laptop voor school?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas.antoniw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-05-2019
beste,

een tijdje geleden heeft mijn laptop mij in de steek gelaten waardoor ik nu even zonder laptop zit,
voor tijdens de vakantie is dat helemaal geen probleem maar nu het nieuwe schooljaar start begint het wel een probleem te worden omdat ik een laptop nodig heb die ik kan gebruiken voor het maken van 3D tekeningen, het gebruik van CAD-programma's, het maken van elektrische tekeningen en andere modellen.

ik ben nu al even aan het kijken voor een nieuw toestel maar ik weet niet naar waar ik precies moet kijken en welke laptops raden jullie mij aan?

met vriendelijke groeten
lucas antoniw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
Over welke modellen twijfel je en wat raad de school aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas.antoniw
beste maarten,

de school heeft me aangeraden om een macbook aan te schaffen maar die vindt ik maar wat prijzig.
ik ben zelf tijdens het zoeken op deze 2 gestuit maar ik weet niet als die de klus geklaard krijgen.

https://www.bol.com/nl/p/...49/?suggestionType=browse

https://www.bol.com/nl/p/...08/?suggestionType=browse

met vriendelijke groeten,
lucas antoniw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Eerste laptop is niet leverbaar staat erbij

Tweede is af te raden ivm onboard ram en max 8 GB erbij is max 12 GB ram.
Laptop met 16 is in uw geval aan te raden ivm CAD.

Azerty? dus u woont in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste Lucas, Allereerst vervelend dat je laptop jou in de steek heeft gelaten. Is ze vreemd gegaan met andere student, of heb je de hele zomer niks van haar gehoord ?

Welke opleiding ga je doen en wat zijn de eisen/advies van de school ?
Een MacBook is ook random, natuurlijk zit daar ook verschil in qua specs.

edit: wij hebben een tool hier, waar je veel aan kunt vinken qua wensen: categorie: Laptops

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 30-08-2017 18:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas.antoniw
beste Hackus,

ik denk dat ze me in de steek heeft gelaten omdat ik wat te veel aan het eisen was van haar...

maar ik doe industriele wetenschappen en ik ga nu naar het 4e jaar.
echt advies gaf de school niet echt mee, ik was zelf op onderzoek gegaan en had gevraagd wat voor computers de leerkrachten zelf gebruikten maar echt veel heeft me dat niet geholpen.

bedankt voor de snelle reply's btw!!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Vaak hebben universiteiten inderdaad laptops die ze aanbieden. Veelal zijn dat ook wel laptops die je best kunt pakken omdat je ze zelf niet voor die prijs kunt kopen.

Eerste wat echter het belangrijkste is: Budget! Anders kunnen wij je hier niet echt helpen. Maar alles met een beetje deftige CPU(HQ), een 16GB RAM en SSD gaat het doen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas.antoniw
hey daniel,

mijn budget ligt rond de €750-800 en voor die prijs vindt ik wel een i5 en 8G ram en een ssd maar er kan wel altijd ram bijgestoken worden denk ik.

bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hey Lucas, op welke school zit je? Vaak als je de naam van je school Googled in combinatie met "laptop" kan je een pagina vinden voor studenten met advies mbt een laptop.

Vaak bieden HBO's en universiteiten ook flinke kortingen op topmodellen laptops.

In mijn tijd kon je ook vaak via Surfspot.nl inloggen en daar goedkoop laptops scoren.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas.antoniw
beste Kecin,

mijn school staat niet tussen de lijst en dan krijg ik ook geen korting veronderstel ik?
ook als ik de school (technisch instituut sint-lodewijk) ingeef kom ik alleen op de website van de school terecht.

bdankt voor het advies!
Pagina: 1