart die erbij zit laten zitten kan geen kwaad.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 00:15 schreef Shove_it999 het volgende:
Eeuh lijkt me moeilijk aansluiten die scanner. Heb em zelf namelijk ook en hij heeft een scsi poort die eruit ziet als een printer poort. Is wel degelijk scsi maar dan anders... :) Ik zou dus gewoon die kaart die erbij zit laten zitten kan geen kwaad.
Dat klopt het is een 25-pins SCSI-uitgang.
Ik zou ook de originele SCSI kaart gebruiken.

Het probleem met de driver van de scanner dat ie exclusief gebruikt maakt van de bus.
Dus niet branden als je scant.

Mocht je toch je oude SCSI-kaart willen gebruiken, houdt er dan rekening mee dat de SCSI-kabel die je dient aan te schaffen aan de prijzige kant zal zijn.
Pagina: 1