Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trolface123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-01 11:01
Mijn vraag
Ik heb een HP pavilion x2 pad 10 met windows er op nu probeerde ik deze opnieuw te installeren via een usb stick omdat me windows is gecrasht en dus niet meer in windows kom maar ik kom maar niet in het "boot menu van windows setup" ik zal even hier wat foto's toevoegen van de bios instellingen LINKJE IMGUR

Relevante software en hardware die ik gebruik
MediaCreationTool.exe van windows zelf om van me huidige laptop met windows 10 een installatie te maken voor de windows

Andere iso's met windows 10

rufus voor bootable te maken
Zowel GPT voor UEFI als alle andere oplossingen die hun bieden zoals mbr voor uefi en uefi bios

via de boot manager f9 krijg ik 2 opties os boot manager maar dan gaat die niet verder...
en boot from efi file en heb opgezocht waar ik deze kan vinden op de usb stick en dat is dan in de efi/boot map onder efi file het bestand heet dan "bootx64.efi" maar dan krijg ik deze fout "the selected boot device failed. Press<enter> to continue.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dat er geen legacy support in de bios is alleen secure boot die op disable staat..

ik heb de usb cd/dvd rom drive al een op plaats 2 gezet en usb diskette on key/ush harddisk op 1 maar ook niks.

Hopelijk kunnen jullie me zeggen hoe ik windows setup kan booten via een usb stick zonder de legacy support

Groetjess!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Probeer eens een andere usb stick, sommige willen gewoon niet. En MediaCreationTool.exe zou prima moeten werken, ik zou daar bij blijven. dus, probeer meerdere sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trolface123
dragon2 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:22:
Probeer eens een andere usb stick, sommige willen gewoon niet. En MediaCreationTool.exe zou prima moeten werken, ik zou daar bij blijven. dus, probeer meerdere sticks.
Verder nog tips want ik ben bang dat er ergens iets niet goed is ingesteld waardoor hij hem niet pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Test alle USB poorten. Misschien zijn er die niet native op je mobo zitten maar via een extra controller gaan.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Windows installatieschijf in een externe dvd speler kun je ook nog proberen. Dan moet de usb poort wel genoeg stroom geven, of de drive moet zelf een externe stroomvoorziening hebben.

Probeer eens te booten vanaf je stick met een andere pc, als dat ook niet werkt is de stick igg niet goed bootable, ik heb er zo ook een paar hier liggen die dat gewoon vertikken...

[ Voor 33% gewijzigd door dragon2 op 30-08-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trolface123
dragon2 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:29:
Windows installatieschijf in een externe dvd speler kun je ook nog proberen. Dan moet de usb poort wel genoeg stroom geven, of de drive moet zelf een externe stroomvoorziening hebben.

Probeer eens te booten vanaf je stick met een andere pc, als dat ook niet werkt is de stick igg niet goed bootable, ik heb er zo ook een paar hier liggen die dat gewoon vertikken...
Ik heb helaas niet zoon cd speler en het is een soort windows tablet die je uit elkaar kunt halen

ik heb het op mijn laptop net even snel geprobeerd en dan boot die wel zelfs met EFI dus zonder legacy support

Nog tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:59
USB-2 stick proberen? (ipv USB-3 stick?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trolface123
MrTre schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:37:
USB-2 stick proberen? (ipv USB-3 stick?)
yes ook al andere sticks gedaan maar niks...
Pagina: 1