Welke goede HDMI dongel nemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ik zoek een?
Ik ben voor mijn boot opzoek naar een HDMI dongel/mediaspeler. De huidige tv speelt wel wat mediabestanden af maar stopt soms zo ineens met spelen. Het TVtje is ook al wat jaren oud.
Omdat ik geen ruimte of plek heb om losse apparaten neer te zetten zoek ik een mediaspeler in de vorm van een HDMI dongel

Wat is je budget?
Tja lastig, het liefst ergens rond de 75 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heel vaak wordt de HDMI dongel niet gebruikt, maar ik wil er films mee gaan kijken welke ik meenemen op een externe USB schijf. Hij hoeft niet persee 4K te ondersteunen. De TV gaat niet verder dan 1080P en is stereo. Ik wil er graag films en serie mee afspelen die via releasegroepen beschikbaar gesteld worden.
Met ondertiteling (zowel losse srt file als ingebakken in de videostream als ingebakken in de MKV container), diverse audioformaten ondersteunen. Het gebeurd nu vaak dat een film geen geluid heeft, er zit dan een ac3 stream in als ik kijk met Mediainfo, terwijl een andere film met AC3 wel weer goed afspeelt.
Ondersteuning van de veelvoorkomende video- en audioformaten is een must.
Eventueel streamen vanaf de telefoon zou kunnen, maar hier kan ik niet zoveel films op zetten en de plekken waar we liggen hebben vaak geen wifi om vanaf mijn NAS te streamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog niet echt iets gevonden, wel wat artikelen gelezen uit 2015 maar de spelers die daar genoemd werden zijn niet meer te koop. Een Chromecast kan bijvoorbeeld een optie zijn, maar volgens mij heeft deze problemen indien er DTS geluid in de stream zit?

Zijn er users die ervaring hebben met een HDMI dongel?
Denk dat het aansluiten van een externe USB schijf het handigste is, de TV heeft een USB poort die 5V kan leveren. Deze gebruik ik ook voor de digitenne versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Chromecast met Kodi ?
Intel Compute Stick (wel iets duurder)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik wist niet dat je met de Chromecast ook Kodi kon gebruiken. Dat is een interessante optie.
De Intel Compute Stick heb ik eens van gehoord, maar welke uitvoering moet je dan hebben? Ik zag ze van 100 - 349 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 11:47

BLACKfm

o_O

[b]Binnetie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:02:
Denk dat het aansluiten van een externe USB schijf het handigste is, de TV heeft een USB poort die 5V kan leveren. Deze gebruik ik ook voor de digitenne versterker.
Maar dat was toch juist het probleem van de huidige tv? Dat filmjes ineens stoppen of geen audio afspelen? Dan is een externe HDD of USB stick dus niet echt een goede optie.

Er zijn genoeg 'android' sticks te vinden die kunnen wat jij wilt (zoek even op aliexpress rond of houd sites als dagaanbieding.net elke dag in de gaten). Ik heb er persoonlijk niet erg veel ervaring mee, maar toen ik er 1 had was het allemaal log en traag, alsof je een goedkoop Kruidvat tablet aan je tv had hangen.

Voor een beetje goede ervaring is het wel prettig als er een beetje courante hardware in zit.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMod

TeraMod

Cloud Enablement Desk

gaat dat geen problemen geven met
de plekken waar we liggen hebben vaak geen wifi
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
BLACKfm schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Maar dat was toch juist het probleem van de huidige tv? Dat filmjes ineens stoppen of geen audio afspelen? Dan is een externe HDD of USB stick dus niet echt een goede optie.

Er zijn genoeg 'android' sticks te vinden die kunnen wat jij wilt (zoek even op aliexpress rond of houd sites als dagaanbieding.net elke dag in de gaten). Ik heb er persoonlijk niet erg veel ervaring mee, maar toen ik er 1 had was het allemaal log en traag, alsof je een goedkoop Kruidvat tablet aan je tv had hangen.

Voor een beetje goede ervaring is het wel prettig als er een beetje courante hardware in zit.
Jawel, maar bedoelde dat als de stick 5V nodig is om een externe USB schijf te kunnen voeden, ik deze beschikbaar heb.
De TV zelf is 24 inch, waarom hij bij de ene film wel audio afspeelt dan de andere is me een raadsel. Met een HDMI dongel of Chromecast is in te stellen welke output hij moet leveren aan de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TeraMod schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

gaat dat geen problemen geven met

[...]

?
Zonder wifi vervalt de mogelijkheid om te streamen vanaf mijn nas die thuis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMod

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Binnetie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Zonder wifi vervalt de mogelijkheid om te streamen vanaf mijn nas die thuis staat.
Snap ik, maar zonder Wifi gaat het streamen van Android (Kodi) naar Chromecast toch ook niet echt lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 11:15
Makkelijkste manier lijkt mij een Raspberry Pi 3 met een extern schijfje. Klein, maar wel krachtig genoeg om 1080p content goed weer te geven in zo ongeveer elk formaat dat je m presenteert. Ondersteuning van subs etc.

Heb je dus alleen nog wat voeding ervoor nodig, maar veel verbruikt het niet. 2A 5V is meer dan voldoende, dus als je dat ergens vandaan kan halen ben je meteen klaar. Bijkomend voordeel is de standaard ondersteuning voor CEC, dus je kan de remote van de TV gebruiken om de Pi te bedienen. Gewoon zoals het hoort dus :)

iRacing Profiel

• Binnetie
TeraMod schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Snap ik, maar zonder Wifi gaat het streamen van Android (Kodi) naar Chromecast toch ook niet echt lukken.
Wel als je direct wifi gebruikt toch? Dus de file staat op mijn telefoon en deze speel ik af met Kodi op de telefoon en stream deze naar de Chromecast. Zonder tussenkomst van een accesspoint. Of kan dit niet? Want dan vervalt de optie van de Chromecast.

• TeraMod

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Binnetie schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Wel als je direct wifi gebruikt toch? Dus de file staat op mijn telefoon en deze speel ik af met Kodi op de telefoon en stream deze naar de Chromecast. Zonder tussenkomst van een accesspoint. Of kan dit niet? Want dan vervalt de optie van de Chromecast.
Als ik mijn Chromecast opstart met een werkende Wifi verbinding maar zonder Internet (router offline :+) start het ding niet door. Of je dan nog kunt schakelen naar Wifi direct is mij onbekend.

[ Voor 5% gewijzigd door TeraMod op 31-08-2017 09:54 ]

• Binnetie
kroegtijger schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:26:
Makkelijkste manier lijkt mij een Raspberry Pi 3 met een extern schijfje. Klein, maar wel krachtig genoeg om 1080p content goed weer te geven in zo ongeveer elk formaat dat je m presenteert. Ondersteuning van subs etc.

Heb je dus alleen nog wat voeding ervoor nodig, maar veel verbruikt het niet. 2A 5V is meer dan voldoende, dus als je dat ergens vandaan kan halen ben je meteen klaar. Bijkomend voordeel is de standaard ondersteuning voor CEC, dus je kan de remote van de TV gebruiken om de Pi te bedienen. Gewoon zoals het hoort dus :)
Ik heb altijd al met een Pi willen spelen, ook voor logging van mijn zonnepanelen. Nadeel is de extra stroom aansluiting. Ik heb daar 1 stopcontact en geen ruimte om er een dubbele op te zetten.
Via de omvormer ligt daar nog een stekker doosje waar ik hem op aan kan sluiten. Niet de mooiste oplossing, maar een Pi3 is wel erg veelzijdig. Het hobby gehalte is ook al leuk.
Ik lees hier dat je de speler moet uitschakelen via het menu. Met de afstandsbediening wil dit niet. Kan het kwaad als de stroom er gewoon vanaf gaat om hem uit te zetten?

De keus wordt dan een Pi3 of een HDMI dongel via bijv Aliexpress, er is daar veel keus al weet je nooit of ze goed werken of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 31-08-2017 10:07 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 11:15
Binnetie schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Ik heb altijd al met een Pi willen spelen, ook voor logging van mijn zonnepanelen. Nadeel is de extra stroom aansluiting. Ik heb daar 1 stopcontact en geen ruimte om er een dubbele op te zetten.
Via de omvormer ligt daar nog een stekker doosje waar ik hem op aan kan sluiten. Niet de mooiste oplossing, maar een Pi3 is wel erg veelzijdig. Het hobby gehalte is ook al leuk.
Ik lees hier dat je de speler moet uitschakelen via het menu. Met de afstandsbediening wil dit niet. Kan het kwaad als de stroom er gewoon vanaf gaat om hem uit te zetten?

De keus wordt dan een Pi3 of een HDMI dongel via bijv Aliexpress, er is daar veel keus al weet je nooit of ze goed werken of niet.
Veel kwaad is een groot woord. Het is niet de bedoeling, en je kan schrijffouten op je SD krijgen ervan. Zelf zet ik m eigenlijk nooit uit ivm het lage stroomverbruik, maar als ik m uit zet is het 9 van de 10 keer ook gewoon de stekker eruit halen. Heb er nog nooit problemen mee gehad, maar geeft ook geen garantie dat het daarom dus altijd goed gaat.

iRacing Profiel

Pagina: 1