Moederbord grote prijs verschillen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackiec
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:54
Hi,

Ik ben al een poos op de volgende moederbord aan het wachten geweest:

https://tinyurl.com/y7c6hulz

En eindelijk is het beschikbaar en nu verwonder ik me over het volgende:

Bij Alternate (NL) kost het €399
Bij Alternate (DE) kost het €349
Bij MindFactory (DE) kost het €319,85
Bij Newegg kost het €296.99 (invoerbelasting niet meegerekend)

Er zijn freaking zo veel verschillen tussen de verschillende "webshops" voor hetzelfde product....Kan iemand het me uitleggen? |:( |:( |:( Andere moederborden voor hetzelfde socket(TR4) zitten maar gemiddeld 10 tot 20 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als je het zeker wilt weten denk ik dat je de betreffende shops moet aanschrijven om te vragen hoe zij hun prijzen bepalen.

Puur mijn mening is dat het onzinning is om onderling te vergelijken. A. vanwege verschil in btw en B. omdat de shops niet met elkaar concurreren en dus de prijzen niet op elkander maar op de lokale markt afstemmen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
In de us zijn prijzen ex btw. 272 is Dan ook gewoon 325

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 30-08-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackiec
@418O2

Het is idd €325 als je "shipping cost" meerekent en dan is het nog afwachten of je invoerrechten voor je neus voorgeschoteld krijgt bij ontvangst.

@Switchie

Er is idd een verschil in BTW tussen NL, DE en VS, maar dat verschil is niet van 30 euro - 80 euro. Bovendien al is het niet uit puur concurrentie positie consequentie, er is een vrije doorgang van goederen binnen de EU (weet niet zeker betreft invoerrechten tussen NL en DE). Iemand die een paar minuten aan het googlen gaat, vind zo de prijsverschillen, dus waarom zouden wij, de consument die 70 tot 80 euro meer willen betalen voor hetzelfde stuk hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jackiec schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:18:
Iemand die een paar minuten aan het googlen gaat, vind zo de prijsverschillen, dus waarom zouden wij, de consument die 70 tot 80 euro meer willen betalen voor hetzelfde stuk hardware?
Omdat 99.9% van de Nederlanders de lokale mediamarkt binnenloopt en zeker geen prijzen vergelijkt met .be
Als dit wel zo zijn, had Mediamarkt zijn laagste prijzen hier ook wel op aangepast. Daar hebben ze meer dan voldoende knappe koppen voor lopen om zoiets uit te pluizen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jackiec schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:18:
...de consument die 70 tot 80 euro meer willen betalen voor hetzelfde stuk hardware?
Omdat je graag lokale garantie wil?

Of zit je erop te wachten om je moederbord te moeten terugsturen naar Newegg (eigen kosten), dan maar eens wachten of ze er iets mee doen, en hopelijk binnen afzienbare tijd weer terugkrijgen?

Bot gezegd; doe wat je wil met je geld maar als je voor een duppie op de eerste rij wil zitten, kunnen er ook nadelen aan het produkt of een dienst kleven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met de techniek te maken.

Move PMG -> Shopping Forum

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 21:50
Newegg is met BTW en invoerrechten (want >150) 366 euro. Exclusief inklaringskosten.

Dus, MindFactory dan maar?

Geen invoerrechten op computeronderdelen.

[ Voor 47% gewijzigd door jeroen3 op 30-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackiec
@MAX3400
Het gaat niet om voor een duppie op de eerste rij willen zitten. Het gaat om de transparantie van de markt. Als een stuk hardware een verkoopprijs heeft van 350 dollar (omgerekend 292 euro), en er wordt verschillende BTW en andere accijnzen aan toegevoegd, is 320 euro zeker een aannemelijke prijs in dit geval. maar niet 100 euro meer.

Verder is garantie bij grote fabrikanten in het algemeen hetzelfde, ja, je wacht bij problemen een paar dagen/weken meer. Het gras is niet groener omdat het lokaal is. Ik heb bij een andere elektronica producent jaren geleden gewerkt en daar werd onlangs dat het RMA hardware uit Polen kwam gewoon naar Nederland gestuurd, gemaakt en geretourneerd aan de klant. Het zou voor Asus in dit geval ongeveer hetzelfde zijn.

@dion_b
Sorry, zou volgende keer beter opletten

@jeroen3
Yup, het wordt waarschijnlijk MindFactory, ff kijken hoe Alternate of SiComputers in september gaat doen met deze MoBo. Zit volgende maand een weekje in Duitsland, dus mogelijk ga ik het ophalen, mocht ik in de buurt wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Jackiec Nee hoor; prijzen in de USA zijn vaak zonder belasting omdat er 50 verschillende tarieven in de USA zijn. Het moederbord kost 349.99 maar als ik "Buy Now" klik en een postcode in Californie ingeef, komt er direct $33 aan VAT bij. Jij kan bij Newegg niets kopen zonder eerst BTW te betalen en dat is omgerekend dus meteen 320 Euro.

Die BTW is niet geldig in NL dus bij importeren komt de douane nog even kijken en mag je nog eens tegen de 80 Euro afrekenen. Dat moederbord kost dan ineens rond de 400 piek. Oh wacht, dat is precies wat het in NL al kost.

En over die garantie: jij doet makkelijk over "je wacht bij problemen een paar dagen/weken meer" maar niet iedereen zit er zo in. Plus als er wat fout gaat bij, bijvoorbeeld, Saturn DE, heb je je maar te schikken naar het Duitse consumentenrecht. Nee dank je; voor die paar tientjes tussen NL en DE, koop ik het wel in NL.

Daarnaast, maar dat is semi-offtopic; televisies zijn een briljant voorbeeld van 0 garantie bij de fabrikant als je deze geimporteerd hebt. Ondanks "EU en zijn gratis goederen grenzen", is er zomaar kans dat als jij een Panasonic TV in Oostenrijk koopt en deze hier bij Panasonic NL aanmeldt voor reparatie, dat ze subtiel terugverwijzen naar de TomTom want dan mag de TV terug naar Oostenrijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackiec
@MAX3400
Newegg is misschien een slecht voorbeeld in dit geval. Daar geeft ik je in gelijk en ik had in het begin al gezegd dat er andere kosten bijkomen zoals invoer inklaringskosten etc. Had ik misschien beter moeten opschrijven.

Ik ben idd een geduldig persoon wat betreft omgaan met RMA procedure (Zelden mee te maken gehad wat betreft computer onderdelen). Maar ik vind ook dat als ik als consument voor mezelf uit hoort te zoeken hoe de eventuele afhandeling gaat bij buitenlandse aankoop en navraag zou kunnen doen VOOR dat ik het gaat aankopen. Het 70 euro (exclusief verzendingskosten) verschil tussen Alternate NL en MindFactory DE is de moeite waard voor mij om uit te zoeken en ook ter verrijking van mijn kennis erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Prijzen vergelijken met andere landen heeft weinig zin. Buiten het hele garantie gebeuren etc kan bv Ubisoft NOOIT 4.205 RUB vragen voor een game. omdat het voor de gemiddelde inwooner daar 1/4 van hun maand salaris is. Dus verkoper ze het voor een lagere prijs(daarom hebben ze vaak regio restricties). Met hardware is het niet anders. Al is het verschil tussen Nederland en Duitsland niet echt aanwezig.

Daarin tegen is de ASUS PRIME X399-A AMD ook niet echt leverbaar in Nederland. En dat drijft de prijs omhoog. En dat is mogelijk wat hier aan de hand is. Vega bv is helemaal niet naar Nederland verstuurt. Dus mocht je een Winkel hebben die er een paar vanuit Duitsland hebben gekocht. Krijg je dat ze makkelijk de hoofdprijs

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
De prijs van het moederbord zal overal gelijk zijn, de bijkomende kosten verschillen echter. (transport/opslag/verzekeringen etc)

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

In het algemeen is hardware in de VS niets goedkoper dan hier. Niet via ebay of direct bij een shop. Er komt altijd wat bij (invoer, verzending) en dan ligt de prijs vrijwel altijd bijna gelijk aan wat het hier kost. Mocht er ooit wat stuk gaan, zit je wel met een veel ingewikkelder garantieproces. En de vraag is of garantie ook wel net zo goed is geregeld als hier in Nederland.

Voor de net even wat minder gangbare hardware kan het lonen in Duitsland te shoppen. Het consumentenrecht daar verschilt niet zo extreem veel met dat van hier.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Je kunt Amazon EU prijzen vergelijken op https://www.heidoc.net/am...check.php?asin=B074HC93RX en price alerts instellen op camelcamelcamel.com.

Zie ook mijn post op chronoz in "[Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue".

De 2e hands Amazon-prijzen van deze luxe moederborden van de vorige generatie zijn trouwens echt laag. Ik ben geen gamer, maar https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01FHVDFRQ ze zijn 2e hands "like new" / "in original packaging" voor de helft van de prijs. Helaas niet compatibel met de laatste generatie CPU's.
Pagina: 1