Vraag

• Robertjm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-04-2023
Hey tweakers,

Ik heb sinds maart de moto g5 maar de afgelopen maand begint hij steeds vaker problemen te tonen. Hij reageert regelmatig zeer traag, denk aan meerdere seconden voor er iets gebeurt en dan in slow motion. Voorbeeld: bij het gebruik van de stopwatch verspringt hij, in plaats van vloeiend te lopen, met gaten van 1,5 tot 3+ seconden.

Als ik de telefoon reboot ging het altijd weer een aantal dagen goed maar sinds gisteren is het binnen 10 uur weer opnieuw begonnen.

Ik heb gekeken of het ram geheugen gewoon te vol zat maar dat lijkt niet zo te zijn (gecheckt via de developer options, en de problemen zijn er ook bij maar 1 app actief, in dit geval chrome). Ook de opslag zit niet vol, ongeveer 1.5GB vrij. Er staat android 7.0 op. Verder nog geprobeerd een virus scan te runnen en cache te verwijderen en de cache partitie te clearen, helaas zonder noemenswaardig effect, alleen hetzelfde als bij een reboot. Werkt even maar vrij snel weer terug bij af

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen, behalve een factory reset?

EDIT: zo ver ik me kan herinneren is dit niet begonnen na het installeren van een nieuwe app, maar ik ben hier niet 100% zeker over.

EDIT2: nog even in safe mode geboot en kan het probleem niet recreëren. Dan is het waarschijnlijk toch ruzie met een third party app? Vind het lastig te zeggen omdat het probleem pas bij een reboot na een aantal dagen terug kwam.

Alvast bedankt,

Robert

[ Voor 13% gewijzigd door Robertjm op 30-08-2017 18:01 ]