SSD in uitvallende laptop. vragen om problemen ?

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
(jarig!)
Hoi

Ik heb in mijn pc een Crucial M4 256GB SSD zitten, welke tot nu to perfect werkt alleen wat vol staat.

Op mijn slaapkamer heb ik een 17"laptop langs mijn bed staan.
DIe gebruik ik om savonds een filmpje te kijken, of sochtens even wat te internetten.
Dat ding word eigenlijk nooit uitgezet, alleen in hybernate gegooid.
Dat werkt alleen prima, alleen duurt het af en toe iritant lang voordat de hd uitgerammeld is.
Dus nu wil ik een nieuwe ssd in mijn pc zetten, en de oude in de laptop.

1 Probleem. De laadchip en accu in die laptop zijn gaar. Dat houd in dat hij wel de accu laad, ook nog een uur op de accu kan werken. Maar op ergen tussen de 40% en 60% opeens gewoon uitschakelt (als in, stroom eraf, niet mooi afsluiten) En heel af en toe ook wel eens gewoon zichzelf uitgooit terwijl hij aan de stroom hangt.

Niet ideaal, maar ook geen probleem voor het doel waar het ding nu voor gebruikt word.
(en ik wil er ook geen geld in steken om dit op te lossen)
Echter ik weet dat ssd's het minder leuk vinden als opeens de stroom eraf gegooid word.
Met kans op data verminking enz. Hoe groot is de kans dat ik daar problemen mee ga krijgen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Nihil.

Meer kans dat de buffer van een harde schijf nog niet leeg was en je daarmee corruptie krijgt. Ssd us vele malen sneller klaar

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
En als je op zeker wil spelen neem je een SSD waarop een condensator genoeg energie bevat om nog net je bestandsysteeminfo veilig te stellen bij een onverwachte powerdown. De meeste Crucials hebben dat wel, Samsungs niet.

Je zou je laptop eens na moeten kijken, waarschijnlijk heb je geen powerprobleem, maar een hitteprobleem.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er staat mij iets van bij dat de Crucial condensatoren heeft waarbij data bij stroomuitval netjes weggeschreven word.

Edit: Wat Renault zegt dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2017 17:03 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
De M4 heeft geen condensatoren, die is wel gevoelig voor stroomuitval. Zorg iig dat de firmware de laatste versie is, oudere firmwareversies blijven in recovery mode hangen waardoor je systeem de SSD niet meer detecteert.