Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alles-in-1 Pricewise verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:17
Hoewel ik vermoed, dat een groot deel van de techniek achter de alles-in-1-vergelijker bij Pricewise ligt, wil ik toch een suggestie ter verbetering doen. Op dit moment mist er namelijk essentiële inhoud, waardoor een goede vergelijking niet mogelijk is.

Er ontbreken op dit moment namelijk niet alleen providers; er missen ook complete netwerken. Zo kan ik hier op mijn adres echt wel van glasvezel gebruik maken; maar volgens Pricewise niet. De wereld is echter groter dan KPN / Reggefiber en Ziggo. Hier ligt namelijk glasvezel van Rekam. Ik kan voor mijn glasvezelverbinding kiezen uit Trined, DDS, CBizz en Solcon. Zie: https://rekamverbindt.nl/ Op het KPN / Reggefiber netwerk mis ik bekende providers zoals NLEx en Stipte (voormalige Scarlet). Vervolgens mis ik tv-aanbieders als Canal Digitaal. Je kunt in het laatste geval immers wel op "alleen tv" vergelijken, maar ziet dan verder geen specifieke tv-aanbieders.

Een ander stuk essentiële informatie is de maximum internetsnelheid die je in de praktijk kunt halen. Er mogen geen abonnementen meer worden verkocht, waar je toch geen gebruik van kunt maken. Als je een DSL-abonnement wil afsluiten, moet de provider je verplicht laten zien wat de verwachte snelheid is en mag deze je daarbij alleen een geschikt abonnement aanbieden. Stel je kunt 17 Mbit halen, dan geldt de laagste hogere snelheid (waar binnen jouw snelheid valt) als maximumabonnement. Wanneer jouw provider bijv. 10 Mbit, 25 Mbit, 50 Mbit en 100 Mbit aanbiedt, zou jij alleen uit 10 Mbit en 25 Mbit kunnen kiezen. Zo werkt het in elk geval op de websites van T-Mobile, KPN, XS4All, Telfort, NLEx en Stipte. Zo heb je wel garantie over het halen van jouw maximum snelheid, maar ook de garantie dat je nooit een abonnement kiest waar je echt niks aan hebt.

Inherent aan bovenstaande is het van belang om te weten wanneer bijv. KPN upgrades doorvoert. Zo kan je in bovengenoemde voorbeeld alleen abonnementen vergelijken waarbinnen die 17 Mbit/s past. Als je bijv. weet dat KPN over 4 weken gaat upgraden naar 60 Mbit, kan het de moeite lonen om eventjes te wachten en daarna een beter passende vergelijking te maken.

Ik vind het een goed initiatief, maar had er op een website als Tweakers meer van verwacht.

Suggesties:
  • Toevoegen providers die nu missen in de huidige vergelijking, zoals NLEx en Stipte
  • Toevoegen maximum internetsnelheid, liefst per infrastructuur ("Op DSL haalt u max zoveel Mbps; op glas haalt u max zoveel Mbps; etc)
  • Toevoegen missende glasvezelnetwerken, zoals Rekam (Gouda e.o.) en de daarop actieve providers (Trined, DDS, CBizz, Solcon)
  • Toevoegen missende kabelnetwerken en de daarop actieve providers
  • Toevoegen missende televisie-mogelijkheden, zoals Canal Digitaal (satelliet) en Knippr (volledig online)
  • Triple-play qua prijs en mogelijkheden vergelijken met de losse aanschaf van tv, internet en bellen. (In de huidige PW kan je namelijk ook het max. aantal winkels kiezen waar je je spullen wilt kopen.)
  • De fourstackwebsite van KPN gebruiken om geplande upgrades te vermelden
Ik hoop dat Tweakers iets met deze suggesties kan en daarmee deze vergelijker een meerwaarde kan geven.

• boevertje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 09:38
Top, voor de echte tweaker kan upload ook belangrijk zijn, hier kun je ook geen filter voor instellen 8)7

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vergeet Tweak (met 't Gb-abo) niet ;)

@zeef Is Pricewise hier toevallig actief op het forum?

[Voor 44% gewijzigd door Raven op 30-08-2017 13:33]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 31-05 16:55
quote:
Raven schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:27:
Vergeet Tweak (met 't Gb-abo) niet ;)

@zeef Is Pricewise hier toevallig actief op het forum?
Niet vziw.
quote:
Jorgen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:16:
Hoewel ik vermoed, dat een groot deel van de techniek achter de alles-in-1-vergelijker bij Pricewise ligt, wil ik toch een suggestie ter verbetering doen.
Inderdaad, dit is Pricewise. Ik zal de suggesties doorgeven en kijken of men wil reageren. Dat kan ik niet beloven.

[Voor 47% gewijzigd door zeef op 30-08-2017 13:54]

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:17
@zeef Bedankt!

En anders kan Tweakers.net deze suggesties vast meenemen voor een eigen versie in de toekomst :)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik had Pricewise al via mail gewezen op het ontbreken van Tweak, na het zien van dit topic daar maar even een linkje van gestuurd:
quote:
Geachte heer * Raven ,

Ik kan een reactie geven op het commentaar. Het staat u vrij mijn reactie te plaatsen op het forum; dat is misschien het handigst. Er zijn een aantal zaken waar ik hopelijk een behulpzame suggestie of uitleg kan geven, en er zijn een aantal zaken waar ik nu niet direct iets aan kan doen, maar die hopelijk in de toekomst verwerkt kunnen worden in onze vergelijker. In ieder geval zijn we erg blij met en dankbaar voor deze sterke, goed geïnformeerde feedback; we kunnen er echt wat mee. Mochten er nog meer van dit soort threads komen, waar een reactie van ons wenselijk zou zijn, laat het dan even weten (via de mail). Onze klantenservice is er om dit soort vragen te beantwoorden.

Wat betreft de maximum bandbreedte die gehaald wordt op een adres: deze wordt per contract duidelijk aangegeven in de vergelijker. Als u met uw muis op de bandbreedte gaat staan ziet u meteen hoe veel Mb gehaald wordt, met een kleine uitleg. Natuurlijk is het zo dat de haalbare snelheid daarnaast ook nog afhangt van hoe in huis de verbinding is aangelegd, en dat is voor ons niet uit te zoeken of weer te geven. Per infrastructuur hebben we de te behalen snelheid nog niet overzichtelijk aangegeven, maar dat is iets wat we misschien nog in de toekomst kunnen gaan doen en wat voor nu alsnog wel duidelijk is per contract.

Zo kan onze vergelijker u hiernaast een beeld geven van wat u betaalt op losse contracten vs. triple-play contracten, aan de hand van de filteropties aan de linkerkant van het scherm. U kunt daar aangeven welke media er nodig zijn en dan krijgt u daar de aanbiedingen voor te zien. Het vergelijken tussen losse contracten, de combinatie van losse contracten en de pakketten is iets wat wij nog niet doen, maar dit is een goede suggestie die we verder gaan uitzoeken.

In de filteropties is de uploadsnelheid niet meegenomen. Voor de meesten maakt dit ook niet zo veel uit, maar we kunnen ons voorstellen dat de Tweakers-community er wel wat aan heeft. We gaan er daarom ook even naar kijken of we dit kunnen implementeren. De hoeveelheid Mb aan uploadsnelheid is meestal proportioneel aan de downloadsnelheid, waardoor deze grotere contracten er alsnog gemakkelijk uit te filteren zijn met de filteroptie voor downloadsnelheid. Meestal is de upload- ongeveer 10% van de downloadsnelheid en kunt u dus bij de qua download grotere contracten ook grotere uploadsnelheden krijgen. Het is hopelijk niet overbodig om te vermelden dat glasvezelverbindingen meestal symmetrisch zijn; dat wil zeggen, dat u bij een glasvezelverbinding vaak eenzelfde upload- als downloadsnelheid kunt behalen. (Dit hangt nog wel af van wat er in het pakket aangeboden zal worden.) Dit zal voor de mensen die veel uploaden dan ook het meest interessante netwerk zijn.

Wat betreft de breedte van het aanbod in providers proberen wij een zo breed mogelijk aanbod na te streven. Wij zijn continu bezig om ons portfolio te versterken met aanbieders, zoals providers die door u genoemd worden. In eerste instantie werken wij met de providers die een significant marktaandeel hebben, die een landelijke dekking kunnen leveren, maar dat betekent niet dat wij in de toekomst niet met de genoemde providers zullen werken. Stipte is toevallig een provider waar we wel mee werken, maar die niet in alle postcodegebieden uit de bus zal komen als aanbieding. Wij werken ook bv. met Caiway.

Hetzelfde principe geldt voor netwerken zoals dat van Rekam. We werken vooral met de grote netwerken van ReggeFiber / KPN en Ziggo, en (nog) niet met de lokale partijen. De meeste informatie die in onze vergelijker verwerkt is komt dan ook overeen met Fourstack, alhoewel we inderdaad geen updates in netwerken of geplande werkzaamheden weergeven. Dat is ook zoiets waar we naar kunnen kijken.

Nogmaals bedankt voor de feedback. Ik ga dit uitzetten naar mijn collega's die hier wat meer mee kunnen doen.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 20.00 op 088 66 99 000.

Met vriendelijke groet,

Klantenserviceteam Pricewise

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True