Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieejelle
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10-2017
Hoi!

Eind september vertrek ik voor een halfjaar of langer naar Australië. Omdat ik altijd een film maak van de reis die ik heb gemaakt, wil ik graag nu een device mee waar ik het ook tijdens mee kan bewerken. Ik ben namelijk van plan meerdere films te maken.
Nu vroeg ik mij af of een ipad 2 daar geschikt voor is (Ben van plan imovie te gebruiken). Ik werk ook altijd met imovie op mijn macbook. Is het makkelijk om de de m4v bestanden erop te zetten? Of raakt het geheugen daardoor snel vol? En hoe kan je het makkelijkst het geheugen uitbreiden? En hoe zet je alle bestanden erop?

Ik hoor graag jullie eigen ervaring ermee.

Danielle! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het geheugen redelijk heel snel vol. Als je bijvoorbeeld een film van 5 GB op de iPad zet (m4v met de juiste codec)), heb je 5 GB minder opslagruimte beschikbaar. Het geheugen is niet uitbreidbaar en een iPad 2 is erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat je op z'n minst een Air 2 of iPad 3 zal moeten meenemen als je een beetje lekker wil weten. 2TB iCloud opslag voor 9 euro per maand is ook niet verkeerd om te gebruiken zodat je genoeg ruimte hebt.

De iPad 2 is zo ongeveer 7 jaar oud op dit moment. Stel dat je met kwaliteit en snelheid van toen nu aan de slag wil, dan kan dat, maar verwacht niet te veel ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door johnkeates op 30-08-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik durf wel te zeggen dat een iPad 2 hier niet geschikt voor is.

Edit: Ik ben trouwens zelf bezig met Luma Fusion voor de video van mijn laatste trip. Erg gaaf programma (Ik kreeg hem hier getipt door een ander Tweaker) en echt lichtjaren vooruit op iMovie als het aankomt op daadwerkelijke video editing.

[ Voor 65% gewijzigd door Donstil op 30-08-2017 15:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebapao
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:03
Hoi!

Ik heb mijn iPad Mini 2 met 32GB gebruikt op reis in Zuid Amerika met idd iMovie om filmpjes van m'n gopro te bewerken / knippen / plakken e.d. en dat werkte prima. Resultaat is vrij goed voor FB doeleinden.

Ruimtegebrek is wel een kleine issue, maar als je content verwijderd wanneer je klaar bent is dit ook geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door sebapao op 30-08-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

johnkeates schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:24:
Ik denk dat je op z'n minst een Air 2 of iPad 3 zal moeten meenemen als je een beetje lekker wil weten. 2TB iCloud opslag voor 9 euro per maand is ook niet verkeerd om te gebruiken zodat je genoeg ruimte hebt.
Maar ik betwijfel of je wilt video bewerken op een cloudopslag :)
Daarnaast moet je dan wel continu internet hebben

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 30-08-2017 15:35 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
- je kunt de opslag niet uitbreiden
- de ipad2 is oud en traag
- bestanden overzetten is niet heel makkelijk

Ik zou gewoon je macbook meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
heuveltje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Maar ik betwijfel of je wilt video bewerken op een cloudopslag :)
Daarnaast moet je dan wel continu internet hebben
Natuurlijk dat je niet 'online' werken, maar als je je bronmateriaal of projecten die al klaar zijn wil verplaatsen is het wel handig. Iemand die met de vraag komt of een iPad voor op reis handig is heeft vast geen laptop mee, dus zal niet zomaar de data naar een harde schijf verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:13
Plus dat je ook ruimte voor je export wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:35
Je kunt toch een SD kaart lezer aansluiten?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Geen Apple oplossing, maar zelf heb ik een Acer One 10.

pricewatch: Acer One 10 S1003-11CS Zwart

Tablet en laptop in één en draait gewoon Premiere Pro, Sony Vegas, After FX, etc...

Opslag is beperkt, maar je kan er een externe USB-disk aanhangen van een paar terabyte...

Ding kostte mij 150 euro, incl. (aanbieding) en het werkt ook als tablet-only (detach het toetsenbord en je hebt een scherm met touch-support).

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 15:00
Ik denk dat je op z'n minst een Air 2 of iPad 3 zal moeten meenemen als je een beetje lekker wil weten.
Een ipad 3? Dat ding is toch wel na de ipad 1 de slechtse Ipad ooit uitgebracht, toen der tijd baalde ik flink dat ik mijn geld er op had ingezet. Vanaf Ios 7 is een word bestand bewerken al niet fijn, en vanaf ios 8 niet te doen. Kun je nagaan wat het met videobewerking gaat doen.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:50:
Geen Apple oplossing, maar zelf heb ik een Acer One 10.

pricewatch: Acer One 10 S1003-11CS Zwart

Tablet en laptop in één en draait gewoon Premiere Pro, Sony Vegas, After FX, etc...

Opslag is beperkt, maar je kan er een externe USB-disk aanhangen van een paar terabyte...

Ding kostte mij 150 euro, incl. (aanbieding) en het werkt ook als tablet-only (detach het toetsenbord en je hebt een scherm met touch-support).
Snap absoluut niet waarom je dit aanbeveelt. Dit is een matig apparaat en zeker geen vervanger voor een iPad. Topic starter geeft ook nog aan iMovie te willen gebruiken en thuis een macbook gebruikt.

Een iPad 2 is echter wel erg oud. Kan topic starter beter zoeken een 2de handse iPad Air (2)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:00

De iPad 2 is zo ongeveer 7 jaar oud op dit moment. Stel dat je met kwaliteit en snelheid van toen nu aan de slag wil, dan kan dat, maar verwacht niet te veel ;-)
Een iPad 3 heeft dezelfde hardware als een iPad 2. Alleen een retina scherm

• Dashlane
Neem er een met grote opslag.

Geschikte modellen:
-iPad air/air 2 of een 2017. De laatst is vrij voordelig.
-iPad mini 2 / iPad mini 3 ( iPad air hardware)

Niet doen:
-iPad mini 4 links laten liggen, duurder en minder kracht als de iPad 2017
-ipad mini/ipad 2/ ipad 3 te zwakke hardware
-iPad 4, verouderde hardware.

Daarbij komt dat vanaf de volgende modellen iOS 11 word ondersteund

- ipad mini 2 of hoger
- iPad air of hoger

Ter info: iPad air is de vijfde iPad en de 2017 de 7e(air3). De 2017 heeft dezelfde body als de air en is daarom dikker, iets zwaarder en heeft een minder scherm(reflectie) ten opzichte van de air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 15:00
Dashlane schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:05:
[...]

Een iPad 3 heeft dezelfde hardware als een iPad 2. Alleen een retina scherm
De Ipad 3 is iets krachtiger dan de 2, maar dat retina scherm nam zoveel gpu kracht in dat de 2 in de praktijk sneller was, vooral met ios 7/8

Daarnaast was de batterij flink groter en de laadtijd bijna verdubbeld. Niks voor niks dat het slechtste model ooit al na 5 maanden werd vervangen door de ipad 4 '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
Jeffrey88 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 01:02:
[...]

De Ipad 3 is iets krachtiger dan de 2, maar dat retina scherm nam zoveel gpu kracht in dat de 2 in de praktijk sneller was, vooral met ios 7/8

Daarnaast was de batterij flink groter en de laadtijd bijna verdubbeld. Niks voor niks dat het slechtste model ooit al na 5 maanden werd vervangen door de ipad 4 '-)
Daarom A5 of A5X met retina. Prestaties zijn vrijwel identiek, het gaat mij erom dat iemand een iPad 2 afraad en vervolgens een iPad 3 aanraad. Voor de gewone consument zijn die twee gelijk in prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-07 12:19
Hoe ga je de gemonteerde films verplaatsen en waarnaartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05
Over video bewerken: iMovie is wat mij betreft drama. Wat wel werkt is LumaFusion, ook voor het transcoden naar lagere resoluties. Hoewel, mijn ervaringen op een iPad Pro 10.5" zijn. Knippen en plakken werkt prima.

Ik zou zeggen minimaal een Air 2 (A8X SoC) of iPad 2017 (met A9 SoC).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Pagina: 1