Mijn vraag
Ik zoek een oplossing om een gedeelde internetverbinding (Satelliet) zo efficiënt mogelijk te gebruiken.
Hierbij moet de verbinding gedeeld worden tussen een aantal werkstations (3 max.) en de resterende bandbreedte te kunnen gebruiken om men te voorzien van whatsapp verbinding en dan puur alleen de tekst.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een satcom verbinding 3 mbit up/down
Cradlepoint AER2100 router
Een niet configureerbare tunnelbox.
TP link EAP 220
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de cradlepoint al de zones wezen definen, poort aangegeven en een aantal filter policies opgegeven.
Hierbij voor whatsapp alleen poorten 80, 443 en 5223 opengezet.
De rest was een deny all general policy.
Met meerdere site filters gewerkt en een https filter aangezet.
Het probleem waar ik mee zit is dat het eigenlijk alles of niks is.
Sites worden geblokkeerd, maar apps zoals facebook, instagram, snapchat enz. werken gewoon.
Collega's die in dezelfde situatie zaten hadden een vorige config gebruikt van de AER2100 welke wel werkte maar nu niet.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik zoek een oplossing om een gedeelde internetverbinding (Satelliet) zo efficiënt mogelijk te gebruiken.
Hierbij moet de verbinding gedeeld worden tussen een aantal werkstations (3 max.) en de resterende bandbreedte te kunnen gebruiken om men te voorzien van whatsapp verbinding en dan puur alleen de tekst.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een satcom verbinding 3 mbit up/down
Cradlepoint AER2100 router
Een niet configureerbare tunnelbox.
TP link EAP 220
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de cradlepoint al de zones wezen definen, poort aangegeven en een aantal filter policies opgegeven.
Hierbij voor whatsapp alleen poorten 80, 443 en 5223 opengezet.
De rest was een deny all general policy.
Met meerdere site filters gewerkt en een https filter aangezet.
Het probleem waar ik mee zit is dat het eigenlijk alles of niks is.
Sites worden geblokkeerd, maar apps zoals facebook, instagram, snapchat enz. werken gewoon.
Collega's die in dezelfde situatie zaten hadden een vorige config gebruikt van de AER2100 welke wel werkte maar nu niet.
Hoop dat iemand mij kan helpen.