Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb sinds enkele weken een Hyper Cloud II gaming headset om pubg mee te spelen. Nu ineens, ging het geluid kraken. Dit werd gedurende het spel steeds erger tot een punt dat ik eigenlijk niks anders meer hoorde. Het kraken is er alleen als er geluid wordt afgespeeld (stemmen, omgeving, whatever). Het probleem lijkt te zitten in de usb unit waar de headset op wordt aangesloten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat dus om de Hyper Cloud II headset. Ik heb het probleem ervaren met PUBG en spotify onder windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de headset via de jack aansluiting gebruik is er niks aan de hand. Ik heb dit getest door met mijn telefoon muziek af te spelen. Een andere koptelefoon aansluiten op de usb unit geeft ook de kraak.
Ik heb de firmware opnieuw geinstalleerd. De website bood versie 0005 aan, dezelfde als die al geinstalleerd was, maar ondanks dat de update doorgevoerd. Hierna leek het probleem weg, maar kwam al snel opnieuw om de hoek kijken.
Als het spel is afgesloten blijft het krakende geluid bestaan als er audio wordt weergegeven.

Ik heb ook gezien dat meerdere mensen op internet dit probleem hebben meegemaakt, ik heb daar alleen nog geen langdurige oplossing gevonden. Mijn vraag hier is of er mensen zijn die wel een langdurige oplossing weten.
Alternatief is dat ik de headset terugstuur en (waarschijnlijk) een nieuwe krijg die dan hetzelfde probleem zou kunnen krijgen. Ik hoop dan ook op een oplossing voor deze set i.p.v. een nieuwe te ontvangen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Geen enkel probleem hier met de headset via USB of zonder.
Heb je toevallig al een andere USB-poort geprobeerd en welke update heb je van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik heb m in een hub zitten en binnen die hub wel een andere port geprobeerd. Ik heb van windows de creators update.
Echter, er is niks aan de setup veranderd tussen goed werkend- en krakend geluid.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Nou die hub kan kapot zijn. Sluit hem eens direct aan op de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
Schopje naar SPV :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:58

TommieW

Numa numa.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat je 'm nog een keer via USB op een andere computer aansluit. Als het gekraak dan alsnog aanwezig is, zal er niet veel anders op zitten dan een RMA aanvragen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik heb m nu direct in de pc gestoken en het werkt vooralsnog. Ik ben alleen bang voor hoelang dat stand houdt. De hub is prima, heeft eerder ook gewerkt en werkt nog met andere apparaten. Achja, de grillen van computers :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mi'scusi, ik dacht dat dit bij gaming hardware zou horen

Pagina: 1