jalozieen zelf op maat maken of laten doen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 08:54
In mijn nieuwe huis heb ik op de begaande grond 1 raam ( 170 x 130CM ) en op de 1e etage heb ik 6 ramen
(2x 80x130, 4x 74x130) de ramen waar er 4 van zijn, zijn kantel/kiep ramen, 1 hiervan is een raam op de badkamer.

Nu ben ik gisteren weggeweest bij aantal zaken en kwamen er 2 qua prijs, wil er niet super veel aan uitgeven omdat ik hier niet jaren wil gaan wonen.

Kwantum:
PVC jaloezieën 50mm breed totaal prijs plusminus 350 euro, kunnen daar niet op maat gemaakt worden.
Mijn vraag: Kun je deze zelf op maat maken door ze b.v. allemaal heel strak samen te persen en dan met een zaag strak te zagen? Ben er zelf bang voor dat dit mooi gaat worden namelijk?

Karwei:
Houten jaloezieën 50mm breed totaal prijs plusminus 500 euro, hier zit in de prijs voor het grote raam beneden en de kantel kiep ramen een bedrag in voor het opmaat maken van de standaard maten jaloezieën naar de maat die je nodig hebt.
Nu is mijn vraag hier, het is hout, kan dit wel op de badkamer?
Omdat het 3 ramen voor en 3 ramen achter, is dit natuurlijk het mooiste dat je het aan 1 kant allemaal het zelfde hebt.

Ook zeggen ze dat het allemaal niet geschikt is voor kantel kiep ramen, heeft dit er mee te maken dat de hendel moet kunnen draaien en dat de jaloezieën hiervoor te breed zijn?

graag advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gewoon op maat laten maken voor dat geld.

Qua badkamer...
Ik ga er vanuit dat het afgelakt is?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PVC zagen? Vooral doen; bij de tweede lamel is je zaagje warm zat dat het gaan smelten. Jaloezieen, met uitzondering van hout, maak je over het algemeen op maat met een goede schaar of een Stanley-mes. Kost je wat meer tijd maar het wordt wel netter.

Hout op een badkamer; ik zou het niet doen. Tenzij het dubbel geimpregneerd en gelakt is (wat ik niet vermoed voor die prijs). Of je moet zeer goed ventileren op de badkamer.

Je kan PVC ook in allerlei kleuren krijgen, waaronder bruin/hout, dus dat lijkt me dan een beter idee. Het schimmelt niet, is makkelijker schoon te maken en gaat langer mee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Switchie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:57:
Gewoon op maat laten maken voor dat geld.

Qua badkamer...
Ik ga er vanuit dat het afgelakt is?
Als ik naar de vermaakservice ga op de website van karwei geeft hij aan dat het niet geschikt is voor vochtige ruimtes. Maar zodra ik ga kijken naar een aluminium jaloezie, geeft hij dat ook aan. Lijkt me dus niet helemaal goed kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:58
Heb bij een paar gezien dat bij hout het vocht intrekt. Hangt van de kwaliteit af hoelang het duurt.
Plastic lamellen kun je het makkelijkst met een snijmachine op maat maken. Zo heb ik mijn woning alles op maat gemaakt. Gaat soepel en snel op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
MAX3400 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:01:
PVC zagen? Vooral doen; bij de tweede lamel is je zaagje warm zat dat het gaan smelten. Jaloezieen, met uitzondering van hout, maak je over het algemeen op maat met een goede schaar of een Stanley-mes. Kost je wat meer tijd maar het wordt wel netter.

Hout op een badkamer; ik zou het niet doen. Tenzij het dubbel geimpregneerd en gelakt is (wat ik niet vermoed voor die prijs). Of je moet zeer goed ventileren op de badkamer.

Je kan PVC ook in allerlei kleuren krijgen, waaronder bruin/hout, dus dat lijkt me dan een beter idee. Het schimmelt niet, is makkelijker schoon te maken en gaat langer mee.
Ook hier heb ik naar gekeken, maar in elke winkel heb je alleen schaartjes hiervoor die gaan tot lamellen van 25mm breed. Ik wil graag 50 mm breed. Ook lijken ze me te dik om met een stanley mes te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Cave_Boy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:01:
Heb bij een paar gezien dat bij hout het vocht intrekt. Hangt van de kwaliteit af hoelang het duurt.
Plastic lamellen kun je het makkelijkst met een snijmachine op maat maken. Zo heb ik mijn woning alles op maat gemaakt. Gaat soepel en snel op maat.
En moet je dan het hele pakket uit elkaar halen en stuk voor stuk gaan snijden?
Misschien een optie om op de badkamer voor een PVC te gaan en de rest hout aangezien ik dan ook zelf niet al die ramen hoef te gaan kloten ivm vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dirk0s schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

En moet je dan het hele pakket uit elkaar halen en stuk voor stuk gaan snijden?
Misschien een optie om op de badkamer voor een PVC te gaan en de rest hout aangezien ik dan ook zelf niet al die ramen hoef te gaan kloten ivm vermaken.
Zelf heb ik dan alles plastic en dat snijden was eigenlijk heel makkelijk en snel. Je meet eerst de lengte af hoeveel je wilt en vervolgens stel je hem in en is het in kleine stapeltjes (ik deed 5) tegelijk snijden.

Koos zelf ervoor om het zelf op maat te maken omdat een vriend van me die liet dat doen en die had dus een behoorlijk aantal die klopten niet.

Edit:
Het is wel handig dit klusje met minimaal 2 personen te doen. Dit omdat lamellen vaak wel een behoorlijke lengte kunnen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Cave_Boy op 30-08-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Oke, ik ben totaal niet handig dus ik vraag het maar: Wat versta jij onder een snijmachine? heb je misschien een fotootje waarmee jij het gedaan hebt?

Maar je moet dus wel de lamellen helemaal er vanaf halen en later weer alles in elkaar zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Waarop ga je ze bevestigen? In de dag of op de dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dirk0s schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:15:
Oke, ik ben totaal niet handig dus ik vraag het maar: Wat versta jij onder een snijmachine? heb je misschien een fotootje waarmee jij het gedaan hebt?

Maar je moet dus wel de lamellen helemaal er vanaf halen en later weer alles in elkaar zetten?
Snijmachine zie foto hieronder:

En helemaal uitelkaar halen. Ik ken bij de Karwei en dergelijke alleen maar doe het zelf paketten. Je hebt een losse Lamellen rails en een pakket met lamellen. Die lamellen moet je er alleen nog opklikken. Aangezien de lamellen nu nog te lang zijn moet je eenmalig de maat opmeten van hoelang je de lamellen wilt hebben en dan op die maat de lamellen afsnijden.

Tip doe de eerste paar voorzichtig zodat je het door krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://www.supplychimp.com/media/extendware/ewimageopt/media/inline/b2/a/dahle-534-guillotine-paper-cutter-9f9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
JaMaaT schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:18:
Waarop ga je ze bevestigen? In de dag of op de dag?
De jaloezieën die ik nu heb zitten in de dag, wat een optie zou kunnen zijn ivm met de kantel kiep ramen om ze op de dag te gaan doen. Twijfel hier nog beetje over. Ook omdat ik niet weet hoe dit dan vanaf de buitenkant er dan uit ziet omdat ze een stukje verder naar achter hangen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:37

Reptile209

- gers -

Draai-/kiepramen is altijd ellende met gordijnen, lamellen en jaloezieën: het raam komt best ver naar binnen in de kiepstand, dus moet je de boel ver van het raam hangen. Aan de bovenkant zt het raam vaak dicht op een kozijn/muur, dus je moet je raamdecoratie vóór de raamopening op de muur hangen. En dan draait het raam ook nog naar binnen, waardoor je (in mijn geval) klem komt te zitten in de draaihoek met een gordijn: te weinig ruimte eigenlijk.

Is voor in de badkamer een matte plakfolie niet de allermakkelijkste oplossing? zoiets bijvoorbeld.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Daarom zeggen ze dat ze niet geschikt zijn voor kantel kiep. Als je ze in de dag bevestigd dan kunnen je ramen niet meer in de kiepstand / open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51

krietjur

Where am I?

Mijn ouders gebruiken dakraam jaloezieën voor hun kantel/kiep ramen. Deze zijn dan op het raam gemonteerd, en wordt met 2 staalkabeltjes op hun plek gehouden zodat het ook netjes blijft zitten als het raam in de kantelstand staat. Nadeel is uiteraard wel dat niet alle licht buiten houdt als het raam open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-04 14:59
Wij hebben ons hele nieuwbouwhuis behangen met brede jaloezieën voor iets meer dan 2000 euro mét advies op locatie door maatstudio.nl. Echt een aanrader en ik heb niet eens aandelen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Gian Inc. schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:27:
Wij hebben ons hele nieuwbouwhuis behangen met brede jaloezieën voor iets meer dan 2000 euro mét advies op locatie door maatstudio.nl. Echt een aanrader en ik heb niet eens aandelen. }:O
Maar 2000 of 500 vind ik nogal een verschil haha. Blijkbaar heb ik iets gekozen wat een beetje lastig is voor de ramen die ik heb.

Heb nu wel jaloezieën aluminium die zitten op het raam bevestigd. dit werkt prima. Enige verschil is deze zijn 25mm en die ik wil zijn 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-04 14:59
Dirk0s schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Maar 2000 of 500 vind ik nogal een verschil haha. Blijkbaar heb ik iets gekozen wat een beetje lastig is voor de ramen die ik heb.

Heb nu wel jaloezieën aluminium die zitten op het raam bevestigd. dit werkt prima. Enige verschil is deze zijn 25mm en die ik wil zijn 50mm
Ja begrijp ik, net even snel voor je gekeken. Jij zou zo'n 1000 euro kwijt zijn daar met bamboe jalouzie. Dat is nog een behoorlijk verschil, dacht dat het goedkoper zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
2000 voor jalouzie.. Ik was rond de 300 kwijt en had ik nog reserve materialen ook (evt versnij lamellen). Ter informatie ik heb mijn hele huis gedaan. 3 slaapkamers, woonkamer, keuken. Badkamer heb ik geen raam in.

Oja even opgemeten heb ook 5cm lamellen met licht reliëf patroon.

[ Voor 13% gewijzigd door Cave_Boy op 30-08-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Maar hoe kijken jullie er tegen aan met de draaikiep ramen? op mijn slaapkamer heb ik ze eigenlijk altijd op de kantel stand staan. woon er nu een tijdje en nooit aangeraakt. staan altijd open.
Op de andere slaapkamer en badkamer staan ze eigenlijk altijd dicht. Alleen als het extreem warm is zet ik ze tegen elkaar open. maar dan zou ik de jaloezieën even helemaal omhoog kunnen doen.

Zelf denk ik dat in de dag mooier en handiger is, omdat je dan ook de vensterbank nog blijft behouden, doe je op de dag heb je ook geen vensterbank meer.
Cave_Boy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:45:
2000 voor jalouzie.. Ik was rond de 300 kwijt en had ik nog reserve materialen ook (evt versnij lamellen). Ter informatie ik heb mijn hele huis gedaan. 3 slaapkamers, woonkamer, keuken. Badkamer heb ik geen raam in.

Oja even opgemeten heb ook 5cm lamellen met licht reliëf patroon.
Waar heb jij ze gekocht?

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Wil je je laatste bericht aanpassen ipv een dubbele post te maken?

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Kwantum. Je hebt ook geregeld van die aanbiedingen met x aantal procent. Ik heb daar aardig wat bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon zelf doen, en kijk even als er opruiming is bij Jysk of zo. pas wel op met inkorten met het bovenwerk, waar de bediening in zit. je kunt niet teveel van de breedte afzagen. Bijgeleverde schroefjes zijn (vaak)van bagger kwaliteit, dus even bij de bouwmarkt goede kwaliteit kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Cave_Boy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Kwantum. Je hebt ook geregeld van die aanbiedingen met x aantal procent. Ik heb daar aardig wat bespaart.
Lastig, volgens mij is het gewoon een kant en klaar pakket zoals ik gister zag. Moet dus alles uit elkaar halen, met een snijder alle latjes op maat maken en dan weer in elkaar zetten.
Weet ook niet waar ik zo snijder vandaan moet halen, kopen is ongeveer 90 euro. dan kom ik op zelfde prijs bijna als het laten vermaken bij karwei.

[ Voor 15% gewijzigd door Dirk0s op 30-08-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:48
Anderhalf jaar geleden het zelfde "probleem" gehad, uiteindelijk bij www.jaloezieen.nl besteld, deze was zonder gedoe het goedkoopst...

Zelf heb ik de meeste "op de dag" gemonteerd, bij mij kunnen dan de ramen nog in kiepstand open zonder dat ze de jaloezieën raken. en kan ik de jaloezieën hoog genoeg optrekken zodat de ramen ook nog gewoon open kunnen.

Met jouw opgegeven maten kom ik daar op een bedrag vanaf € 695,34
Dat is dan in 50mm bamboe, met uitzondering op de badkamer die zijn 50mm aluminium, wit, "in de dag", en verder geen opties...

Het is iets duurder dan de 500 euro, maar dan hoef je ze alleen nog maar op te hangen, succes!

[ Voor 19% gewijzigd door twimj op 30-08-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Bij karwei is nu een korting van 30% op de jalozieen en het vermaken ervan. Die komen dan op 490, dit is inc een houten jaloezie op de badkamer. Jammer dat ze bij karwei de 50mm niet in aluminium hebben. aluminium gaat maar tot 25mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom wil je houten jaloezieën in je badkamer plaatsen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 30-08-2017 11:58 . Reden: 1 t teveel bij plaatsen ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Hackus schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:51:
Waarom wil je houten jaloezieën in je badkamer plaatsten ?
Dat wil ik niet perse, maar omdat ik als ik voor op straat sta en naar mijn 1e verdieping kijk heb ik 3 ramen op rij de meest linkse is het raam van mijn badkamer. Mij lijkt dat het het mooiste is als je alle 3 de ramen hetzelfde hebt. Omdat ik bij de houten jaloezieën het kan laten vermaken nu bij karwei voor een nette prijs leek me dit dus de beste oplossing alleen ben ik bang dat dat op de badkamer niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dirk0s schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Dat wil ik niet perse, maar omdat ik als ik voor op straat sta en naar mijn 1e verdieping kijk heb ik 3 ramen op rij de meest linkse is het raam van mijn badkamer. Mij lijkt dat het het mooiste is als je alle 3 de ramen hetzelfde hebt. Omdat ik bij de houten jaloezieën het kan laten vermaken nu bij karwei voor een nette prijs leek me dit dus de beste oplossing alleen ben ik bang dat dat op de badkamer niet gaat lukken.
Zou dat zichtbaar zijn als het dezelfde kleur is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Als je goed kijkt misschien. Zou ook op de badkamer voor een 25mm aluminium kunnen gaan van karwei (helaas hebben zij geen 50mm aluminium), of ergens anders een 50mm aluminium kunnen laten maken op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjay
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 09:08
Wij hebben vorig jaar jaloezieën besteld bij veneta.com. Je geeft de maten van je ramen door en ze worden op maat voor je gemaakt.
Het zijn geen jaloezieën van de hoogste kwalitiet, maar voor mijn wensen zijn ze uitstekend. Naar mijn mening een erg goede prijs/kwaliteit verhouding en ik had ze binnen no time opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 20:33
Ik heb laatst van de gamma jalozieën besteld, van hout 50mm. Helaas was het net een cm te groot. Ik heb het metaal met de flex ingekort, vervolgens de touwtjes eruit gehaald en per houten plankje met de kapzaag 1.5 cm eraf gehaald.

Kostte even wat tijd, maar ze zijn 100% recht en allemaal even lang :)

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Het probleem is natuurlijk ook dat je als ze 80 cm breed zijn en er 4 cm vanaf moet dat je 2cm aan elke zeide eraf moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dirk0s schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Lastig, volgens mij is het gewoon een kant en klaar pakket zoals ik gister zag. Moet dus alles uit elkaar halen, met een snijder alle latjes op maat maken en dan weer in elkaar zetten.
Weet ook niet waar ik zo snijder vandaan moet halen, kopen is ongeveer 90 euro. dan kom ik op zelfde prijs bijna als het laten vermaken bij karwei.
Ik had van me werk gewoon even 1 geleend. :)

• poppo_g
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Jaloezieën van kunstof en aluminium zijn gemakkelijk zelf op maat te maken met een lamelknipper met afstandhouder. Deze zijn voor nog geen 10 euro te koop bij bijna ieder bouwmarkt.

• Dirk0s
Dat klopt, maar die knippers gaan maar tot lamellen van 25mm en de lamellen die ik wil zijn 50mm en denk dat dat dan toch een moeilijker verhaal wordt om dat nog netjes te krijgen

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap