Eenmanszaak wil Apple Developer Enterprise Program, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 23:56
Hi,
Ik ben al enkele jaren Apple Developer met het Individual Program, maar ben nu bezig met een project waar In-house App Distribution mogelijk moet zijn (een App buiten de App Store om).

Hier is 't probleem; Apple neemt de rechtsvorm Eenmanszaak niet serieus, waardoor je je enkel in kunt schrijven voor het Individual Program. Sole proprietorships komen niet in aanmerkingen voor het Enterprise noch het Organization Program. Enkel rechtsvormen daar weer boven.

Hier heb ik tig mensen over gesproken binnen Apple, maar komt allemaal op hetzelfde neer; kies een andere rechtsvorm en we nemen je serieus, dan mag je pas 299 dollar aftikken en je enrollen voor het Enterprise Program.

Dit is toch hartstikke krom.. 8)7 De Amerikanen die ik aan de lijn had van Apple snapten niet dat ik dat niet wilde doen, want dat was de enige manier..

Volgens mij komt het door het D-U-N-S nummer dat ik geregistreerd sta als Eenmanszaak? Aangezien ze daar mee valideren, dus ik heb hen ook gevraagd of zij hierin iets kunnen betekenen, maar dat kon niet.

Iemand tips? Er is toch vast nog wel iemand die Enterprise Apps maakt, maar gewoon van de mooie Eenmanszaak rechtsvorm gebruik maakt?

De klant is een stichting en die nemen ze net zo min serieus.

[ Voor 4% gewijzigd door repsaj op 30-08-2017 11:04 ]

x

Beste antwoord (via repsaj op 30-08-2017 16:11)

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 00:06
repsaj schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:57:
@Mixpower Ik heb een developer licentie, die Individual licentie, omdat ik dus ZZP-er ben.

Ik doe inderdaad het beheer en distributie, maar daar voor is die Enterprise licentie nodig. Die krijg ik alleen niet.

D-U-N-S heb ik inderdaad opgevraagd en als ik die ingeef, dan krijg ik dus de melding dat ik mij aan moet melden voor het Individual Program, omdat ik een Solo Proprietorship ben. Ook met hen gebeld en zij geven aan dat ik mij dan aan moet melden voor het Individual Program, maar dat ben ik al...

Nooit gedacht dat het zooooo moeilijk - al dan niet onmogelijk - zou zijn om een Enterprise Licentie aan te maken.
Hmm lastig zeg, ik ken iemand die is 5 jaar geleden daar zonder problemen doorgekomen maar dat zal nu wel veranderd zijn.

Wat je nog zou kunnen overwegen is om je Eenmanszaak op te laten gaan in een BV, dat hoeft tegenwoordig niet meer zoveel te kosten.
Het schijnt trouwens wel te zijn als je Apple belt om dit voor je te regelen het vaak makkelijker en sneller gaat, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je dit al gedaan hebt?

Een andere optie is op de Stichting een VPP licentie te laten nemen zodat jij doormiddel van B2B je applicatie aan hun kunt serveren zonder problemen dit gaat ook buiten de App Store om. :)

https://developer.apple.com/programs/volume/b2b/

https://www.apple.com/business/vpp/

[ Voor 10% gewijzigd door Mixpower op 30-08-2017 15:34 ]

It's All In The "Mix"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat je dat project voor een klant doet. Is het dan niet die organisatie die zich moet registreren? Of is die klant ook een eenmanszaak?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Waarom zou je In-House distribution willen wanneer je maar 1 persoon 'in-house' hebt? Of anders gezegd: wanneer jij voor een enterprise iets in-house moet maken, moet die enterprise dan niet zich aanmelden voor het Enterprise Program?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Orion84 De klant is een stichting. Heb 't aangepast in startpost. En er komt tevens nog een project aan waar ik ook die Enterprise In-house App Distribution voor nodig heb.
@phYzar Omdat het een App betreft die op 500+ devices geïnstalleerd gaat worden en met In-house App Distribution is dit enkel mogelijk via een simpele klik op de knop. Betreft tevens een App die buiten de AppStore beschikbaar moet zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door repsaj op 30-08-2017 11:07 ]

x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Volgens de site van Apple moet het bedrijf zelf zo'n licentie hebben en niet jij. Zie hieronder:

https://developer.apple.com/programs/enterprise/
and get everything you need to start distributing proprietary in-house apps to your employees.
Dit staat in de opening alinea en jij hebt geen medewerkers.

https://developer.apple.c...nterpriseProgramApps.html
The Apple Developer Enterprise Program allows you to develop proprietary, in-house iOS, and watchOS apps that you can distribute to your users in your organization and outside the store.
Eerste zin van deze pagina. Jij hebt geen gebruikers in je organisatie, want dat ben jij alleen.

Het lijkt er dus sterk op dat de stichting deze licentie moet aanvragen en niet jij (wat ook logisch is in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
The_Ghost16 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:11:
Volgens de site van Apple moet het bedrijf zelf zo'n licentie hebben en niet jij. Zie hieronder:

https://developer.apple.com/programs/enterprise/

[...]

Dit staat in de opening alinea en jij hebt geen medewerkers.

https://developer.apple.c...nterpriseProgramApps.html

[...]

Eerste zin van deze pagina. Jij hebt geen gebruikers in je organisatie, want dat ben jij alleen.

Het lijkt er dus sterk op dat de stichting deze licentie moet aanvragen en niet jij (wat ook logisch is in mijn ogen).
Dat maakt allemaal niet uit, want je moet ten eerste een Developer account hebben a 99 per jaar voordat je kan upgraden naar Enterprise, en die stichting is geen Developer daarom huren ze dus repsaj in.
Hij kan zelf zonder problemen Enterprise aan vragen dat hoeft die stichting niet te doen, aangezien repsaj hoogstwaarschijnlijk ook het beheer en de distributie voor de app zal verzorgen.
repsaj schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:58:
Hi,
Ik ben al enkele jaren Apple Developer met het Individual Program, maar ben nu bezig met een project waar In-house App Distribution mogelijk moet zijn (een App buiten de App Store om).

Hier is 't probleem; Apple neemt de rechtsvorm Eenmanszaak niet serieus, waardoor je je enkel in kunt schrijven voor het Individual Program. Sole proprietorships komen niet in aanmerkingen voor het Enterprise noch het Organization Program. Enkel rechtsvormen daar weer boven.

Hier heb ik tig mensen over gesproken binnen Apple, maar komt allemaal op hetzelfde neer; kies een andere rechtsvorm en we nemen je serieus, dan mag je pas 299 dollar aftikken en je enrollen voor het Enterprise Program.

Dit is toch hartstikke krom.. 8)7 De Amerikanen die ik aan de lijn had van Apple snapten niet dat ik dat niet wilde doen, want dat was de enige manier..

Volgens mij komt het door het D-U-N-S nummer dat ik geregistreerd sta als Eenmanszaak? Aangezien ze daar mee valideren, dus ik heb hen ook gevraagd of zij hierin iets kunnen betekenen, maar dat kon niet.

Iemand tips? Er is toch vast nog wel iemand die Enterprise Apps maakt, maar gewoon van de mooie Eenmanszaak rechtsvorm gebruik maakt?

De klant is een stichting en die nemen ze net zo min serieus.
Je weet dat je een D-U-N-S nummer zo op kan vragen hé?

Voer hier je gegevens in en deze ontvang je daarna in de mail! ;)
http://europe.dnb.com/find-my-DUNS/

[ Voor 88% gewijzigd door Mixpower op 30-08-2017 14:27 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Mixpower Ik heb een developer licentie, die Individual licentie, omdat ik dus ZZP-er ben.

Ik doe inderdaad het beheer en distributie, maar daar voor is die Enterprise licentie nodig. Die krijg ik alleen niet.

D-U-N-S heb ik inderdaad opgevraagd en als ik die ingeef, dan krijg ik dus de melding dat ik mij aan moet melden voor het Individual Program, omdat ik een Solo Proprietorship ben. Ook met hen gebeld en zij geven aan dat ik mij dan aan moet melden voor het Individual Program, maar dat ben ik al...

Nooit gedacht dat het zooooo moeilijk - al dan niet onmogelijk - zou zijn om een Enterprise Licentie aan te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door repsaj op 30-08-2017 15:12 ]

x

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
repsaj schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:57:

Hmm lastig zeg, ik ken iemand die is 5 jaar geleden daar zonder problemen doorgekomen maar dat zal nu wel veranderd zijn.

Wat je nog zou kunnen overwegen is om je Eenmanszaak op te laten gaan in een BV, dat hoeft tegenwoordig niet meer zoveel te kosten.
Het schijnt trouwens wel te zijn als je Apple belt om dit voor je te regelen het vaak makkelijker en sneller gaat, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je dit al gedaan hebt?

Een andere optie is op de Stichting een VPP licentie te laten nemen zodat jij doormiddel van B2B je applicatie aan hun kunt serveren zonder problemen dit gaat ook buiten de App Store om. :)

https://developer.apple.com/programs/volume/b2b/

https://www.apple.com/business/vpp/

[ Voor 10% gewijzigd door Mixpower op 30-08-2017 15:34 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Het probleem zit hem in je DUNS registratie. Apple gaat daar niks aan veranderen...

Opties:

- Ander DUNS nummer krijgen/gebruiken
- DUNS update doen door je rechtsvorm te veranderen
- Apple Configurator en de Individual methode gebruiken om per-device te sideloaden

Dit heeft trouwens niks te maken met "Apple wil niet" of "ze nemen me niet serieus", het zijn gewoon regels en ook (amerikaanse) wetten.

[ Voor 20% gewijzigd door johnkeates op 30-08-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Mixpower klopt, heb wat afgebeld... zonder resultaat.

VPP hebben ze! ik ga even kijken naar je linkjes. thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 30-08-2017 15:59 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
repsaj schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:59:
@Mixpower klopt, heb wat afgebeld... zonder resultaat.

VPP hebben ze! ik ga even kijken naar je linkjes. thanks!
Dat is jammer!

Oh dat maakt het alleen maar makkelijker, je kan dan meteen aan de slag middels B2B succes! :)

It's All In The "Mix"

Pagina: 1