Laag FPS Fifa17

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-03-2022
Hallo,

Gisteren ontving ik mijn nieuwe i5-4570. Ik probeerde Fifa 17 op te starten om te testen of het voor mij mogelijk was om over een maand ook Fifa 18 te spelen. Tot mijn verbazing startte ik met 150FPS wat uiteindelijk langzaam terugliep naar 7FPS. Voordat ik in het menu was stond de teller al op 7FPS.
Ik vroeg me af hoe dat komt, want volgens de benodigdheden van Fifa17 zou ik de game makkelijk aan moeten kunnen.

Mijn pc:
Windows 10
Intel Core i5-4570
8GB DDR3 RAM
Medion H81H3-EM2 moederbord
NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
120GB SSD en 1TB HDD

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Remcop04 op 31-08-2017 12:48)

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:00

nexhil

BAM!

Het klinkt wel echt een beetje (zoals hierboven al een paar keer aangehaald wordt) als een driver issue.
Als het niet lukt om de drivers op te schonen rest misschien niets anders dan een frisse installatie van windows. Ik zie dat je een SSD hebt dus met je belangrijke data op je 1 TB schijf hoeft zoiets niet lang te duren. denk dat je dan sneller klaar bent.

Het is vanuit het oogpunt van een tweaker niet de leukste/spannendste oplossing maar ik denk voor nu het snelste/beste is. Gewoon even de nieuwste Win 10 downloaden met de iso tool en gaan.

edit: heb je fifa toevallig al een keer opnieuw geprobeerd te installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 31-08-2017 09:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat zijn de resultaten tijdens een daadwerkelijk potje voetbal? Fps tijdens een intro filmpje lijken mij weinig relevant

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
Ik heb 7Fps in het menu. Dus het duurt erg lang voordat ik een potje kan kiezen. Ik zal zo even kijken hoeveel fps ik in een potje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
Ik heb een poging gedaan om een potje te starten maar dat werkte niet. Vlak voordat de wedstrijd begon kreeg ik een foutmelding:
(Ik kan nog geen afbeeldingen plaatsen dus ik typ het even)

DirectX function "device->CreateBuffer(&dxDesc, 0, &buffer->m_buffer)" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED ("The video card has been physically removed from the system, or a driver upgrade for the video card has occurred. ").
GPU: "Microsoft Basic Render Driver"
Driver: #22.21.0013.8541 21-8-2017 02:00:00 #2 22.21.0013.841
21-8-2017 02:00:00
This error is usually caused by the graphics driver crashing; try installing the latest drivers. Also, make sure you have a supported graphics card with at least 1024MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
... try installing the latest drivers....
Daar mee beginnen denk.

Driver even opnieuw doen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
En dan gaat het om de GPU drivers? Ik heb de laatste geinstalleerd met Geforge Experience. Ik zal ze even opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
Ik heb ze opnieuw geinstalleerd. Nu krijg ik een andere foutmelding:

DirectX function "device->CreateTExture2D( &texDesc,desc.subResourceCount != 0 ? reinterpret_cast<const D3D11_SUBRESOURCE_DATA*>(desc.subResourceData) : 0,
&texture->m_texture2d)" failed with DGI_ERROR_DEVICE_REMOVED
("The video card has been physically removed from the system, or a driver upgrade for the video card has occurred. ")
GPU: "Microsoft Basic Render Driver",
Driver: #22.21.0013.8541 21-8-2017 02:00:00 #2 22.21.0013.841
21-8-2017 02:00:00
This error is usually caused by the graphics driver crashing; try installing the latest drivers. Also, make sure you have a supported graphics card with at least 1024MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
Ik ga nu een wat oude versie van de drivers downloaden waarbij Fifa bij een vriend van mij wel werkt maar ik heb nog steeds dezelfde foutmelding. Iemand anders nog een tip?

[ Voor 26% gewijzigd door Gropah op 30-08-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
zie: GPU: "Microsoft Basic Render Driver",
hij gebruikt dus niet de Nvidea driver.
dus even een ander gokje, heb je je monitor aangesloten op een poort van je moederbord inplaats van op je videokaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hallo Remcop04 en welkom op Gathering of Tweakers (of GoT in het kort), het forum van tweakers.net.

Op dit forum is het niet normaal dat je dubbelpost. Bij voorkeur bewerk je je vorige bericht door op de wijzigknop rechts bovenin het bericht te klikken. Ik heb je vorige dubbelpost al voor je bewerkt.

Verder word hier ook enige inzet van jezelf verwacht. Probeer het eerst zelf op te lossen en kom dan pas hier. Geef vooral ook aan wat je zelf hebt geprobeerd.

Anyways, ik heb even gegoogled op dxgi_error_device_removed fifa 17 en kwam daarbij op deze pagina van mensen met het zelfde probleem. De 2e post daar geeft een oplossing, maar weet niet of die werkt. Probeer het zou ik zeggen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Remcop04 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:44:
GPU: "Microsoft Basic Render Driver"
...
Also, make sure you have a supported graphics card with at least 1024MB
Gok, je draait op de IGP.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 30-08-2017 12:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
sk1nny666 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:42:
dus even een ander gokje, heb je je monitor aangesloten op een poort van je moederbord inplaats van op je videokaart?
Nee, ik heb 2 monitors en zitten allebei in de videokaart.
MAX3400 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

[...]

Gok, je draait op de IGP.
Hoe zorg ik dat ik op de GPU draai?
Gropah schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:44:

Op dit forum is het niet normaal dat je dubbelpost. Bij voorkeur bewerk je je vorige bericht door op de wijzigknop rechts bovenin het bericht te klikken. Ik heb je vorige dubbelpost al voor je bewerkt.
Sorry, dit wist ik niet. Ik zal erop letten. Ik heb vooral veel dingen geprobeerd bij de Nvidia settings. Ik heb nu uw optie geprobeerd en ga zo testen of het werkt. Klopt het dat ik daarmee zorg dat hij wel op mijn GPU gaat ipv op de IGP?

[ Voor 30% gewijzigd door Remcop04 op 30-08-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

Heb je het beeldscherm wel aangesloten op de videokaart en niet op het moederbord?
(die op het moederbord gebruikt de trage IGP in je CPU, ipv de 'snelle' nVidia chip)
Gisteren ontving ik mijn nieuwe i5-4570
+
Medion H81H3-EM2
Je hebt dus de CPU geupgrade? (als ik zoek op dat moederbord, komen die standaard met een i3).
Nu word de CPU wel support schijnbaar (na wat zoeken), maar de vraag is, zit de koeler wel weer goed gemonteerd?

De koeler (ondanks dat ie iets anders is dan de Intel stockfan) maakt gebruik van pushpins. Een van de meest gemaakte fouten (naast niet goed doordrukken), is dat de pushpins vaak na indrukken doodleuk weer in de 'unlock' positie worden gezet (staan pijltjes op, vaak draaien mensen na het indrukken met de pijltjes mee wat niet moet, dan unlock je de pins weer waardoor de koeler los zit).

Gevolg is dat de processor dan te warm word en thermal throttle optreed.

Nu verwacht ik niet meteen dat dat het probleem is (gezien de DX errors en 'MS basic displaydriver') maar zou het toch controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
Nemesizz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:35:
Heb je het beeldscherm wel aangesloten op de videokaart en niet op het moederbord?
(die op het moederbord gebruikt de trage IGP in je CPU, ipv de 'snelle' nVidia chip)

[...]
+
[...]

Je hebt dus de CPU geupgrade? (als ik zoek op dat moederbord, komen die standaard met een i3).
Nu word de CPU wel support schijnbaar (na wat zoeken), maar de vraag is, zit de koeler wel weer goed gemonteerd?
Ze zitten allebei in de videokaart. De een met Hdmi en de ander met VGA.
Ik dacht ook dat de koeler het probleem was en heb dus een Hyper 212 Evo gekocht. De processor is tijdens het opstarten van fifa ongeveer 50 graden. Lijkt mij prima, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

Ja, dat is wel redelijk OK.

Misschien even een keer een driver cleaner gebruiken (DDU, Display Driver Uninstaller is een goed programma). Opstarten in safe-mode (veilige modus), even alle nVidia gerelateerde dingen laten opschonen, en dan opnieuw driver installeren. Kan zijn dat er wat mis gaat of mis is gegaan bij een driver update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
Nemesizz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:44:
Misschien even een keer een driver cleaner gebruiken (DDU, Display Driver Uninstaller is een goed programma). Opstarten in safe-mode (veilige modus), even alle nVidia gerelateerde dingen laten opschonen, en dan opnieuw driver installeren. Kan zijn dat er wat mis gaat of mis is gegaan bij een driver update.
Ik heb het geprobeerd.. geen resultaat. Bij Nvidia is er een optie waarbij je kan zien welke programma's op de GPU runnen. Origin staat er wel bij, maar Fifa niet. Hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Kan je niet in je bios gewoon alle integrated graphics meuk uit zetten?

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DeppOx schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:41:
Vast wel maar daar is topicstarter vast al geweest na het upgraden van de CPU om vast te stellen of alle S3-states, VT-switches, RAM-profiles en dergelijke netjes zijn ingesteld/gedetecteerd door het moederbord

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
MAX3400 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:56:
[...]

Vast wel maar daar is topicstarter vast al geweest na het upgraden van de CPU om vast te stellen of alle S3-states, VT-switches, RAM-profiles en dergelijke netjes zijn ingesteld/gedetecteerd door het moederbord
Om eerlijk te zijn.. nee. Wist absoluut niet dat dat moest. Dacht dat windows dat wel zou regelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
DeppOx schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:41:
Hoe doe ik dat op een medion moederbord? Kan het nergens vinden

Zou het probleem niet bij Windows kunnen liggen?
https://www.reddit.com/r/...windows_10_read_me_first/
In dit topic komen ze daar wel op uit. Zou iemand kunnen kijken en mij kunnen vertellen of het probleem inderdaad bij Windows zit?

[ Voor 35% gewijzigd door Remcop04 op 30-08-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
Remcop04 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:04:
[...]

Hoe doe ik dat op een medion moederbord? Kan het nergens vinden

Zou het probleem niet bij Windows kunnen liggen?
https://www.reddit.com/r/...windows_10_read_me_first/
In dit topic komen ze daar wel op uit. Zou iemand kunnen kijken en mij kunnen vertellen of het probleem inderdaad bij Windows zit?
Waarom is dat artikel relevant, je hebt alleen de CPU vervangen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcop04
Bossie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:08:
[...]

Waarom is dat artikel relevant, je hebt alleen de CPU vervangen?
Al mijn andere games zoals GtaV of Battlefield4 werken wel gewoon. Het probleem komt alleen voor bij fifa. De andere games runnen op cpu en gpu. Fifa blijkbaar alleen op cpu en intel graphics.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
Remcop04 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:09:
[...]

Al mijn andere games zoals GtaV of Battlefield4 werken wel gewoon. Het probleem komt alleen voor bij fifa. De andere games runnen op cpu en gpu. Fifa blijkbaar alleen op cpu en intel graphics.
De error codes geven aan dat het een driver/gpu kwestie is, dat is immers overduidelijk.

De eerste error message geeft aan dat je GPU verwijderd is, dat zou prima kunnen als dit idd de GPU betreft die in je vorige CPU zat ingebakken. Ik weet niet welke CPU je eerst had, maar de kans is zeer aannemelijk dat je nieuwe CPU ook een andere versie van de intel GPU heeft ingebakken en je dus ook de drivers hiervoor even moet verwijderen en updaten naar de juiste gpu/versie combinatie.

Vervolgens moet je even je Direct-X settings doorlopen om te controleren of alles daar je huidige configuratie weergeeft aangezien het een Direct-x error is (je andere games zijn waarschijnlijk niet direct-x?).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Remcop04
Bossie schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:30:
[...]

De error codes geven aan dat het een driver/gpu kwestie is, dat is immers overduidelijk.

De eerste error message geeft aan dat je GPU verwijderd is, dat zou prima kunnen als dit idd de GPU betreft die in je vorige CPU zat ingebakken. Ik weet niet welke CPU je eerst had, maar de kans is zeer aannemelijk dat je nieuwe CPU ook een andere versie van de intel GPU heeft ingebakken en je dus ook de drivers hiervoor even moet verwijderen en updaten naar de juiste gpu/versie combinatie.

Vervolgens moet je even je Direct-X settings doorlopen om te controleren of alles daar je huidige configuratie weergeeft aangezien het een Direct-x error is (je andere games zijn waarschijnlijk niet direct-x?).
Ik had hiervoor de g3250. Ik heb zojuist geprobeerd om de Fifa17demo te spelen, en dat werkte. Ook draaide hij gewoon op mijn videokaart. Ik heb de demo gedownload met mijn nieuwe processor in de pc. De officiele game heb ik gedownload voordat ik mijn i5 had, met de g3250 dus. Maakt dat nog uit?

Ik speel GtaV. Die gaat volgens mij ook op Direct-X?

Ik heb al een poging gedaan om de intel GPU-drivers te installeren maar dan krijg ik steeds een melding dat het niet bij mijn Windows-versie past of dat mijn processor er niet compatibel mee is. Iemand tips?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Het klinkt wel echt een beetje (zoals hierboven al een paar keer aangehaald wordt) als een driver issue.
Als het niet lukt om de drivers op te schonen rest misschien niets anders dan een frisse installatie van windows. Ik zie dat je een SSD hebt dus met je belangrijke data op je 1 TB schijf hoeft zoiets niet lang te duren. denk dat je dan sneller klaar bent.

Het is vanuit het oogpunt van een tweaker niet de leukste/spannendste oplossing maar ik denk voor nu het snelste/beste is. Gewoon even de nieuwste Win 10 downloaden met de iso tool en gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 31-08-2017 09:28 ]

• Remcop04
nexhil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:27:

Zojuist geprobeerd, probleem opgelost!
Bedankt voor jullie hulp!

• nexhil

nexhil

BAM!

Remcop04 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Zojuist geprobeerd, probleem opgelost!
Bedankt voor jullie hulp!
Fijn om te horen! Het belletje ging eigenlijk rinkelen toen ik me nog een keer bedacht dat de demo wel goed werkte (die werd dus ook opnieuw geïnstalleerd)
Pagina: 1