Hey iedereen,
Rond de kerstperiode ben ik veranderd naar Toegepaste Informatica, deze richting wil ik dit jaar verder zetten maar hiervoor heb ik een andere laptop nodig aangezien ik dit semester een MSI gebruikte met maar +- 2.5hrs battery life waarmee ik meestal de middag niet haalde. Zelf had ik al eens gekeken naar wat Chromebooks maar dit lijkt me redelijk nutteloos aangezien ik Windows en Linux zal moeten gebruiken.
Laptops zijn voor mij volledig vreemd gebied dus ik heb totaal geen idee welke merken 'betrouwbaar' zijn.
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop gaat 90% voor studies zijn, af en toe een filmpje zal natuurlijk ook wel gebeuren.
Ik weet niet 100% welke programma's hier zullen op gedraaid worden. Netbeans, Cisco simulaties en dergelijke zullen regelmatig gebruikt worden. Ook heb ik vernomen dat ik in het 2e jaar zowel Linux als Windows zal moeten gebruiken
Vereisten volgens m'n school:
Processor: Intel Core i7 of equivalent (64bit)
Scherm: minstens 15”
Intern geheugen: minimum 8GB RAM
Harde schijf: 500 GB
Wifi en Ethernet adapter
Besturingssysteem : Windows 8.1, of bij voorkeur Windows 10 (pro of hoger)
USB poorten en een video output (vga/hdmi/...)
Wat is je budget?
600-700EUR als richtprijs
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag had ik 15" aangezien ik dit jaar met 17" regelmatig plaatsgebrek had.
Rond de kerstperiode ben ik veranderd naar Toegepaste Informatica, deze richting wil ik dit jaar verder zetten maar hiervoor heb ik een andere laptop nodig aangezien ik dit semester een MSI gebruikte met maar +- 2.5hrs battery life waarmee ik meestal de middag niet haalde. Zelf had ik al eens gekeken naar wat Chromebooks maar dit lijkt me redelijk nutteloos aangezien ik Windows en Linux zal moeten gebruiken.
Laptops zijn voor mij volledig vreemd gebied dus ik heb totaal geen idee welke merken 'betrouwbaar' zijn.
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop gaat 90% voor studies zijn, af en toe een filmpje zal natuurlijk ook wel gebeuren.
Ik weet niet 100% welke programma's hier zullen op gedraaid worden. Netbeans, Cisco simulaties en dergelijke zullen regelmatig gebruikt worden. Ook heb ik vernomen dat ik in het 2e jaar zowel Linux als Windows zal moeten gebruiken
Vereisten volgens m'n school:
Processor: Intel Core i7 of equivalent (64bit)
Scherm: minstens 15”
Intern geheugen: minimum 8GB RAM
Harde schijf: 500 GB
Wifi en Ethernet adapter
Besturingssysteem : Windows 8.1, of bij voorkeur Windows 10 (pro of hoger)
USB poorten en een video output (vga/hdmi/...)
Wat is je budget?
600-700EUR als richtprijs
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag had ik 15" aangezien ik dit jaar met 17" regelmatig plaatsgebrek had.