Goedenavond,
Meestal kom ik er zelf wel uit maar ergens denk ik dat ik een noob foutje maak haha.
Situatie is als volgt :
Ik heb een esxi hypervisor en na een reboot start hij automatisch de VM waar alle datastores op staan.
Nu is het zo dat deze via ISCSI pas zichtbaar zijn als ik de volgende 2 commando's uitvoer
(altijd dezelfde commando's geen verschil ook in de variabelen).
Ik heb gekeken of ik via rc.local .d/local.sh de commando's kon laten uitvoeren dmv
nu dacht ik slim te zijn (hij start een synology vm, dus ik heb een shell) : laat ik het script toch gewoon bij boot uitvoeren en dan via ssh de commando's versturen.
passwordless login ingesteld vanaf de synology naar de esxi host.
Handmatig het script draaien werkt perfect. direct het geleverde resultaat.
Helaas als ik het via bv een reboot doe werkt het niet , ondanks dat het script wel lijkt te draaien (time/date word weggeschreven).
nu dacht ik nog van misschien komt het doordat ik dingen variable doorgeef, dus heb het ook met een static script geprobeerd. Helaas.
Heb ook nog een linux vm aangemaakt en even gekeken daar dmv @reboot cronjob en dat geeft hetzelfde resultaat.
Wat vergeet ik voor simpel iets
iemand?
Meestal kom ik er zelf wel uit maar ergens denk ik dat ik een noob foutje maak haha.
Situatie is als volgt :
Ik heb een esxi hypervisor en na een reboot start hij automatisch de VM waar alle datastores op staan.
Nu is het zo dat deze via ISCSI pas zichtbaar zijn als ik de volgende 2 commando's uitvoer
code:
1
2
3
| esxcfg-rescan vmhba64 esxcfg-volume -M 592f4f5d-ae2cf548-08a6-1c1b0d2cd094 |
(altijd dezelfde commando's geen verschil ook in de variabelen).
Ik heb gekeken of ik via rc.local .d/local.sh de commando's kon laten uitvoeren dmv
code:
1
| sleep 60 && esxcfg-rescan vmhba64 && sleep 5 && esxcfg-volume -M 592f4f5d-ae2cf548-08a6-1c1b0d2cd094 |
nu dacht ik slim te zijn (hij start een synology vm, dus ik heb een shell) : laat ik het script toch gewoon bij boot uitvoeren en dan via ssh de commando's versturen.
passwordless login ingesteld vanaf de synology naar de esxi host.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| #!/bin/bash
echo "Lazy remount V0.1"
echo "Writing time/date of script runtime into log"
date >> /scripts/logfile_lazy.txt
## bla bla vars
HOST=192.168.178.6
SCSI=vmhba64
VOLID=592f4f5d-ae2cf548-08a6-1c1b0d2cd094
##
echo "[001]-RESCANNING ${HOST} adapter named : ${SCSI}"
ssh root@${HOST} esxcfg-rescan ${SCSI}
echo "[002]-Mounting SCSI volume ID ${VOLID}"
ssh root@${HOST} esxcfg-volume -M ${VOLID} |
Handmatig het script draaien werkt perfect. direct het geleverde resultaat.
Helaas als ik het via bv een reboot doe werkt het niet , ondanks dat het script wel lijkt te draaien (time/date word weggeschreven).
nu dacht ik nog van misschien komt het doordat ik dingen variable doorgeef, dus heb het ook met een static script geprobeerd. Helaas.
Heb ook nog een linux vm aangemaakt en even gekeken daar dmv @reboot cronjob en dat geeft hetzelfde resultaat.
Wat vergeet ik voor simpel iets
iemand?