Apparaten binnen netwerk buiten beheren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 14:44
Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb een aantal producten die, mits ik via mijn wifi netwerk verbonden ben, via app kan bedienen. Bestaat er een mogelijkheid om mijn telefoon te laten denken dat ik in mijn netwerk ben zodat ik deze apparaten ook op afstand kan bedienen? Ik heb al eens een VPN geprobeerd via mijn synology nas maar dit werkte helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Poorten openzetten?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Poorten openzetten voor die programma's of toch je VPN werkend krijgen. Je kan moeilijk je telefoon laten denken dat hij op het netwerk zit, geen verbinding hebben en dan d.m.v. de magische hoed je zonder connectie iets aan zet.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:16
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je de uPNP broadcasts naar je VPN subnet moet "doorlussen"
(aangenomen dat die apps op basis daarvan werken). Als het op basis van uitsluitend IP-adressen gaat had het al via een VPN (met de juiste routering) gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxzeeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:06
Een VPN naar je NAS + Full tunneling (al het verkeer de vpn in sturen) in de vpn app zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
VPN is een oplossing idd, met het nodige gesleutel aan de instellingen moet dat wel kunnen. Wat ik ondervonden heb is dat sommige apps zelf controleren of ze op Wifi zitten. Dus als je dan op 3G zit met VPN, dus het betreffende apparaat is bereikbaar, dan doen ze het alsnog niet. Op een vreemd Wifi met VPN is het goed. Daar is niet zoveel aan te doen.

In het ergste geval RDP je via de VPN naar een lokale PC die wel de benodigde toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
VPN staat nu aan op 4g, dan kan ik via het interne ip adres mijn nas wel bereiken maar bv de Sonos app of de Apple tv app niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

mijansen1987 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:31:
VPN staat nu aan op 4g, dan kan ik via het interne ip adres mijn nas wel bereiken maar bv de Sonos app of de Apple tv app niet
Waarschijnlijk routeert je NAS de tunnel, waardoor broadcasts van je sonos en atv niet geforward worden richting je telefoon.

Welk IP adres krijg je op je telefoon? Is dat in hetzelfde subnet als je sonos en atv?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:45
Sonos en Apple tv gaan niet werken over VPN.
Die gebruiken bonjour en broadcast, dat kun je niet routeren. Dat blijft binnen het eigen subnet.

Sonos kan wel muziek afspelen vanaf een locatie achter een vpn. Want dat is niet multicast.
DLNA (automatisch detecteren) werkt daarentegen weer niet.

Je kunt wel met een layer 2 tunnel werken, bijv met ubiquiti Maar of dat een haalbaar doel is weet ik niet.

Plug&play zal dergelijke oplossing in ieder geval niet zijn.
Je kunt het allicht proberen met twee van deze als je het ècht wil. (hoge moeilijkheidsgraad)

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 30-08-2017 21:10 ]

• mijansen1987
Dank voor jullie antwoorden, dus als ik het nu allemaal goed begrijp is het dadelijk wel mogelijk als ik met mijn macbook pro verbonden ben via een ander netwerkt en mijn vpn draait, kan ik wel via Finder mijn nas mappen benaderen?
Pagina: 1