Is het mogelijk om bij AMD Settings (in de Windows-omgeving) of MSI Afterburner via een script (bijv. door command line parameters mee te geven bij het openen van Aferburner en via de command line parameters de spanning en frequentie in te stellen en het laden van de GUI te onderdrukken) de klokfrequentie en spanning van de grafische kaart aan te passen? Dat zou namelijk handig zijn omdat je zodoende wat scriptjes kan maken waarbij je automatisch eerst de klokfrequentie en spanning aanpast en daarna het spel laadt. Dat is handiger dan wanneer je elke keer in de GUI dit moet aanpassen.
Vraag
Alle reacties
Ik zal de gevreesde vraag stellen:
Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?
I reject your reality and substitute my own
Ik heb een beetje gezocht, nog niets kunnen vinden. Als het zo gemakkelijk te vinden zou zijn dan zou ik het hier niet vragen! Misschien dat hier mensen rondlopen die het gemakkelijker kunnen vinden omdat ze beter weten met welke sleutelwoorden je het kan vinden omdat ze meer in het softarewererldje zitten. Er valt weinig te proberen als je niet kan vinden hoe MSI Afterburner of AMD Settings externe communicatie met hun software toestaat voor dit, als ze dat al toestaan.nelizmastr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:28:
Ik zal de gevreesde vraag stellen:
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 16:40 ]
Je kan toch in AMD settings per spel een profiel aanmaken, ja zelfs Wattman staat erbij.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Volgens mij is dat nog niet uitgewerkt voor de oudere generaties kaarten, het is nog maar sinds een paar maanden dat je uberhaupt een gedeeltelijke uitwerking van Wattman en Chill hebt. AMD geeft prioriteit aan de jongere generaties kaarten. Een reden waarom het veel handiger is als je gewoon via de CLI paramters kan meegeven in plaats van het te moeten doen met een GUI.
Blijkbaar bestaat er wel een programma om het met de CLI te doen voor Linux maar ik heb nog niets gevonden wat je in de Windows-omgeving kan gebruiken en ik weet niet of dat MSI en AMD het uberhaupt ondersteunen.
Blijkbaar bestaat er wel een programma om het met de CLI te doen voor Linux maar ik heb nog niets gevonden wat je in de Windows-omgeving kan gebruiken en ik weet niet of dat MSI en AMD het uberhaupt ondersteunen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 23:47 ]