Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen.

Ik kijk via "canal digitaal" naar de tv. Nu wil ik een oude kleine tv in de hobbykamer installeren. Die eventueel ook in de tuin plaatst kan worden. Gewoon om belangrijk nieuws & actualiteiten te kunnen volgen. Het gaat mij alleen om de 3 NPO zenders. Dus ik dacht aan digitenne. Dan zou dit gratis kunnen. Ik zie hiervoor diverse ontvangers op marktplaats staan. Is een combi (dvbt/dvbt2) ontvanger aanschaffen voldoende? Moet ik mij registreren? Lukt dit gratis? De online info spreekt elkaar tegen.

Met vriendelijke groet& alvast bedankt,
Freddy.

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-08-2017 20:17)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat moet werken ja. Bij mensen van wie het Digitenne abo al dan niet per ongeluk is stopgezet werkt 1/2/3 nog steeds en een regiozender. Als de tv zelf dvb-t heeft dan heb je zelfs alleen de (/een) antenne nodig ... (zag laatst wel dat bij Digitenn via CI+, dus zonder kastje, de antenne via een USB poort stroom krijgt. Zonder voeding is ie heel erg gevoelig voor plaatsing). Een 'bierblikjes antenne' werkt zelfs uitstekend als alternatieve, stroomvrije en gratis antenne ...

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 29-08-2017 22:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat moet werken ja. Bij mensen van wie het Digitenne abo al dan niet per ongeluk is stopgezet werkt 1/2/3 nog steeds en een regiozender. Als de tv zelf dvb-t heeft dan heb je zelfs alleen de (/een) antenne nodig ... (zag laatst wel dat bij Digitenn via CI+, dus zonder kastje, de antenne via een USB poort stroom krijgt. Zonder voeding is ie heel erg gevoelig voor plaatsing). Een 'bierblikjes antenne' werkt zelfs uitstekend als alternatieve, stroomvrije en gratis antenne ...

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 29-08-2017 22:20 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je hoeft je niet te registeren. NPO1/2/3, regio en de NPO radiozenders werken zonder kaart aangesloten.
Hier (http://dvbt4all.nl/) staat ook nog veel handige informatie verwerkt, kijk welke kant je bijvoorbeeld de antenne op moet richten voor het beste beeld. Ook staan er nog een aantal type nummers van decoders (http://dvbt4all.nl/digitenne/software-versies/) vermeldt waar je op kan zoeken op bijvoorbeeld marktplaats.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente