Toon posts:

USB

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een verloop stukje voor USB -> paralel/serieel ? :?
Ik heb namelijk een digitale camera/webcam maar die is USB maar ik heb (nog) geen USB op me pc zitten. :(

Als het bestaat kan iemand mij dan ook vertellen wat dat ongeveer moet kosten?

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Niet dat ik weet, maar je hebt wel pci-kaarten met 2 USB Poorten. Die kan je voor een paar tientjes bij de meeste computershops kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 22:32 schreef _Menno_ het volgende:
Niet dat ik weet, maar je hebt wel pci-kaarten met 2 USB Poorten. Die kan je voor een paar tientjes bij de meeste computershops kopen.
Ja dat wist ik ook maar al me pci sloten zitten vol :'(

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:43

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

(jarig!)
Bij een Logitech muis heb ik er één bij gekregen :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Als je geen USB op je computer hebt wordt het waarschijnlijk tijd voor een mobo upgrade. 'k Geloof alleen (aan je verhaal te zien) dat je daar niet echt geld voor hebt. >:)

Helaas. Die convertertjes bestaan niet. Althans, ik heb ze nog nooit gezien.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 22:39 schreef Raaaaaap het volgende:
Enig id of ze ook nog los verkocht worden dan? Of kan ik die van jou over nemen :?
Heb gewoon echt zo'n ding nodig.

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
bij logitech krijg je er een van usb --> ps/2

maar je hebt ze ook van ps/2 naar serieel dus het is inmekaar te beunen

die zijn dus los te verkrijgen maar rechtstreeks usb --> serieel bestaat volgens mij niet

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zondag 08 juli 2001 22:42 schreef de-don het volgende:
bij logitech krijg je er een van usb --> ps/2

maar je hebt ze ook van ps/2 naar serieel dus het is inmekaar te beunen

die zijn dus los te verkrijgen maar rechtstreeks usb --> serieel bestaat volgens mij niet
en jij denkt dat dat gaat werken :?

nee ... je hebt namelijk voor USB een controller nodig dus als je die niet hebt kan die ook niet aangestuurd worden.

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 22:39 schreef Raaaaaap het volgende:
Da's andersom, ik denk zelf dat het niet bestaat. USB is hot pluggable en een normale seriele poort volgens mij niet. USB is ook tig keer sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 22:39 schreef tweakerbee het volgende:
Als je geen USB op je computer hebt wordt het waarschijnlijk tijd voor een mobo upgrade. 'k Geloof alleen (aan je verhaal te zien) dat je daar niet echt geld voor hebt. >:)

Helaas. Die convertertjes bestaan niet. Althans, ik heb ze nog nooit gezien.
Er zit wel een mogelijkheid op me mobo voor USB maar dan moet ik een stekkertje kopen en dat kost ± 90 piek.. maar ik ga me niet hard laten n**ien voor zo'n stom stekkertje dat je er 2 USB poorten, 1 irda en een ps2 mouse aansluiting bij krijgt.. voor 60 piek kan je al een pci kaart krijgen met USB poortjes maar dat kan ik niet meer kwijt op me mobo. Dat ps2 mouse stekkertje heb ik toen nog van iemand kunnen krijgen maar de stekkers voor de USB en irda niet :'( En dat irda rukt me niet want dat gebruik ik nooit.

Ik heb het geld wel om een andere mobo + cpu te kopen maar ik heb het nog niet nodig dus w8 ik nog ff..

• de-don
beste baracuda-1 je hebt daar in principe geen controller voor nodig !!
het is en blijft serieel in het begin.
Als je dat terug convert is dat geen probleem.
Maar het wordt inderdaad erg traag op deze manier

• de-don
dus pietpiet het kan wel maar dan moet je beunen want beide verloopjes bestaan
dus:
- van usb --> ps/2 , gewoon los te koop
- van ps/2 naar serieel , waarschijnlijk moeilijker maar bij een 2dehands computerwinkel te koop zoals pc-oke

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 22:52 schreef de-don het volgende:
dus pietpiet het kan wel maar dan moet je beunen want beide verloopjes bestaan
dus:
- van usb --> ps/2 , gewoon los te koop
- van ps/2 naar serieel , waarschijnlijk moeilijker maar bij een 2dehands computerwinkel te koop zoals pc-oke
Precies, wat een onzin. Hoe kun je anders van USB naar PS/2? Daar heb je ook geen controller voor nodig!

Ik heb die dingen toch echt wel gezien bij die zaak met al die partijen onderdelen waarvan de naam me nu even niet te binnen schiet.... oh ja, Conrad.

Verwijderd

hij wil dus een usb-apparaat op een seriele poort aansluiten.
Je zou het inderdaad kunnen proberen met een usb -> ps2 convertor zoals die bij usb-muizen zijn geleverd om ze op ps2 aan te sluiten, en een ps2 naar serieel converter
(ps2 muis op seriele poort aansluiten)

Weet niet of deze constructie voor ook maar iets anders als muizen werkt...zelfs keyboards niet!

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Het kan zijn dat je mobo wel usb heeft, maar dan moet je er een verloopstekkertje opzetten en ik heb die gekocht voor een tientje, pci kaart kost trouwens maar 30 piek, laatst nog gezien in pricewatch.

Volgende keer ook een wat duidelijkere topicnaam kiezen, want usb is een beetje te algemeen :)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 22:30 schreef pietpiet het volgende:
Bestaat er een verloop stukje voor USB -> paralel/serieel ? :?
Ik heb namelijk een digitale camera/webcam maar die is USB maar ik heb (nog) geen USB op me pc zitten. :(

Als het bestaat kan iemand mij dan ook vertellen wat dat ongeveer moet kosten?
JA Sitecom USB naar Parralel

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

eehm, hoe wil jij de seriele/parallele poort compatible maken met een USB poort?

* USB is hot swappable en Serieel/parallel (officieel) niet

* Snelheid USB: 12 Mbps. serieel: 11250 kbps

dus die webcam gaat echt niet lekker werken met zo'n verloopstukje. (1 plaatje van 320x240 duurt over je seriele poort ongeveer 2 seconden, waardoor je 0.5 fps streaming video hebt en dat is :r )

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja precies, bij de logica is het andersom.
ik heb me ook rot gezocht naar het verloop dat je zoekt en volgens mij is daar niet aan te komen.

(heb conrad ook gecheched)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Zeg pietpiet, geef ff je mamaplank specs, zoals merk en type, heb je toevallig zo`n Chaintech super 7 mobotje of iets dergelijks ???

Ik heb namelijk voor mijn mobo ook zo`n apart stekkertje voor op het mobo moeten kopen waar dan meteen ps/2, irda en 2x usb op zit, voor F55,- incl.
Veel super 7 mobo`s hebben wel een USB controller aan boord maar nog geen USB connector op het mobo, daarvoor kun je dus bij sommige leveranciers dat extra optie stekkertje met houder voor in je kast kopen.

BTW als je Chaintech direct mailt kun je het na storting van het bedrag ook bestellen, scheelt een paar tientjes met de reguliere pc winkel.

greeeetz

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:24

Roy

Hobbies?

Ik heb op m'n mp3 computer ook een aansluiting voor USB op het mobo zitten, volgen mij is dat een rijtje van 2 bij 5 pinnetjes.
Ik heb toen bij conrad voor 15 gulden een plaatje gehaal met 2 usb poorten en die paste er gewoon op, werrukt perfect !!

Inderdaad...

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
natuurlijk alles is te vinden :)

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
hij wil dus een usb-apparaat op een seriele poort aansluiten.
PS/2 is ook serieel hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 11:50 schreef doehetzelver het volgende:
Zeg pietpiet, geef ff je mamaplank specs, zoals merk en type, heb je toevallig zo`n Chaintech super 7 mobotje of iets dergelijks ???

Ik heb namelijk voor mijn mobo ook zo`n apart stekkertje voor op het mobo moeten kopen waar dan meteen ps/2, irda en 2x usb op zit, voor F55,- incl.
Veel super 7 mobo`s hebben wel een USB controller aan boord maar nog geen USB connector op het mobo, daarvoor kun je dus bij sommige leveranciers dat extra optie stekkertje met houder voor in je kast kopen.

BTW als je Chaintech direct mailt kun je het na storting van het bedrag ook bestellen, scheelt een paar tientjes met de reguliere pc winkel.

greeeetz
ik heb een chaintech ct-5agm2.
ja zo'n stekkertje moet ik ook hebben ps/2 irda en 2x usb. ik had het een tijdje terug nagevraagd en dat koste me 90 piek. Maar dat ga ik niet voor zo'n kl*te stekkertje uitgeven voor die ene x dat ik het gebruik.

Dus ik kan hem gewoon bij chaintech zelf bestellen.

P.S. (Het is een 17 pins met 1 rij van 8 en 1 van 9 stekker die ik nodig heb.)

• star-saber
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

hmm die stekkers zijn helemaal niet zo duur hoor volgens mij tientje of 3

kheb ze op de zaak liggen blokje van 8x2 met kabel naar 2 usb poorten.
geen irda of iets dergelijks

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Op dinsdag 10 juli 2001 18:35 schreef star-saber het volgende:

Klopt.. das de makkelijkste oplossing.
Schijnen alleen wat verschillen in te zitten ofzo, klant van * DJSmiley heeft ooit al zo z'n usb poorten in rook zien opgaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 18:35 schreef star-saber het volgende:

Ik zou dan meteen irda en ps/2 erbij willen. irda gebruik ik wel niet maar ok.. meteen compleet maken.. ps/2 gebruik ik wel en niet zo zuinig ook (muisje) maar zou je eens willen kijken of je die met ps/2 en irda erbij toevallig niet heb liggen dan op je werk?

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

sorry maar dat gaat dus niet lukken.. je hebt wel usb muisjes die je op ps2 kunt prikken. maar je kunt het niet andersom gebruiken |:(

serieel naar usb is er dacht ik ook niet..
andersom wel..

en serieel is max 115kbits rete traag duss..

het kan echt niet zonder een usb kaartje in jou geval :)

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op dinsdag 10 juli 2001 10:51 schreef dawuss het volgende:
eehm, hoe wil jij de seriele/parallele poort compatible maken met een USB poort?

* USB is hot swappable en Serieel/parallel (officieel) niet

* Snelheid USB: 12 Mbps. serieel: 11250 kbps

dus die webcam gaat echt niet lekker werken met zo'n verloopstukje. (1 plaatje van 320x240 duurt over je seriele poort ongeveer 2 seconden, waardoor je 0.5 fps streaming video hebt en dat is :r )
ohh sorry.. zag ik nie.. hehe excuses :o

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hee pietpiet, ik wilde eens kijken of ik iets kon vinden. Bij Chaintech jouw mobo gevonden zit inderdaad een 17 pins connector op maar ir en usb zitte wel apart, volgens mij kun je gewoon een 10-pins stekkertje met een usb-bracket eraan (15 a 20 gulden) er opzetten, kost geen pci-poort. Ik heb de plaatjes van de connector en hoe alles moet zitten alleen ik kan het plaatje niet uploaden omdat ik geen ftp heb, of ergens plek, ik mail het naar je

suc-6

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 22:34 schreef pietpiet het volgende:

[..]

Ja dat wist ik ook maar al me pci sloten zitten vol :'(
Bouw hem dan in een bayfrontje. Dan heb je 2 USB aansluitingen aan de voorkant van je PC B-). TweakING. ;)

edit:

PS. USB->PS2 adaptors kun je krijgen bij sommige electrowinkels. Deze weken alleen niet goed met alle webcams etc.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 08:00

TMV

Op zondag 08 juli 2001 22:48 schreef pietpiet het volgende:

[..]

Er zit wel een mogelijkheid op me mobo voor USB maar dan moet ik een stekkertje kopen en dat kost ± 90 piek.. maar ik ga me niet hard laten n**ien voor zo'n stom stekkertje dat je er 2 USB poorten, 1 irda en een ps2 mouse aansluiting bij krijgt.. voor 60 piek kan je al een pci kaart krijgen met USB poortjes maar dat kan ik niet meer kwijt op me mobo. Dat ps2 mouse stekkertje heb ik toen nog van iemand kunnen krijgen maar de stekkers voor de USB en irda niet :'( En dat irda rukt me niet want dat gebruik ik nooit.

Ik heb het geld wel om een andere mobo + cpu te kopen maar ik heb het nog niet nodig dus w8 ik nog ff..
Hoe zit dat nou dan? Zitten er gewoon aansluitingen voor usb op je mobo? Als dat het geval is kun je voor 12-15 piek een plaatje halen met twee usbstekkertjes waarvan je de draadjes gewoon op de connectoren kunt drukken.... heb ik ook, gaat erg goed, maar af en toe wil het voorkomen dat de volgorde waarmee de draadjes in de stekkertjes zitten nie goed is.... maar das snel te verhelpen met een beetje puzzelen. :)

• Spice

Spice

precies maar hij weet niet dat je zo'n 8 of 10 polig stekkertje met zo'n usb-plaatje (bracket) aan moet sluiten op zijn 17 polige aansluiting

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

In het boekje van het mobo staat de pin configuratie van de ct 5agm2 van chaintech, ik gebruik hetzelfde mobo :)
Zoek ff naar de site van chaintech en dan de afdeling europa/nederland, ze zitten in Waddinxveen, maar dan niet onder de naam chaintech, maar goed, igg als je naar hun mailt dan kun je die kit daar bestellen voor ca 2 a 3 tientjes, bij mij zit een pc shop vlakbij (discovery computers ) die er nog eentje had liggen, ze zouden die kits nog opnieuw bestellen (alphen a/d rijn) dus ze zijn nog gewoon te koop, dan kosten ze ca f 50.- , maar ik hoor hier dat je dus gewoon bij conrad zo`n stekker met 2 usb connectoren kan bestellen, ik heb nog een FIC bordje waar USB op zit, net zoals bij chaintech, dus dat bordje kan ik met zo`n stekkertje ook USB werkend maken ???

Dat zou wel helemaal super zijn ;)

Piet piet, of ff zoeken naar het mail adres van chaintech nederland (ik heb het niet meer :-( ) of een paar pc shops meelen met de vraag of ze dat zetje van chaintech nog hebben op www.discomp.nl of zo , dat is die winkel in alphen a/d rijn waar ik dat setje vandaan heb, werkt trouwens perfect !!!!
greetzzz

Verwijderd

Eeeeehmmmm,

vraagje:

SPICE, kun je mij dat ook eens mailen hoe je dat doet met de usb aansluitingen op het mobo van chaintech, jij had daar iets over zei je, wie weet kan ik het gebruiken op mijn FIC bordje .

TMV waar koop je zo`n stekkertje wat je op je mobo prikt voor die usb poorten ???
Ik wil dat graag proberen op mijn fic moederbordje.

MAILT TO : johngroenen61@hotmail.com

geen spam aub

enne alvast bedankt *D

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij mijn werk liggen die USB slotblikken (2 USB poorten met een kabeltje) voor 5 piek. Gewoon even ombouwen naar jouw mobo (als het dat ondersteunt) en klaar.

Verwijderd

HEE, zeg kun je die USB slotblikken ook gewoon bij de electronica boer kopen ?????

Aangezien jij bij een zaak werkt waar ze die dingen verkopen ?????

Ik hoor het graag van je

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 08:00

TMV

Op woensdag 11 juli 2001 15:02 schreef doehetzelver het volgende:
HEE, zeg kun je die USB slotblikken ook gewoon bij de electronica boer kopen ?????

Aangezien jij bij een zaak werkt waar ze die dingen verkopen ?????

Ik hoor het graag van je
Nou ik heb het geval gewoon bij de lokale elektronicaboer gesjopt je... (display, enschede) Maar ook bij Conrad zijn ze d'r, alleen kosten ze daar wel 15 piek.. :(

• Spice

Spice

SPICE, kun je mij dat ook eens mailen hoe je dat doet met de usb aansluitingen op het mobo van chaintech, jij had daar iets over zei je, wie weet kan ik het gebruiken op mijn FIC bordje .
dat kan ik heb de complete manual van het bordje op pdf maar ik heb van beiden jullie mailadres niet, kun je sturen naar jade@dds.nl dan stuur ik het wel naar jou/jullie op, alleen of het van de FIC hetzelfde is voor de chaintech betwijfel ik.

voor de overigen hiet in de draad zo'n ding van 15 gulden heet een USB-bracket (volgens mij dan)

Pagina: 1