Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 15:30
Ik heb een Asus ROG GL552VW-CN470T laptop die ik thuis als 'desktop' gebruik met externe monitor, toetsenbord en muis. Maar ik neem deze ook 4x per week mee op reis, dus moet ik telkens alle kabels vast- en loskoppelen. Daarom ben ik op zoek naar een geschikt dockingstation waarmee ik met één (USB C) kabel al mijn randapparatuur kan aansluiten.

Mijn accessoires bestaan uit:
- Full HD scherm (hdmi)
- ethernet
- audio en microfoon
- usb-hub (dus wat betreft usb is het zo uitgebreid)
- stroomvoorziening
(- extra VGA monitor)

Het liefst zie ik al deze aansluitmogelijkheden terug, maar het is me onduidelijk of het ook mogelijk is om de stroomvoorziening door USB C te laten lopen. Op de interwebz kom ik allerlei verhalen en onduidelijke specificaties tegen, dus ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wie kan me advies geven over geschikte dockingstations voor mijn situatie? Het budget laat ik nog even buiten beschouwing, want als het echt alles kan wat ik wil dan ben ik bereid om daar voor te betalen.

Alvast bedankt voor alle tips en ervaringen!

Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De Asus ROG GL552VW-CN470T heeft naar mijn weten geen gen 2

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Cyroq
Wat bedoel je precies met gen 2 Switchie?

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:21
Ik heb wel een handige site gevonden waar allerlei docking stations tussen staan: https://www.startech.com/.../Laptop-docking-stations/
Het is volgens mij niet mogelijk om apart VGA te hebben naast HDMI. Maar ik zie wel een aantal Docking Stations die stroom leveren aan de laptop via USB C.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
USB-C is slechts de 'vorm' van het poortje. Wat je wil weten, is de interface die erachter hangt. Is dit USB 3.0 (zoals een oude connector?), USB 3.1 (snellere versie van USB) of Thunderbolt?

Je wil namelijk eigenlijk Thunderbolt, voor zover ik weet is dat de enige oplossing waarover je je charger + schermen + usb + ethernet kan gooien. Jouw laptop support geen Thunderbolt echter. Daarnaast zijn dergelijke docks overigens ongelofelijk duur, maar dat terzijde :P

Wellicht zijn er 3.1 docks, maar ik kan zo snel ook niet vinden of jouw laptop dit support en ik weet zo ook geen dock die ik je kan adviseren.

Persoonlijk zou ik eerder enkel een extra lader bestellen zodat de lader al voor je klaarligt als je aan komt. Eventueel een simpele USB HUB waar ook ethernet in past, eventueel via een adapter. Je hoeft dan enkel stroom, HDMI en audio in te pluggen en je bent voor <€ 100 all-in gewoon klaar.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyroq
Bedankt voor de reacties!
@Fitzer Die website ziet er handig uit, ga ik zeker even aandachtig doorpluizen.
@Richh Ik vrees dat ik het inderdaad met 3.1 moet doen, ook al is dat duurder. Want €100 voor uiteindelijk de besparing op enkel ethernet inpluggen en de stroomkabel uit mijn tas halen vind ik relatief gezien ook erg duur; het levert je weinig efficiëntie op.

Pagina: 1