• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:50
Hallo iedereen

Voor mijn schoonouders die nog nooit van hun leven een smartphone gebruikt hebben willen we voor hun verjaardag een smartphone kopen. Budget max 100€. Op zich stellen mijn grootouders geen eisen, wat niet wegneemt dat de telefoon naast bellen en sms'n bijvoorbeeld ook vlot mag werken op facebook.

Ik heb even een zoektocht gedaan in het budget segment en kwam uit op Wiko, terwijl ik hier zelf eigenlijk geen ervaring mee heb lijken velen in het budget segment hier wel tevreden over te zijn.

Echter lijken ze allemaal wat op elkaar en kunnen jullie misschien helpen de knoop door te hakken.
De Jerry 2 heeft android 7 tov de andere 2 die android 6 hebben (ik lees veel goede reviews over de eerste Jerry maar nog gene over de Jerry 2)
De Lenny 3 heeft 16 gb tov van 8GB bij de anderen (op zich geen groot probleem voor mijn schoonouders denk ik maar 8 is toch miniem)
De Freddy 4G heeft 4G tov de andere 2 die 3G hebben (op zich ook geen groot probleem voor mijn schoonouders die niet veel buitenkomen)

Al bij al dacht ik dus toch misschien te gaan voor de Lenny 3 door vele goede ervaringen nog steeds op dit moment. Maar geen idee...

(Andere opties mogen altijd voorgesteld worden ,bv LG K4, Acer Liquid Z6 - 4G, lenovo B,...)

[ Voor 3% gewijzigd door amadeus123 op 30-08-2017 22:18 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

€100,- euro max?

Ik heb laatst voor mijn moeder de Moto C plus gehaald bij MM, €129,- met €30,- cashback dus €99,-.

Werkt top, 16 Gb, 4G, en android 7.
En je kan er zelfs 2 simkaarten plus een SD kaart in doen.
Mijn moeder gebruikt hem ook alleen voor appen en facebook (messenger,games)
Hij is niet snel ( net zoals de Wiko's ) maar hij doet gewoon wat hij moet doen. En hij kreeg onlangs ook nog een beveilingsupdate van Juni 2017 geloof ik waarbij ik de vraag kreeg: "moet ik die installeren?" ( was ze niet gewend na al die 2e handsjes van mij )

[ Voor 35% gewijzigd door Humma Kavula op 30-08-2017 22:21 ]

Wear Sunscreen!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:50
Humma Kavula schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:17:
€100,- euro max?

Ik heb net voor mijn moeder de Moto C plus gehaald bij MM, €129,- met €30,- cashback dus €99,-.

Werkt top, 16 Gb, 4G, en android 7.
En je kan er zelfs 2 simkaarten plus een SD kaart in doen.
Ik ben van België en daar geldt deze actie niet...Toch bedankt voor het voorstel

[ Voor 3% gewijzigd door amadeus123 op 30-08-2017 22:22 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ah ok, jammer want ik zie dat de Wiko's maar 1Gb werkgeheugen hebben en dat is voor bv facebook/multitasken vrij krap.
De Moto C plus heeft daarin 2 varianten, 1Gb en 2Gb, die van de MM is 2Gb vandaar dat ik hem ook aanraad maar voor België ben ik helaas niet thuis in de (web)shops.

Wear Sunscreen!