Ik heb een Asus ROG GL552VW-CN470T laptop die ik thuis als 'desktop' gebruik met externe monitor, toetsenbord en muis. Maar ik neem deze ook 4x per week mee op reis, dus moet ik telkens alle kabels vast- en loskoppelen. Daarom ben ik op zoek naar een geschikt dockingstation waarmee ik met één (USB C) kabel al mijn randapparatuur kan aansluiten.
Mijn accessoires bestaan uit:
- Full HD scherm (hdmi)
- ethernet
- audio en microfoon
- usb-hub (dus wat betreft usb is het zo uitgebreid)
- stroomvoorziening
(- extra VGA monitor)
Het liefst zie ik al deze aansluitmogelijkheden terug, maar het is me onduidelijk of het ook mogelijk is om de stroomvoorziening door USB C te laten lopen. Op de interwebz kom ik allerlei verhalen en onduidelijke specificaties tegen, dus ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan me advies geven over geschikte dockingstations voor mijn situatie? Het budget laat ik nog even buiten beschouwing, want als het echt alles kan wat ik wil dan ben ik bereid om daar voor te betalen.
Alvast bedankt voor alle tips en ervaringen!
Mijn accessoires bestaan uit:
- Full HD scherm (hdmi)
- ethernet
- audio en microfoon
- usb-hub (dus wat betreft usb is het zo uitgebreid)
- stroomvoorziening
(- extra VGA monitor)
Het liefst zie ik al deze aansluitmogelijkheden terug, maar het is me onduidelijk of het ook mogelijk is om de stroomvoorziening door USB C te laten lopen. Op de interwebz kom ik allerlei verhalen en onduidelijke specificaties tegen, dus ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan me advies geven over geschikte dockingstations voor mijn situatie? Het budget laat ik nog even buiten beschouwing, want als het echt alles kan wat ik wil dan ben ik bereid om daar voor te betalen.
Alvast bedankt voor alle tips en ervaringen!
Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl