Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-08 14:15
Goeieavond !

Mijn teerbeminde en ikzelf (beide Belgen) verhuizen in november naar Huijbergen (4635BB)
Nu heb ik geen idee van het provider-landschap in Nederland,
Ik heb reeds gebruik gemaakt van de pricewatch, en Online.NL en Telfort komen naar voor als de goedkoopste. (TV + Internet +-100 MB/s, standaard gebruik is Netflix, spotify, gaming)

Zijn er bepaalde providers die te vermijden zijn in die streek, slechte customer service, dodgy verbindingen?
Zijn er andere die bekend staan op goed te zijn icm een mobiel abo ?

Alvast bedankt!

Rossen

Beste antwoord (via Rossen op 30-08-2017 23:23)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Rossen Hou wel even je hoofdletters in de gaten; de kans dat je ergens 100MB/s kan afnemen, en zeker bij een bedrijf als Online of Telfort, is vrijwel onmogelijk. Ik gok dat je op 100Mbit abonnementen bent uitgekomen en dat is, grof omgerekend, ongeveer 12MB/s maximale downstream.

Indien mogelijk, zoals @Fiber zegt; als je glasvezel kan krijgen, is dat tegenwoordig ook mijn primaire keuze, als volgende (voor kabel internet) kom je bijna automatisch uit bij Ziggo en daarna is het een beetje een muntje opgooien welke andere (virtuele) providers er iets kunnen leveren.

/edit: op 4635BB huisnummer 2 kan je 500Mbit glasvezel krijgen of VDSL tot 50Mbit. Ik zou je toch adviseren om even te kijken welke providers over glasvezel daar diensten leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 30-08-2017 22:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50

Fiber

Beaches are for storming.

Online.nl zou ik vermijden...

Telfort is budget, KPN is standaard, XS4ALL is voor voor veeleisende Tweakers...

Maar kijk eerst even hier wat er mogelijk is qua lijn. Glasvezel is ideaal: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

En kijk eens hier, voor meer opties dan Tweakers biedt, ook als je geen glasvezel hebt: https://www.glasvezel-vergelijken.nl

En kijk eens of er een kabel aansluiting is: (Ziggo) Second best na glasvezel in mijn ogen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 30-08-2017 22:42 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Rossen Hou wel even je hoofdletters in de gaten; de kans dat je ergens 100MB/s kan afnemen, en zeker bij een bedrijf als Online of Telfort, is vrijwel onmogelijk. Ik gok dat je op 100Mbit abonnementen bent uitgekomen en dat is, grof omgerekend, ongeveer 12MB/s maximale downstream.

Indien mogelijk, zoals @Fiber zegt; als je glasvezel kan krijgen, is dat tegenwoordig ook mijn primaire keuze, als volgende (voor kabel internet) kom je bijna automatisch uit bij Ziggo en daarna is het een beetje een muntje opgooien welke andere (virtuele) providers er iets kunnen leveren.

/edit: op 4635BB huisnummer 2 kan je 500Mbit glasvezel krijgen of VDSL tot 50Mbit. Ik zou je toch adviseren om even te kijken welke providers over glasvezel daar diensten leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 30-08-2017 22:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

KPN is absoluut nummer één als je mobiele pakketten gaat combineren met een alles-in-een pakket. Over het algemeen is men meer dan tevreden over KPN, zijn de diensten stabiel, is de helpdesk oké, goed bereikbaar en zijn ze coulant.

Zoals al eerder aangeven kun je Online.nl beter mijden, de enige reden dat ze goedkoper zijn is omdat je iets meer korting krijgt, maar dan ook direct aan een twee jaar contract vast zit.

Wat ik zo zie gebaseerd op je postcode is dat er glasvezel via het netwerk van Reggefiber mogelijk is. Reggefiber is de infrastructuurbeheerder en via hun kun je via een tal providers diensten afnemen. Behalve als je een zwak hebt voor specifieke tv-zenders of diensten van Ziggo(een provider via alleen coax die monopoly heeft op bepaalde zenders en niet ruimer dan gemiddeld TV aanbod heeft) is glasvezel absoluut te adviseren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diezelfde KPN die glasvezel uitrol in .nl eigenhandig de nek heeft omgedraaid door reggefiber over te nemen en vervolgens te ontmantelen.... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:05:
Diezelfde KPN die glasvezel uitrol in .nl eigenhandig de nek heeft omgedraaid door reggefiber over te nemen en vervolgens te ontmantelen.... :-/
Ik koop ook altijd de non-fairtrade chocoladerepen als die lekkerder smaken. :>

Hoewel ik het met je eens ben zal ik als consument nog steeds kiezen voor de beste aanbieder, niet voor het ethische dilemma, daar zijn andere instanties voor die acties zouden moeten nemen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1