Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi doet het alleen slecht op mijn laptop? driver probleem?

Pagina: 1
Acties:

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 20:02
Hallo Allemaal,

Ik heb een laptop: hp pavillion 15p-035nd

nou heb ik die een tijdje terug helemaal gereset en de hdd geformatteerd omdat ik mijn besturingssyteem op een ssd heb geplaatst.
Maar hierdoor heb ik geen hp drivers omdat dat allemaal op de hdd schijf stond.

Die heb ik nu handmatig gedownload via de hp site maar mijn wifi blijft het nog steeds slecht doen, maximaal 250 kbp/s terwijl op mijn andere laptop het makkelijk 2.8 mb/s haalt dus het ligt echt aan mijn laptop zelf.

Ik heb de driver van wireless network al gedownload maar toch blijft het internet het niet optimaal doen, iemand enige tips die ik kan uitproberen?
Alle drivers zijn up-to date

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alle drivers zijn up-to date
Ljkt me sterk van je vermeld niet welk OS je gebruikt. ;)

En anders draai je even de HP Support Assistant?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Geen appels met peren vergelijken. Als ik met een Ferrari 200km/u kan rijden kan ik dat niet verlangen van een DAF-je op dezelfde weg. M.a.w. zolang de onderdelen niet hetzelfde zijn kun je dat niet vergelijken.

Download anders een de HP Support tool en laat die je systeem updaten.
Ga met je laptop naast je router zitten (bij wijze van) en kijkt of het beter gaat.

Mocht het niet verbeteren dan denk ik dat je toch moet gaan kijken naar een andere netwerkkaart. Draaide je eerst met W7 en nu met W10 of?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een netwerkvraag, daar hebben we een apart subforum voor:

Move OH -> Netwerken

Verder inhoudelijk:

2.8Mbps is nog altijd erg traag en geeft aan dat je WiFi-verbinding zeer marginaal is (of ongelofelijk oude appartuur gebruikt).

Geef eens aan:
- met wat voor AP je verbindt? (de modem/router/AP die het netwerk opzet)
- waar dat ding staat, waar je laptops staan als je deze snelheden meet en wat er allemaal tussenin zit qua vloeren, muren en andere obstakels.
- hoe meet je deze snelheden?
- welke WiFi-chips zitten er in de laptops? (kijk bij Device Manager als ze Windows draaien, lspci indien Linux)
- hoe is de signaalsterkte (RSSI)? Dit vind je onder Windows bij Network Connections als je dubbelklikt op de adapter, onder Linux met iwconfig.

Oslik blyat! Oslik!

• timetje100
MAX3400 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Ljkt me sterk van je vermeld niet welk OS je gebruikt. ;)

En anders draai je even de HP Support Assistant?
Excuses! Ik draai momenteel windows 10 64 bits
Als ik hp support assistant start kan die geen enkele driver vinden die geupdate moet worden?
Terwijl dat wel zou moeten

• timetje100
Frostbite schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:33:
Geen appels met peren vergelijken. Als ik met een Ferrari 200km/u kan rijden kan ik dat niet verlangen van een DAF-je op dezelfde weg. M.a.w. zolang de onderdelen niet hetzelfde zijn kun je dat niet vergelijken.

Download anders een de HP Support tool en laat die je systeem updaten.
Ga met je laptop naast je router zitten (bij wijze van) en kijkt of het beter gaat.

Mocht het niet verbeteren dan denk ik dat je toch moet gaan kijken naar een andere netwerkkaart. Draaide je eerst met W7 en nu met W10 of?
Hp support tool? Bedoel je support assistant? Die heb ik al gebruikt en vind niks van updates voor drivers.
Naast de router zitten heeft geen nut, snelheid blijft hetzelfde. Enigste verbetering is met de kabel verbinden dan heeft de laptop wel normaal internet.

Een andere netwerkkaart is geen oplossing, voordat ik de pc resette was er niks aan de hand met wifi.

Hij kwam in 2014 uit toen was het nog w7 toen heb ik meteen geupgrade naar 10 toen die uitkwam.

Alle drivers op de hp site zijn van w10

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

timetje100 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

Excuses! Ik draai momenteel windows 10 64 bits
Als ik hp support assistant start kan die geen enkele driver vinden die geupdate moet worden?
Terwijl dat wel zou moeten
Kijk dan eens op de site van de leverancier (Intel bijvoorbeeld) en download daar de nieuwste driver.

Ik mis dat wel een beetje in je berichten. Wat heb je eigenlijk zelf allemaal geprobeerd?
timetje100 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Hp support tool? Bedoel je support assistant? Die heb ik al gebruikt en vind niks van updates voor drivers.
Naast de router zitten heeft geen nut, snelheid blijft hetzelfde. Enigste verbetering is met de kabel verbinden dan heeft de laptop wel normaal internet.

Een andere netwerkkaart is geen oplossing, voordat ik de pc resette was er niks aan de hand met wifi.

Hij kwam in 2014 uit toen was het nog w7 toen heb ik meteen geupgrade naar 10 toen die uitkwam.

Alle drivers op de hp site zijn van w10
Als ik even google dan kom ik deze site tegen: https://social.technet.mi...orum=win10itpronetworking

Het is advies daar is via apparaatbeheer een oudere (standaard) driver installeren of het commando: Disable-NetAdapterRsc -Name Wi-Fi
uitvoeren. Meer info op :https://answers.microsoft...-9823-e12dcb2607ba?auth=1

Nogmaals ga zelf eens even zoeken in Google en probeer gewoon dus wat met drivers te doen.

[ Voor 56% gewijzigd door Frostbite op 30-08-2017 13:15 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• timetje100
dion_b schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:35:
Dit is een netwerkvraag, daar hebben we een apart subforum voor:

Move OH -> Netwerken

Verder inhoudelijk:

2.8Mbps is nog altijd erg traag en geeft aan dat je WiFi-verbinding zeer marginaal is (of ongelofelijk oude appartuur gebruikt).

Geef eens aan:
- met wat voor AP je verbindt? (de modem/router/AP die het netwerk opzet)
- waar dat ding staat, waar je laptops staan als je deze snelheden meet en wat er allemaal tussenin zit qua vloeren, muren en andere obstakels.
- hoe meet je deze snelheden?
- welke WiFi-chips zitten er in de laptops? (kijk bij Device Manager als ze Windows draaien, lspci indien Linux)
- hoe is de signaalsterkte (RSSI)? Dit vind je onder Windows bij Network Connections als je dubbelklikt op de adapter, onder Linux met iwconfig.
internet is bij ons thuis altijd al traag geweest, wij leven in het buitengebied en hebben veel storingen door alarmsystemen.

2.4ghz is 2.8 mb max en 5ghz is ongeveer 5mb max dit is nooit anders geweest, voordat ik bij ziggo zat hadden wij zelfs maar 1 mb per seconde...

ik laat al mijn apparatuur verbinden met mijn versterker die ik als acces point ingesteld heb.
er zitten 2 muren tussen mijn modem en mijn laptops/pc

broadcom BCM43142 802.11 Bgn wifi adapter

• timetje100
Frostbite schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Kijk dan eens op de site van de leverancier (Intel bijvoorbeeld) en download daar de nieuwste driver.

Ik mis dat wel een beetje in je berichten. Wat heb je eigenlijk zelf allemaal geprobeerd?

[...]

Als ik even google dan kom ik deze site tegen: https://social.technet.mi...orum=win10itpronetworking

Het is advies daar is via apparaatbeheer een oudere (standaard) driver installeren of het commando: Disable-NetAdapterRsc -Name Wi-Fi
uitvoeren. Meer info op :https://answers.microsoft...-9823-e12dcb2607ba?auth=1

Nogmaals ga zelf eens even zoeken in Google en probeer gewoon dus wat met drivers te doen.
Ik heb via hp alle drivers geinstalleerd, een reset geprobeerd en via het programma easy driver alle drivers bijgewerkt

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

timetje100 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

internet is bij ons thuis altijd al traag geweest, wij leven in het buitengebied en hebben veel storingen door alarmsystemen.

2.4ghz is 2.8 mb max en 5ghz is ongeveer 5mb max dit is nooit anders geweest, voordat ik bij ziggo zat hadden wij zelfs maar 1 mb per seconde...

ik laat al mijn apparatuur verbinden met mijn versterker die ik als acces point ingesteld heb.
er zitten 2 muren tussen mijn modem en mijn laptops/pc

Alarmsystemen, wie heeft je dat wijgemaakt? De meeste alarmsystemen werken op 433MHz. Dat ligt ver buiten het WiFi gebied. Al zou het waar zijn, dan moet je op 5GHz helemaal geen probleem hebben, ZEKER niet in een buitengebied. Alarmsystemen die systematisch storingen in de buurt veroorzaken, komen niet eens door de keuring heen en mogen dus ook niet verkocht worden.

Praat je overigens over megabytes of megabits? Je aanduidingen zijn niet echt duidelijk.

EDIT: Zijn dit snelheden tussen je NAS en laptop of ben je nu je wifi de schuld aan het geven dat je een ziggo lijntje hebt die op zijn tenen loopt?

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 30-08-2017 14:23 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

timetje100 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

Het gaat hier toch om je WiFi? Dan is de snelheid van je internetverbinding niet relevant...

Mbt alarmsystemen- lijkt me sterk, maar geef anders eens concrete voorbeelden.
...met geheid andere apparatuur :o

Zoals gezegd, we hebben geen glazen bollen. We willen je wel helpen, maar dan moet jij ons wel voeden met info waar we wat mee kunnen!
"mijn versterker" is niet bepaald een exacte typenr. Graag alsnog exacte typenr van dat apparaat aangeven.
er zitten 2 muren tussen mijn modem
Hierboven heb je het nog over een "versterker", het wordt er zo niet duidelijker op. Geef exacte typenr van modem. En geef aan hoe die "versterker" (wat dan ook het moge zijn) op de moedm aangesloten is.
en mijn laptops/pc

In beide laptops? Je zegt toch dat je twee verschillende hebt met verschillende prestaties. Dan is het relevant om te weten welke.

Geef ook de link rates aan zoals ik hierboven vroeg. Wederom, we willen je helpen, maar dan moet jij ook meewerken.

Oslik blyat! Oslik!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

O, en nog wat. Versterkers zouden verboden moeten worden :X zeker in de handen van onkundige mensen (NOFI!). Die dingen geven meer ellende dan dat ze oplossen en er worden mega veel installatiefouten mee gemaakt, zoals mensen die ze ophangen op plekken waar het bereik het slechtst is, want daar willen ze de versterker hebben hangen, maar vragen zich niet af waar de versterker zijn signaal vandaan haalt. Vaak zijn die repeaters (zoals ze werkelijk heten) voorzien van zeer kleine antenne's en gaan mensen op grote afstand contact leggen met die dingen terwijl de router in de meterkast dichterbij is.

Nog maar te zwijgen over de extra hops die het verkeer steeds moet afleggen.

Gratis tip, koop een goede Unifi AP en hang die op een centrale plek neer zodat je overal goede dekking hebt.

https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/ Heb 'm zelf ook :)

• timetje100
dion_b schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Het gaat hier toch om je WiFi? Dan is de snelheid van je internetverbinding niet relevant...

Mbt alarmsystemen- lijkt me sterk, maar geef anders eens concrete voorbeelden.

[...]

...met geheid andere apparatuur :o

Zoals gezegd, we hebben geen glazen bollen. We willen je wel helpen, maar dan moet jij ons wel voeden met info waar we wat mee kunnen!

[...]

"mijn versterker" is niet bepaald een exacte typenr. Graag alsnog exacte typenr van dat apparaat aangeven.

[...]

Hierboven heb je het nog over een "versterker", het wordt er zo niet duidelijker op. Geef exacte typenr van modem. En geef aan hoe die "versterker" (wat dan ook het moge zijn) op de moedm aangesloten is.

[...]

In beide laptops? Je zegt toch dat je twee verschillende hebt met verschillende prestaties. Dan is het relevant om te weten welke.

Geef ook de link rates aan zoals ik hierboven vroeg. Wederom, we willen je helpen, maar dan moet jij ook meewerken.
andere apparatuur? ik gebruik een Netgear Nighthawk EX7000 - Wifi Versterker AC1900 - 600 + 1300 Mbps als acces point puur omdat mijn ziggo router signaal niet ver genoeg komt

mijn router zelf is: Cisco EPC3925

Zoals ik al zei, het ligt aan die laptop zelf. Ik heb een andere laptop+pc die beiden 2.4ghz en 5ghz ondersteunen die zitten allebei op dezelfde snelheden te werken. En sinds ik mijn oudere laptop gereset heb komt de snelheid van wifi niet boven de 250 kb per seconde. Mijn oude laptop ondersteunt alleen 2.4ghz

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

timetje100 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

andere apparatuur? ik gebruik een Netgear Nighthawk EX7000 - Wifi Versterker AC1900 - 600 + 1300 Mbps als acces point puur omdat mijn ziggo router signaal niet ver genoeg komt
Dus bedraad aangesloten op de EPC3925?
mijn router zelf is: Cisco EPC3925
OK.
Zoals ik al zei, het ligt aan die laptop zelf. Ik heb een andere laptop+pc die beiden 2.4ghz en 5ghz ondersteunen die zitten allebei op dezelfde snelheden te werken.
Prima, maar om te oordeelen *waar* het mis gaat is het relevant om specs van zowel de brakke als de goede laptops te weten.
En sinds ik mijn oudere laptop gereset heb komt de snelheid van wifi niet boven de 250 kb per seconde.
Wederom: hoe meet je dit?

En hoe zit het op beide apparaten (goed + slecht) met de signaalsterkte (RSSI) en link rate?

Oslik blyat! Oslik!

• timetje100
probleem is inmiddels opgelost,

Heb nogmaals drivers geinstalleerd van hp en nu werkt het.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

timetje100 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:21:
probleem is inmiddels opgelost,

Heb nogmaals drivers geinstalleerd van hp en nu werkt het.
Goed om te horen; volgende keer je eigen aannames uit de startpost dus nogmaals toetsen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1