Laptopschijf gepartitioneerd, werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• BartTR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04-2025
Beste allen,

De laptop van mijn vriendin (Samsung NP-RV720-A01NL) was gevallen waarna Windows niet meer wilde opstarten, foutmelding na foutmelding.
Ik heb de harde schijf eruit gekregen en deze in een HDD-case gezet en usb aangesloten op mijn eigen pc.
Hierna heb ik de harde schijf gewist en opnieuw gepartitioneerd.
Nu blijkt dat ik ook het recoverygedeelte eraf heb gehaald.

Ik heb de harde schijf opnieuw in de laptop gezet en wil nu Windows 7 installeren.
Dat gaat met geen mogelijkheid, heb diverse versies van Windows geprobeerd. (Windows 7, Vista etc)

weet iemand hoe ik deze laptop weer van een versie van Windows kan voorzien?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als de hdd blijkbaar nog werkte is er dan geen ander onderdeel defect aan de laptop?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• BartTR
Na de val werd er aangegeven dat windows was beschadigd, deze wilde ik wissen en opnieuw installeren.
Wissen was dus wel gelukt, kan nu alleen niet meer opnieuw installeren.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zou de 'Recovery Solution' hier vandaan werken?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

BartTR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:00:
Na de val werd er aangegeven dat windows was beschadigd, deze wilde ik wissen en opnieuw installeren.
Wissen was dus wel gelukt, kan nu alleen niet meer opnieuw installeren.
En waarom dan niet de recovery gestart vanaf de laptop?

Geen idee wat je nu hebt geknutseld maar zonder verdere inzichten wordt het onmogelijk jou vanaf afstand te helpen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Stop hem eens terug in de usb behuizing en draai eens een paar testjes.

Klinkt alsof hij wel snel kan formatteren maar veel wegschrijven ho maar, toch iets van de val mee gekregen.

Goed excuus om te upgraden naar een ssd en Windows 10?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 10:07 ]

• BartTR
Switchie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:04:
[...]

En waarom dan niet de recovery gestart vanaf de laptop?

Tsja, misschien stom... in het verleden heb ik op mijn eigen computers als er problemen waren die niet zo 1,2,3 waren op te lossen de belangrijkste dingen opgeslagen en dan gewoon de harde schijf gewist en Windows weer opnieuw geinstalleerd, werkte altijd. Ik hoopte dat dit ook op deze laptop zou werken...

Geen idee wat je nu hebt geknutseld maar zonder verdere inzichten wordt het onmogelijk jou vanaf afstand te helpen

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BartTR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:50:
Ik heb de harde schijf opnieuw in de laptop gezet en wil nu Windows 7 installeren.
Dat gaat met geen mogelijkheid, heb diverse versies van Windows geprobeerd. (Windows 7, Vista etc)
Wat lukt niet? Booten van DVD/USB stick?
Ziet Windows de HD niet?
Of pakt hij de licentie niet?

This footer is intentionally left blank

• BartTR
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:06:
Stop hem eens terug in de usb behuizing en draai eens een paar testjes.

Klinkt alsof hij wel snel kan formatteren maar veel wegschrijven ho maar, toch iets van de val mee gekregen.

Dat zal ik vanavond eens doen.

Goed excuus om te upgraden naar een ssd en Windows 10?
Kan je dit zo maar doen zonder dat je dan nog iets van Samsung nodig hebt ofzo?

• BartTR
[quote]ajhaverkamp schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Wat lukt niet? Booten van DVD/USB stick?
Booten van DVD lukt wel maar na het laden van de Windows bestanden blijft het scherm lichtblauw en gebeurt er niets meer.

Ziet Windows de HD niet?
HD word ook gezien in Bios setup

Of pakt hij de licentie niet?

Ik gebruik een andere Windows DVD omdat ze de originele versie niet meer heeft.

Verwijderd

Testen kan oa met HD tune.
Eventueel installeren van Windows 10 kan met de media creation tool van Microsoft zelf. (zo lang je maar een geldige windows7 key hebt of nieuwer)

• BartTR
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:27:
Testen kan oa met HD tune.

Ok zal ik proberen, dank je wel.

Eventueel installeren van Windows 10 kan met de media creation tool van Microsoft zelf. (zo lang je maar een geldige windows7 key hebt of nieuwer)
Die geldige key heeft ze helaas niet meer.
Krijg je die bij Windows 10 niet? (heb ik geen ervaring mee)

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44
Bij oudere laptops staat een geldige Windows key op een sticker op de laptop. Bij nieuwere laptops kan de key ook in het BIOS staan en dan zou Windows deze zelf moeten kunnen vinden.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• BartTR
Allard schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:35:
Bij oudere laptops staat een geldige Windows key op een sticker op de laptop. Bij nieuwere laptops kan de key ook in het BIOS staan en dan zou Windows deze zelf moeten kunnen vinden.
Volgens mij is de laptop uit 2011.

Stel dat ik een nieuwe SSD koop, kan ik deze dan gewoon in de laptop zetten en daar iedere willekeurige Windows op installeren?
Of geeft dit nog problemen ergens.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
De licentie van de OEM (in dit geval samsung) zal niet werken met een standaard installatie cd van Windows.

Je had eigenlijk gewoon de recovery moeten uitvoeren.

En samsung contacten heeft ook geen nut meer denk ik gezien die al enige tijd geen laptops meer in NL aan de man brengen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:51
SpoekGTi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:25:
De licentie van de OEM (in dit geval samsung) zal niet werken met een standaard installatie cd van Windows.

Je had eigenlijk gewoon de recovery moeten uitvoeren.

En samsung contacten heeft ook geen nut meer denk ik gezien die al enige tijd geen laptops meer in NL aan de man brengen.
Ik zou dan zeggen; gewoon Windows 10 zonder licentie erop zetten. Buiten wat cosmetische begrenzingen werkt het (voorlopig) prima.

Wellicht kan Samsung wel een recovery-CD opsturen, maar ALS ze dat al doen zit er vast een flink prijskaartje aan vast..

• BartTR
eric.1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Ik zou dan zeggen; gewoon Windows 10 zonder licentie erop zetten. Buiten wat cosmetische begrenzingen werkt het (voorlopig) prima.

Ok, dat is dan de enige optie?

Wellicht kan Samsung wel een recovery-CD opsturen, maar ALS ze dat al doen zit er vast een flink prijskaartje aan vast..
Ik zal het voor de grap eens informeren..

• BartTR
Ok, op de achterkant trof ik inderdaad de productcode van "Windows 7 Home prem OA" aan..
Zegt iemand dit iets en wat kan ik er eventueel mee?

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44
Als dat een code is in de vorm van ABCDE-EFGHI-KLMNO-PQRST-XXYYZ dan zou dan moeten lukken.
Je kan Windows 10 downloaden bij microsoft, met de downloadtool kan je deze opeen USB stick zetten. Als je wordt gevraagd welke versie je wilt downloaden kies dan voor de Windows 10 Home versie.

Je hebt een goede kans dat de setup de licentiecode van Windows 7 accepteert. Enige manco zou kunnen zijn dat niet alle hardware onder Windows 10 wil draaien (enkele wifi adapters en videochips) maar daar kom je vanzelf achter.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
En daarvoor vind je misschien op de Samsung site W10 drivers....

• BartTR
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb een Windows 7 OEM versie weten te bemachtigen en op de een of andere manier kon ik deze wél installeren, hier en daar nog wat drivers van Samsung moeten downloaden maar het is gelukt!
Pagina: 1