Beste tweakers,
Een jaar of 3 geleden heb ik op basis van een Best Buy Guide een Game PC gebouwd. Mijn idee was toen om met enige regelmaat wat componenten te vervangen/upgraden om de desktop zo up-to-date te houden.
Het beestje werkt nog prima, dus juist nu misschien een goed om vast wat upgrades uit te voeren zodat het allemaal actueel blijft.
Ik zoek een?
Zaken die ik overweeg te upgraden:
Wat is je budget?
Naar schatting 400-700 euro. Dat is natuurlijk afhankelijk van welke onderdelen ik uiteindelijk wil aanpakken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja: ik heb een dual-boot en draai primair macOS (Hackintosh). Windows gebruik ik eigenlijk alleen voor games. macOS is nogal kieskeurig wat betreft hardware onderdelen. Voor processoren bijvoorbeeld liever Intel en voor videokaarten NVidia (daar zijn macOS-drivers voor).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
Het systeem gebruik ik als/voor:
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en suggesties!
Alvast bedankt!
Jelmer
Een jaar of 3 geleden heb ik op basis van een Best Buy Guide een Game PC gebouwd. Mijn idee was toen om met enige regelmaat wat componenten te vervangen/upgraden om de desktop zo up-to-date te houden.
Het beestje werkt nog prima, dus juist nu misschien een goed om vast wat upgrades uit te voeren zodat het allemaal actueel blijft.
Ik zoek een?
Zaken die ik overweeg te upgraden:
- Intern geheugen (naar iig 16GB, mogelijk meer)
- De videokaart (ik zou graag de nieuwste games weer op volle kracht kunnen spelen, daarnaast rommel ik ook wat aan met Machine Learning, dus een sterke videokaart is van belang)
- Eventueel de processor (kan dat zonder het moederbord te vervangen?)
- Eventueel de monitor (een groter oppervlak en een hogere resolutie zijn daarbij het doel.)
Wat is je budget?
Naar schatting 400-700 euro. Dat is natuurlijk afhankelijk van welke onderdelen ik uiteindelijk wil aanpakken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja: ik heb een dual-boot en draai primair macOS (Hackintosh). Windows gebruik ik eigenlijk alleen voor games. macOS is nogal kieskeurig wat betreft hardware onderdelen. Voor processoren bijvoorbeeld liever Intel en voor videokaarten NVidia (daar zijn macOS-drivers voor).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 197,45 | € 197,45 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 456,96 | € 456,96 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 143,99 | € 143,99 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 30,23 | € 30,23 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 218,- | € 218,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 43,28 | € 43,28 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 104,95 | € 104,95 |
| 2 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.340,36 | |
Het systeem gebruik ik als/voor:
- Alle dagelijkse werkzaamheden (mail, browsen, etc)
- Mediaserver voor thuis (transcoding, etc)
- Game-PC
- Daarnaast programmeer ik zelf applicaties die soms veel van geheugen/processor/videokaart vragen (bijv. Machine Learning).
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en suggesties!
Jelmer