Mail client Chromebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skader
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:45
Ik heb 2 mail accounts: 1 Gmail en een 2de account bij een andere provider.

Het gaat om de 2de mail account.
Deze check ik op overige devices (Macbook, Android phone) als separaat IMAP account.
Er zijn dan 2 inboxen te zien. Dit is overzichtelijk.

Binnen Gmail op de Chromebook kun je een 2de POP mail account laten checken.
De berichten van de 2de mailaccount komen dan (gelabeld) tussen je andere Gmail berichten te staan.

Erg overzichtelijk vind ik dit niet.

Weet iemand een geschikte plugin of app waarmee je IMAP mailaccounts overzchtelijk kan beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op zich logisch dat het op die manier wordt getoond, de email van het andere account worden gedownload naar je Gmail account. Als je iets zou markeren als gelezen daar, dan is dat niet op je andere apparaten te zien als zodanig. Ook het sorteren e.d. van je mail gebeurt alleen op de Gmail kant.

Maar heb je zelf al wat gezocht? Ik kan bijvoorbeeld met [google]chromeos add imap account[/google] al wat oplossingen vinden, waaronder CloudMagic die beweert te doen wat jij wilt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij Gmail kan je de e-mail van een toegevoegd POP account ook in een aparte map binnen laten komen, via de optie 'postvak in overslaan'.

Daardoor heb je in je Gmail account 2 inboxen, als je dan ook nog instelt dat Gmail mail kan verzenden voor ja andere account, dan heb je het 2e imap account niet meer nodig, al je mail wordt bezorgd in je Gmail account, en je kan deze ook vanuit dat Gmail account beantwoorden met het andere adres.

Dat is de manier waarop ik het regelmatig inricht.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skader
'postvak overslaan' is inderdaad een nette oplossing. 'Skip the inbox'

Nog een vraag: ik zie de berichten dan alleen in de 'All Mail' groep. Hoe en waar groepeer je deze mail berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In de Gmail app op mijn Android devices kan ik gewoon IMAP accounts toevoegen.

Kan dat niet op Chromebook dan?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@DJMaze, ChromeOS werkt anders dan Android. ;) Zoals jij dat zegt kan dus niet, want het is ook een stuk lastiger/omslachtiger om een andere mail applicatie te installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
skader schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:39:
'postvak overslaan' is inderdaad een nette oplossing. 'Skip the inbox'

Nog een vraag: ik zie de berichten dan alleen in de 'All Mail' groep. Hoe en waar groepeer je deze mail berichten?
Dat doe je door de berichten te labelen, hiermee krijg je een apart label waaronder alleen de mail voor dat account verschijnt, dit label kan je dan onder je normale inbox plaatsen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skader
Hero of Time schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:03:
Op zich logisch dat het op die manier wordt getoond, de email van het andere account worden gedownload naar je Gmail account. Als je iets zou markeren als gelezen daar, dan is dat niet op je andere apparaten te zien als zodanig. Ook het sorteren e.d. van je mail gebeurt alleen op de Gmail kant.

Maar heb je zelf al wat gezocht? Ik kan bijvoorbeeld met [google]chromeos add imap account[/google] al wat oplossingen vinden, waaronder CloudMagic die beweert te doen wat jij wilt.
Cloudmagic is inmiddels overgenomen door Newton Mail. Nu vragen ze $ 50 per jaar :-(

Outlook heeft een aardige plugin maar die vind ik onoverzichtelijk, los van de Microsoft ecosysteem waar je ingezogen wordt...

Uiteindelijk kies ik nu als oplossing Gmail via de POP de 2de mailaccount te benaderen en de berichten niet in de hoofd-inbox terecht te laten
Met een automatische label kan ik ze apart groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

skader schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Outlook heeft een aardige plugin maar die vind ik onoverzichtelijk, los van de Microsoft ecosysteem waar je ingezogen wordt...
_O- _O- Ja, dat zal de exacte reden zijn dat Microsoft ervoor heeft gekozen om Outlook (en andere gedeelten van Office) te publiceren voor Windows, WindowsPhone, ChromeOS, Android, OSX, iOS en nog wat exotische spullen. Om zieltjes te winnen voor Redmond... :Z Gelukkig is jouw Android Phone een heeel stuk minder intrusive als het aankomt op "data inzuigen" en je Gmail is natuurlijk helemaal het voorbeeld van privacy?

Zoals je misschien tussen de regels doorleest; ongefundeerd klagen over een produkt/dienst is wat kortzichtig en in alle eerlijkheid is jouw "mening" haaks op alle privacy-wetgeving vanuit de EU waarbij Microsoft als allerhoogste in de ranglijsten staat van compliant zijn met de EU en haar burgers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1