Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf P2P camera single and multicam setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon momenteel niet meer in Nederland. Ik zit midden in de emigratie en het afbouwen van mijn woning in het buitenland. Ik heb zelf een alarm systeem geïnstalleerd en die werkt al 6 maanden zonder problemen. Inmiddels is mijn Synology ook gearriveerd en die gaat onder meer dienst doen als camera server is de bedoeling. Echter ik zit met een uitdaging. Ik zit op een 6 mbit verbinding zonder de mogelijkheid om poorten te forwarden. Ik zoek dus een cloud oplossing. Voordat ik een cloud oplossing ga installeren wil ik wel alvast op hele korte termijn een tijdelijke camera hebben in de woonkamer en op het terras om in geval van alarm in ieder geval even snel te kunnen checken of alles ok is.

Ik heb in bruikleen een LeChange TP1 gehad voor dat doel maar er zit alleen een Chinese app bij en ik krijg het niet werkend. Ook contact met Dahua leverde niets op. Ze geven geen support omdat het een "domestic product" is.

Afbeeldingslocatie: https://gw.alicdn.com/bao/uploaded/i3/358102704/TB2a6_3jpXXXXa4XXXXXXXXXXXX_!!358102704.jpg_230x230.jpg

Tot zover dus de Dahua camera.

Globaal heb ik dus 2 vragen. Welke simpele wifi camera die je in huis gewoon op een kastje of bureau kan plaatsen geeft de mogelijkheid om via een cloud te bekijken? Dus zonder portforwarding te gebruiken.

De opvolgende vraag is uiteraard welke richting ik op moet bij het later permanent installeren van PoE camera's. Liefst in combinatie met Synology maar een P2P cloud is een must dus wellicht zijn er betere opties.

Ik ben al weken bezig. Ik heb al veel gevonden wat op papier zou moeten werken maar ik heb geen zin om spullen op basis van trial and error aan te schaffen en te laten verschepen naar mijn huidige adres. Ik heb maak liever een keuze op basis van gebruikerservaringen.. Dussssss

1. Welke P2P cloud indoor cam is een optie
2. Welke multicam setup (liefst synology based) is een optie voor de wat langere termijn

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ga je niet sowieso tegen die 6mbit beperking aanlopen? Een beetje 1080p stream vraagt al meer bandbreedte

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een dingetje maar ik kan met de huidige verbinding wel prima een facetime of skype verbinding opzetten. De camera's zullen verder bekeken worden als niemand thuis is (alarm gaat af).
Ik ben me wel bewust van de beperkingen. Dus wellicht een initiële lagere resolutie is denk ik wel handig.

Overigens is glasvezel wel beloofd maar daar hou ik het eerste jaar nog geen rekening mee.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wellicht outside the box maar is het niet mogelijk om alvast de Nas als surveillance station in te zetten om de high-res beelden lokaal weg te schrijven en tegelijkertijd snapshots te syncen met een cloudopslagdienst?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker kan dat. Maar dan heb ik geen live beelden. Sowieso wil ik de Nas pas later inzetten als ik vaste camera's ga plaatsen op het terrein. Ik wil in eerste instantie gewoon een camera in de woonkamer en op het buiten terras om te kunnen zien of het vals alarm is of niet. Dat is het belangrijkste zodra ik een sms krijg dat er een sensor is afgegaan. Tweede stadium wil ik wat meer overzicht. Dat is minder urgent.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 03:36 . Reden: typo ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 03:35:
Jazeker kan dat. Maar dan heb ik geen live beelden. Sowieso wil ik de Nas pas later inzetten als ik vaste camera's ga plaatsen op het terrein. Ik wil in eerst instantie gewoon een camera in de woonkamer en op het buiten terras om te kunnen zien of het vals alarm is of niet. Dat is het belangrijkste zodra ik een sms krijg dat er een sensor is afgegaan. Tweede stadium wil ik wat meer overzicht. Dat is minder urgent.
Wellicht denk ik heel anders. Zo ja, voel je vrij me te verbeteren :)

Volgens mij zijn beveiligingscamera's bedoelt voor 2 zaken:
1. afschrikken
2. vergemakkelijken van het opsporen van de daders als #1 niet heeft gewerkt

Indien #2 onfortuinlijk toch aan bod komt, heb je dan niet het liefst zo scherp mogelijke beelden ipv sterk gecomprimeerde streams?

Sowieso zou ik (maar wederom persoonlijk) niet eens live-beelden willen hebben als iemand zich ongewenst op mijn prive-eigendom bevindt. Een melding of snapshot zou ik uiteraard graag hebben zodat ik zsm naar huis kan keren maar het lijkt me vreselijk om van een afstandje toe te kijken hoe iemand mijn heilige thuis molesteert.

ps. om een vals alarm uit te sluiten zal een snapshot volgens mij ook wel moeten volstaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 30-08-2017 03:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. Dat klopt..
2. Nee hoor. Ze nemen hier gewoon de box mee met de beelden en zijn klaar met je.

Wat ik primair wil is het volgende. Ik wil na een alarm gelijk kunnen zien of het wel of niet vals is en daarop actie kunnen ondernemen (politie bellen, buurman bellen die toevallig politieagent is).
Ik wil ook kijken of het erf rustig is voordat ik thuis kom laat in de avond. Lopen de honden rustig rond bijvoorbeeld. Ik wil dus live beelden.
Ik woon niet in Nederland. Ik woon in Zuid Amerika. Daar hoef je niet spastisch over te doen qua security maar je denkt wat meer na over zaken waar je in NL nu nog niet over nadenkt (wat rap aan het veranderen is als je in buitengebieden woont).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 03:49 . Reden: typo ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 03:48:
1. Dat klopt..
2. Nee hoor. Ze nemen hier gewoon de box mee met de beelden en zijn klaar met je.

Wat ik primair wil is het volgende. Ik wil na een alarm gelijk kunnen zien of het wel of niet vals is en daarop actie kunnen ondernemen (politie bellen, buurman bellen die toevallig politieagent is).
Ik wil ook kijken of het erf rustig is voordat ik thuis kom laat in de avond. Lopen de honden rustig rond bijvoorbeeld. Ik wil dus live beelden.
Ik woon niet in Nederland. Ik woon in Zuid Amerika. Daar hoef je niet spastisch over te doen qua security maar je denkt wat meer na over zaken waar je in NL nu nog niet over nadenkt (wat rap aan het veranderen is als je in buitengebieden woont).
Begrijp me niet verkeerd. Ik doe alles behalve spastisch. Z-A of Nederland, ik begrijp je probleem volledig!

Lastige blijft echter de 6mbit lijn en daar probeer ik dus zo creatief mogelijk mee om te springen.
Natuurlijk kun je 2 videostreams over een 6mbit lijn zetten maar ik vraag me oprecht af of de kwaliteit dan voldoende is om jou van voldoende informatie te voorzien.

Is er toevallig geen mogelijkheid om via 3g/4g wat te regelen?

Of eventueel de mogelijkheid dat jouw buurman bij elke melding ook een signaaltje krijgt zodat hij even kan checken?

[ Voor 4% gewijzigd door Switchie op 30-08-2017 04:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging er vanuit dat een P2P oplossing on demand was. Dus die gaat pas wat doen als je gaat kijken. Daarmee heb je het bandbreedte probleem opgelost. Zoniet dan kan ik een 2e LTE box nemen. Ik heb nu 6 Mbit internet via een LTE modem. Daar kan ik er dus meer van nemen..

Verwijderd

Topicstarter
Overigens bedoelde ik spastisch meer in het algemeen en niet persoonlijk. De eisen die je stelt aan beveiliging zijn in NL vooralsnog wat anders dan in andere delen van de wereld.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 04:00:
Ik ging er vanuit dat een P2P oplossing on demand was. Dus die gaat pas wat doen als je gaat kijken. Daarmee heb je het bandbreedte probleem opgelost. Zoniet dan kan ik een 2e LTE box nemen. Ik heb nu 6 Mbit internet via een LTE modem. Daar kan ik er dus meer van nemen..
http://stardot.com/bandwidth-and-storage-calculator

Hier kun je berekenen wat je +/- qua upload nodig zal hebben afhankelijk van je eisen.
De eisen die je stelt aan beveiliging zijn in NL vooralsnog wat anders dan in andere delen van de wereld.
Denk sowieso dat we een andere definitie hanteren van beveiliging. Goed hang- en sluitwerk e.d. om te voorkomen dat men uberhaubt binnenkomt versta ik onder beveiliging. Als ik een sterk vermoeden zou hebben dat wildvreemden a la moment kunnen inbreken zou ik mij per definitie niet veilig voelen. Zelfs niet met het beste en duurste camera-systeem.

[ Voor 31% gewijzigd door Switchie op 30-08-2017 04:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt niet zo. Heeft alles te maken met compressie en resolutie. Ik heb een 1 mbit upload en kan gewoon perfect een video chat opzetten via facetime, skype of facebook messenger. Vaak zelfs als er nog een Spotify stream loopt.
Ik moet dus ook gewoon een stream van een camera kunnen zien mits de resolutie en compressie tuned is. En dan komen we terug op de essentie van dit topic. Wie heeft gebruikerservaring.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 04:11:
Dat werkt niet zo. Heeft alles te maken met compressie en resolutie. Ik heb een 1 mbit upload en kan gewoon perfect een video chat opzetten via facetime, skype of facebook messenger. Vaak zelfs als er nog een Spotify stream loopt.
Resolutie, compressie etc. is gewoon in te stellen via die url.

Verwijderd

Topicstarter
En dus wil ik graag wat setups van mensen die dit al eens hebben gedaan alvorens ik wederom 9 weken specs ga zitten vergelijken van Chinese camera's die allemaal de wereld beloven. Rekenen kan ik wel. Gaat me om real time oplossingen die bewezen werken ;)
Pagina: 1