Groot pakket versturen naar Spanje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45
Ik moet een pakket versturen naar Spanje wat nét buiten de maximale afmetingen valt. De meeste vervoeders hebben 1 meter als maximale afmeting en laat mijn pakket nu 116x20x54 cm zijn. Ik heb nu alle vervoeders wel zo'n beetje gehad en kom niet verder:

- DHL Express vraagt 300 euro.
- UPS vraagt 70 euro
- PostNL verstuurd max 1 meter
- DPD verstuurd max 1 meter
- Kiala verstuurd max 80 cm en korte + lange zijde mag niet meer dan 120cm zijn (zit ik ook 15 cm overheen)
- GLS zou kunnen maar ik lees er veel slechte reviews over (pakket heeft een waarde van 400 euro)
- FedEx vraagt 700 euro

Via Google wordt ik ook niet veel wijzer. Ja, ik kom op de Radar site iemand tegen die hetzelfde issue had en die is naar België gereden en heeft hem daar verstuurd. Nou dank je de koekoek, maar ik ga niet van Groningen naar België rijden.

Ik heb haast de neiging om het pakket gewoon via PostNL te versturen. Ik heb dat ook eens gedaan voor een pakket van 185 lang terwijl 176 cm de maximale lengte is voor een pakket versturen in Nederland.

Iemand misschien toch tips?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:33
Ik zou even bellen met UPS of PostNL en de vraag even voorleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rimave schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:43:
- PostNL verstuurd max 1 meter
<..>
Ik heb haast de neiging om het pakket gewoon via PostNL te versturen. Ik heb dat ook eens gedaan voor een pakket van 185 lang terwijl 176 cm de maximale lengte is voor een pakket versturen in Nederland.
Does not compute. Of stuurt PostNL naar het buitenland max 1 meter, en binnen Nederland max 176?

Overigens, € 70 voor 'n pakket van € 300 vind ik, afhankelijk van wat het is, nog enigszins acceptabel.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 30-08-2017 10:46 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 23:42
Wellicht de moeite waarde om te kijken of dat vanuit Duitsland beter gaat? Daar zit je iig een stuk dichterbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ardana schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Does not compute. Of stuurt PostNL naar het buitenland max 1 meter, en binnen Nederland max 176?

Overigens, € 70 voor 'n pakket van € 300 vind ik, afhankelijk van wat het is, nog enigszins acceptabel.
Ja, pakketten binnen NL mogen groter zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
L0we schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:54:
Wellicht de moeite waarde om te kijken of dat vanuit Duitsland beter gaat? Daar zit je iig een stuk dichterbij :)
Volgens de dhl.de site kost het mij dan 32 euro. Ik kan alleen geen NL adres als afzender opgeven en ik vrees dat de persoon van de pakketshop dat ook niet kan als ik daar met mijn pakket sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:03

Typhone

Who Dares Wins

rimave schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Volgens de dhl.de site kost het mij dan 32 euro. Ik kan alleen geen NL adres als afzender opgeven en ik vrees dat de persoon van de pakketshop dat ook niet kan als ik daar met mijn pakket sta.
Dan schrijf je de lokale OBI op. Weg is weg. Als dat teruggestuurd wordt zal het geweigerd worden kun je het alsnog bij een depot ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gewoon even een DHL punt net over de grens zoeken en die gewoon bellen :? grote kans dat ze in de grensregio nog wel een woordje nederlands kunnen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rimave schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:43:
I...Nou dank je de koekoek, maar ik ga niet van Groningen naar België rijden...
En Duitsland dan? Niet dat dat niet enige afstand is afhankelijk waar je in Groningen woont maar allicht goedkoper in benzine dan bij FedEx 700 Euro aftikken ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Even m'n PostNL contract erbij gepakt, zou gewoon moeten kunnen (incl xl pakket 22 euro):

Kleiner dan 100 x 70 x 58 cm (normaal pakket)
Kleiner dan 175 x 78 x 58 cm (XL pakket + € 2,34)
Minder dan 30 kg
Standaard verzekerd voor € 500,- inkoopwaarde
Daarnaast mag de totale omvang van het te verzenden pakket niet meer dan 300 cm zijn. Dit wordt als volgt berekend: Totale omvang = lengte + 2x breedte + 2x hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 30-08-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Als ik ben bij PostNL Spanje als land ingeef dan is de maximale afmeting 100x50x50cm.
Ik heb net even met DHL gebeld en die man kwam ook op 300 euro en de reden is dat het pakket per vliegtuig gaat. Dat maakt het duur. Toen ik over Duitsland begon en het daar goedkoper is vertelde mij ook dat DHL NL en DHL DE niet hetzelfde zijn DHL DE is PostNL in Nederland.En voor die 32 euro gaat het vervoer gewoon over de weg en is het iets langer onderweg. Jammer dat je die keuze dus niet in Nederland hebt. Hij wist ook te vertellen dat mensen in Limburg door dit soort problemen ook vaak pakketjes vanuit DE versturen, dus ik denk dat ik maar even naar DE rijdt met mijn pakketje. Lijkt mij de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hopen dat ze het in Duitsland inderdaad voor een schijntje kunnen vervoeren t.o.v. Nederland..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 08:43
rimave schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Als je het zelf afgeeft in de Paketshop wordt het retouradres leeg gelaten. Dan heb je natuurlijk wel een probleem als het retour komt, maar iemand suggereerde al om dan het adres van een OBI op te geven. Geen idee of dat werkt, eigenlijk...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Wat weegt het?

En wat is er mis met UPS? Die komen het toch ook nog bij je ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

rimave schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Ja, pakketten binnen NL mogen groter zijn.
En van buiten NL ook. Ik dacht trouwens dat de maximale afmetingen altijd werden berekend als "lengte + breedte + hoogte". In plaats van het aan een PostNL mederwerker te vragen, zou ik het nog even checken in de kleine lettertjes op de PostNL site.

Het kan trouwens zijn dat in Spanje de pakketten bij de Spaanse Post (of wie dan ook de lokale partners van PostNL zijn) andere maximale afmetingen hebben, en dat het daarom onmogelijk is iets groters dan 1 meter te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen dat de Spaanse postdienst waar PostNL het pakket aan overdraagt het gewoon niet accepteert als deze groter is..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:34
Pas nog een pakket (groter dan die 1m) verzonden naar het buitenland (niet spanje maar goed) via https://www.goedkooppakket.nl/pakket-versturen-naar-spanje/ , XL groot pakket optie gebruikt. Vond het een apart domein, maar het is dus gewoon via PostNL, en ja...het pakket is heelhuids aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Amphiebietje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

En van buiten NL ook. Ik dacht trouwens dat de maximale afmetingen altijd werden berekend als "lengte + breedte + hoogte". In plaats van het aan een PostNL mederwerker te vragen, zou ik het nog even checken in de kleine lettertjes op de PostNL site.

Het kan trouwens zijn dat in Spanje de pakketten bij de Spaanse Post (of wie dan ook de lokale partners van PostNL zijn) andere maximale afmetingen hebben, en dat het daarom onmogelijk is iets groters dan 1 meter te versturen.
Bij DHL stellen ze dat het te maken heeft met het feit dat particulieren met eigen auto bezorgen en de pakketten daar dan niet in passen.

Pakket is nu op weg naar Spanje via UPS. Op de Kiala site stond nog een kortingscode waarmee ik 25% korting kreeg. Zodoende koste het verzenden nu 50 euro. Dank allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik heb hier nog nooit een particuliere auto zien bezorgen voor dhl. Alles wordt bezorgd met een busje of vrachtwagentje. Ook correos, de postnl in NL, bezorgt grote pakketen ook gewoon met een bestelwagentje.

Maar goed, UPS is altijd goed, 50 euro valt nog met met de overige prijs opgaven.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Goedkooppakket.nl , ca 20-30 euro en gewoon inleveren bij PostNL punt. Ja, zo'n zelfde punt als waar ze je zullen zeggen 'dat is te lang' op het moment dat jij hen vraagt het te verzenden :D Verzendlabel online uitprinten en het kan opeens wel (en fors goedkoper!!)

Cheapcargo: ook rond 30- 35 euro (DPD (door2door, parcelshop2door) of met DHL .

[ Voor 40% gewijzigd door koektrommeltje op 31-08-2017 00:42 ]

• koektrommeltje
Oh, lees nu dat het pakket al onderweg is met UPS..
Nouja, voor volgende keer dan maar.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

koektrommeltje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:40:
Goedkooppakket.nl , ca 20-30 euro en gewoon inleveren bij PostNL punt. Ja, zo'n zelfde punt als waar ze je zullen zeggen 'dat is te lang' op het moment dat jij hen vraagt het te verzenden :D
Dat is altijd al zo geweest, PostNL (TNT Post, PTT...) medewerkers zijn lang niet altijd op de hoogte van de echte regeltjes en ook vroeger was het al mogelijk om dingen te versturen die aan de balie zouden worden geweigerd als je alle labels zelf voorbereidde. "Dat is te lang" = "Ooh, zoiets heb ik nog nooit laten versturen en dat past zeker niet door de brievenbus, nee, nee, laat ik de regels vooral niet nalezen, ik ben de medewerker en dat is een leek. Ik heb gelijk.".

Enig moment dat ik ooit problemen heb gehad met zelf volledig voorbereide pakketten, was toen ik een pakket probeerde te versturen "waar te veel tape op zat" - toen niks over te vinden in de regels :? en na pakket minimaalniet te hebben aangepast dag later alsnog verstuurd via andere medewerker, die geen problemen had met de tape :F . Ik geloof dat ik ook ooit een mederwerker heb gehad die volhield dat iets alleen verstuurd kon worden in de officiële PTT dozen... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Amphiebietje op 31-08-2017 06:52 ]

• koektrommeltje
Amphiebietje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 06:51:
[...]

Dat is altijd al zo geweest, PostNL (TNT Post, PTT...) medewerkers zijn lang niet altijd op de hoogte van de echte regeltjes en ook vroeger was het al mogelijk om dingen te versturen die aan de balie zouden worden geweigerd als je alle labels zelf voorbereidde. "Dat is te lang" = "Ooh, zoiets heb ik nog nooit laten versturen en dat past zeker niet door de brievenbus, nee, nee, laat ik de regels vooral niet nalezen, ik ben de medewerker en dat is een leek. Ik heb gelijk.".

Enig moment dat ik ooit problemen heb gehad met zelf volledig voorbereide pakketten, was toen ik een pakket probeerde te versturen "waar te veel tape op zat" - toen niks over te vinden in de regels :? en na pakket minimaalniet te hebben aangepast dag later alsnog verstuurd via andere medewerker, die geen problemen had met de tape :F . Ik geloof dat ik ook ooit een mederwerker heb gehad die volhield dat iets alleen verstuurd kon worden in de officiële PTT dozen... 8)7
PostNL heeft gewoon meerdere contracten. Je zal zien dat de formaten die op PostNL genoemd worden ook anders zijn dan op de website goedkooppakket.nl, die een soort van tussenpersoon speelt als het ware. En als je dus via die site een pakketzegel aanschaft, mag je opeens verzenden met heel andere formaten.

Het PostNL punt mag gewoon zelf geen etiket uitprinten voor te grote pakketten. Doen ze dat wel, kunnen ze een 'boete' krijgen voor pakketjes die niet aan die eisen voldeon.

Anoniem: 947549

Dat kun je gewoon met DPD (pakkettenversturen.nl) versturen.
Is max. 300cm in omtrek als volgt:
Lengte X2 + Breedte X2 + Hoogte =< 300cm

DHL Paket Duitsland:
120 x 60 x 60

Formuliertje bij postkantoor invullen en de afzender "Deutschland" doorstrepen en Niederlande neersmijten :-)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 947549 op 31-08-2017 07:17 ]

• trademark-nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 22:06
Sendcloud.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
rimave schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:20:
Als ik ben bij PostNL Spanje als land ingeef dan is de maximale afmeting 100x50x50cm.
Ik heb net even met DHL gebeld en die man kwam ook op 300 euro en de reden is dat het pakket per vliegtuig gaat. Dat maakt het duur. Toen ik over Duitsland begon en het daar goedkoper is vertelde mij ook dat DHL NL en DHL DE niet hetzelfde zijn DHL DE is PostNL in Nederland.En voor die 32 euro gaat het vervoer gewoon over de weg en is het iets langer onderweg. Jammer dat je die keuze dus niet in Nederland hebt. Hij wist ook te vertellen dat mensen in Limburg door dit soort problemen ook vaak pakketjes vanuit DE versturen, dus ik denk dat ik maar even naar DE rijdt met mijn pakketje. Lijkt mij de beste optie.
Je hebt het al verzonden maar even naar DE rijden was ook geen verkeerde keuze. Direct even boodschappen doen in Papenburg (Real, Kaufland, Netto, Lidl etc) en je hebt je kosten er zo weer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Gadgeteer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:45:
[...]

Je hebt het al verzonden maar even naar DE rijden was ook geen verkeerde keuze. Direct even boodschappen doen in Papenburg (Real, Kaufland, Netto, Lidl etc) en je hebt je kosten er zo weer uit ;)
True, true, vooral even veel BIER meenemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
rimave schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:51:
[...]

True, true, vooral even veel BIER meenemen. ;)
Sterke drank doet het ook prima en voor bbq liefhebbers.. vooral veel vlees inslaan ;)
Pagina: 1