Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-07 11:09
Ik heb mijn voeding getest omdat mijn pc niet meer wil opstarten. Ik krijg echter alleen resultaten als ik de groene met de zwarte verbond met een paperclip.

Klopt dat, en is mijn voeding dus niet stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

erm ja. dat klopt. en soms willen ze ook nog een minimale belasting zien om op te starten.
Maar je hebt dit proefondervindelijk uitgetest door alle kabels een keer op elkaar aan te sluiten ofzo :?

[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 30-08-2017 13:35 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dat is inderdaad de 'power switch'. Daarmee kan het moederbord de voeding 'aanzetten'.

Zonder die verbinding valt er niet veel te testen, volgens mij alleen een 3v spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:58
De papercliptest zegt natuurlijk niets over hoe de voeding presteert met belasting. Het kan prima zijn dat hij het nu goed lijkt te doen (iig alle spanningen zijn aanwezig) maar dat hij het in je pc nog steeds niet doet.

Doet de pc verder nog wel iets? Fans/ledjes aan oid? Of helemaal niets? Alle spanningen van de voeding nagemeten of hoe weet je dat hij het wel doet met die paperclip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoe ziet de test setup er precies uit? Wat heb je nu precies aangesloten?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
Kabels op elkaar aansluiten?begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt.

Ik krijg nu in ieder geval waarden met de multimeter. Als ik mijn pc wil opstarten draait de gewone koelingsfan heel even maar gaat dan weer uit. Ook heb ik het idee dat 1 harde schijf even een opstartpoging doet maar daarna weer uitgaat. Pc start normaliter van ssd op.

De voeding naar de schijven is lastig testen want zijn van die platte stekkers en niet van die stekkers met ronde buisjes erin (zegt een noob)

[ Voor 17% gewijzigd door Nieuwsgier op 30-08-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nieuwsgier schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:40:
Kabels op elkaar aansluiten?begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt.

Ik krijg nu in ieder geval waarden met de multimeter. Als ik mijn pc wil opstarten draait de gewone koelingsfan heel even maar gaat dan weer uit. Ook heb ik het idee dat 1 harde schijf even een opstartpoging doet maar daarna weer uitgaat. Pc start normaliter van ssd op.

De voeding naar de schijven is lastig testen want zijn van die platte stekkers en niet van die stekkers met ronde buisjes erin (zegt een noob)
Satapower stekkers zijn makkelijk te meten, maar zijn 1 op 1 verboden met de molex stekkers, die je nog makkelijker kan meten. Die extra stekker is de 3 volt. Die wordt sowieso niet gebruikt.

Koppel eens alles af. schijven eraf. videokaart eruit, 1 ram plankje etc.

Blijft ie dan wel aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 30-08-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
Voeding alles gemeten. Blijkt goed te zijn. Alles los gekoppeld. Ook geheugenbankje gewisseld. Maar start nog steeds niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Als je de voeding in het stopcontact hebt maar niet aangesloten meet je dan 5v op de paarse draad?

Zo nee, is de 5v stb kapot, dat is de spanning die je pc gebruikt om aan te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
Ik heb inderdaad 5 volt op de paarse draad. Met niet aangesloten bedoel je; niet op.het mobo denk ik?

Aanvullend. Als ik 1 keer de pc aan zet blijft hij proberen te starten. Ik kan dat stoppen door de powerbutton weer lang ingedrukt te houden.

[ Voor 42% gewijzigd door Nieuwsgier op 31-08-2017 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Klinkt mij alsof je deze eens moet nalopen trouwens:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
Mooie tip. Maar te laat:).
Heb de pc ff naar een echte deskundige gebracht. Nieuw moederbord gaf hetzelfde resultaat.
Pagina: 1