Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonniLupi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:17
Hallo,

Ik heb een msi gtx1070 en een acer predator xb271hu als scherm. Maar ik heb gemerkt dat bijna altijd donkere plekken niet smooth overloppen / onscherp zijn. Ik weet niet waar dit aan ligt, wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

[img]blob:http://imgur.com/ade8b762-65e4-47bd-9dbb-b1d08c5483de[/img]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IgLbo0L.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dit heet color banding en is een normaal verschijnsel bij 6 en 8 bit panelen in monitors.

Het scherm kan domweg geen fijnere kleurverschillen weergeven, iets wat bij donkere scènes duidelijk naar voren komt.

Daar is niets tegen te doen, behalve dan een monitor kopen met een 10 bit paneel.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonniLupi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:17
Blaat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:43:
Dit heet color banding en is een normaal verschijnsel bij 6 en 8 bit panelen in monitors.

Het scherm kan domweg geen fijnere kleurverschillen weergeven, iets wat bij donkere scènes duidelijk naar voren komt.

Daar is niets tegen te doen, behalve dan een monitor kopen met een 10 bit paneel.
Beetje gek voor een monitor van 600 euro, maar bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TonniLupi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

:| Hetzelfde euvel heb je op TV's van 5K hoor. Het is nog altijd niet zo dat een produkt waar je veel/meest voor betaalt ook het meest optimaal werkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Is het tijdens een film of spel? Mogelijk heb je (indien het in een film is) het beperkte color space bereik aanstaan van 15-235 in je nvidia settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Blaat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:43:

Interessant, wist ik eerst ook niet!

bij de TS is denk ik wel iets anders aan de hand. Als ik zijn monitor opzoek in de Pricewatch (product: Acer Predator XB271HU staat er namelijk dat het al een 10-bit panneel is.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Pindakaas schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:46:
[...]

Interessant, wist ik eerst ook niet!

bij de TS is denk ik wel iets anders aan de hand. Als ik zijn monitor opzoek in de Pricewatch (product: Acer Predator XB271HU staat er namelijk dat het al een 10-bit panneel is.
Dat klopt niet. Het paneel wat daar in zit is een doodnormaal 6-bit IPS paneel wat 8-bit simuleert met temporal en spatial dithering.
TonniLupi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Nee hoor, als je een gaming monitor koopt (en dat is deze Acer zonder twijfel) moet je niet vervolgens verwachten dat deze perfecte kleurenprestaties heeft.

De "perfecte monitor" bestaat vanuit dat perspectief niet. Het is altijd een trade-off: kleurechtheid of gaming. Je krijgt het niet allebei.

[ Voor 30% gewijzigd door Blaat op 30-08-2017 13:32 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:21
Daarnaast zal de afbeelding op jouw scherm waarschijnlijk ook gecomprimeerd zijn.
Pagina: 1