Windows10 vanaf externe SSD (Samsung T5 SSD) op 15MBP 2017

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:29
Ik ben de blije bezitter van een MacBook Pro 15" mid 2017. Ik vertoef eigenlijk altijd in macOS en af en toe gebruik ik Windows 10 middels een paralles VM.

Nu zou ik nog een Windows 10 omgeving willen hebben maar dan niet op de interne SSD maar op een externe SSD. Deze nog niet in bezit, de postduiven komen morgen of overmorgen een Samsung T5 externe SSD met 250GB bezorgen.

Volgens mij moet dit rap genoeg zijn om Windows 10 dan te draaien zonder dat ik m'n interne SSD moet gebruiken daarvoor.

Ik dacht eraan om deze guide te volgen http://bleeptobleep.blogs...s-7-or-8-on-external.html

of https://www.58bits.com/bl...sb-3-hard-drive-boot-camp

Maar ik zie niemand die een 2016/2017 MBP heeft en dit met succes gedaan heeft cq daarover schrijft. Is er iemand die zoiets draaiende heeft? En zo ja, nog tips ? :-)

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 20:39
Nope, geen tips, proces is hetzelfde ook voor de nieuwe MBP's ;)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• superiter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-10-2023
Niet op een T5 wel een T3 en dat werkt perfect.
Maar wel via VM Fusion

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb een T3 met daarop mijn parallels VM's, draait zeer soepel. (2013 MB Pro)
Maar je hebt het over VM's terwijl je verwijst naar een artikel over het installeren van Windows buiten een VM of bootcamp om? Als je alleen af en toe een VM nodig hebt, dan zou ik hier niet aan beginnen.
Gewoon een parallels VM en die dan verplaatsen naar de SSD.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• WTM
Nee ik zou rechtstreeks dus niet als VM willen draaien.

Dus bootcamp is geen probleem alleen ik wil 't niet op m'n interne SSD hebben maar de externe. Ik ga wel even wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Gelukt. Wel een hoop moeite maar toch gelukt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25

talin

ES-MA

ik draai op een Macbook pro 13" late 2011 met 32Gb Ram Win10 op een Nifty Drive

heb op Ebay zo goedkoop mogelijk een Micro SD card van 256Gb gekocht. niet op specificaties gelet maar eerst eens kijken of het überhaupt werkt.
draai het nu al zeker een half jaar, had het eerst ook op een externe schijf maar aangezien ik nogal veel mobiel werk is die externe schijf niet echt handig.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

talin schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:29:
ik draai op een Macbook pro 13" late 2011 met 32Gb Ram Win10 op een Nifty Drive

heb op Ebay zo goedkoop mogelijk een Micro SD card van 256Gb gekocht. niet op specificaties gelet maar eerst eens kijken of het überhaupt werkt.
draai het nu al zeker een half jaar, had het eerst ook op een externe schijf maar aangezien ik nogal veel mobiel werk is die externe schijf niet echt handig.
Dan lever je wel flink op snelheid in en daar ga je geen VM of wat dan ook draaien. Het is handig voor opslag.
De SSD HD's zijn best wel compact, niet heel ergerlijk als je mobiel moet zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25

talin

ES-MA

OkselFris schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:40:
[...]

Dan lever je wel flink op snelheid in en daar ga je geen VM of wat dan ook draaien. Het is handig voor opslag.
De SSD HD's zijn best wel compact, niet heel ergerlijk als je mobiel moet zijn.
ik draai er 3 Parallels VM's op.
1 WIN10 omgeving waar ik Direct Acces nodig heb.
1 WIN10 voor lokale dingen testen ( op lokatie even aantal windows dingen testen )
en 1 WIN10 die helemaal bedrijfs ingesteld is zodat ik tenminste mijn profiel bij me heb.

snelheid is nog niet een issue geweest maar 99% van de dingen die ik moet doen kan ik met mijn Apple install.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsheg
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-04 21:01
WTM schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:17:
Ik ben de blije bezitter van een MacBook Pro 15" mid 2017. Ik vertoef eigenlijk altijd in macOS en af en toe gebruik ik Windows 10 middels een paralles VM.

Nu zou ik nog een Windows 10 omgeving willen hebben maar dan niet op de interne SSD maar op een externe SSD. Deze nog niet in bezit, de postduiven komen morgen of overmorgen een Samsung T5 externe SSD met 250GB bezorgen.

Volgens mij moet dit rap genoeg zijn om Windows 10 dan te draaien zonder dat ik m'n interne SSD moet gebruiken daarvoor.

Ik dacht eraan om deze guide te volgen http://bleeptobleep.blogs...s-7-or-8-on-external.html

of https://www.58bits.com/bl...sb-3-hard-drive-boot-camp

Maar ik zie niemand die een 2016/2017 MBP heeft en dit met succes gedaan heeft cq daarover schrijft. Is er iemand die zoiets draaiende heeft? En zo ja, nog tips ? :-)
Yess dit si mij gelukt op een T3, met mijn MBP 15 late 2016!
Ik heb het gefixt door deze video te volgen. werkt perfect, pas alleen wel op dat je speaker er niet uit knald. zie andere filmpje op zelfde kanaal.

https://youtu.be/KZGzzMZH0-w
Pagina: 1