Hallo,
Ik heb momenteel een Game PC met 256 GB SSD en windows 10 draaien.
Nu wil ik een tweede interne HDD erbij zetten voor (meer) games. Dit betreft een WD Black 2.0TB.
De WB Black is Exfat geformatteerd (komt uit een mac) Moet ik de schijf anders formatteren hoor ik het graag.
WD Black aangesloten in de pc met de 2 SATA(?) kabels. PC opgestart, en deze ziet de schijf niet.
In het configuratiescherm > schijf-beheer wordt de schijf ook niet weergegeven.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere sata kabels geprobeerd, andere harde schijf geprobeerd.
Ik heb nog een andere harde schijf uit een oude windows pc geprobeerd. Als ik opstart met de SSD ziet die deze schijf ook niet. Nu heb ik de Pc ge-restart en via F11 het boot menu de 'oude' HDD geprobeerd en tot mijn verbazing ziet die de SSD gewoon als '2e schijf'.
Het moet dus precies andersom.. Dus opstarten met de SSD en de andere schijf als alleen data schijf.
Relevante software en hardware die ik gebruik
iemand een idee?
bvd!
Ik heb momenteel een Game PC met 256 GB SSD en windows 10 draaien.
Nu wil ik een tweede interne HDD erbij zetten voor (meer) games. Dit betreft een WD Black 2.0TB.
De WB Black is Exfat geformatteerd (komt uit een mac) Moet ik de schijf anders formatteren hoor ik het graag.
WD Black aangesloten in de pc met de 2 SATA(?) kabels. PC opgestart, en deze ziet de schijf niet.
In het configuratiescherm > schijf-beheer wordt de schijf ook niet weergegeven.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere sata kabels geprobeerd, andere harde schijf geprobeerd.
Ik heb nog een andere harde schijf uit een oude windows pc geprobeerd. Als ik opstart met de SSD ziet die deze schijf ook niet. Nu heb ik de Pc ge-restart en via F11 het boot menu de 'oude' HDD geprobeerd en tot mijn verbazing ziet die de SSD gewoon als '2e schijf'.
Het moet dus precies andersom.. Dus opstarten met de SSD en de andere schijf als alleen data schijf.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Club 3D Radeon R9 280 royalKing | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Iiyama XB2783HSU Zwart | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,65 | € 64,65 |
| 1 | Seasonic S12G 550W | € 99,70 | € 99,70 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 665,30 | |
iemand een idee?