Een kapotte laptop, daar moet toch een vervanger voor komen. Na rondvragen en positieve ervaringen ga ik nu toch voor een desktop. Eerste keer dat ik zelf een systeem ga bouwen, maar wat helemaal goed moet komen.
Voor ik deze investering ga doen, ben ik benieuwd naar jullie ervaren mening!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga mijn pc voornamelijk gebruiken als allrounder, maar ook om mee te gamen. Denk hierbij aan games als CS:GO en Call of Duty. Het zou fijn zijn als ik dergelijke games eens op hoge resolutie zonder problemen kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800 eu voor de PC zelf, het assembleren doe ik zelf.
Ik moet ook nog een nieuw beeldscherm aanschaffen, dus die komt er bovenop.
Als beeldscherm denk ik aan onderstaande:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met wat ik nu allemaal heb bekeken en vergeleken op het forum heb ik onderstaande zelf samen gesteld.
Ik twijfel vooral over moederbord, geheugen en voeding. De behuizing maakt me niet zoveel uit hoe deze er uit ziet; moet strak en functioneel zijn.
Daarnaast is netwerkadapter noodzakelijk, omdat ik niet zo makkelijk kabels kan trekken door mijn hele huis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit en betrouwbaarheid staat voorop, welk merk dat dan is maakt mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet heel erg veeleisend, maar ik wil wel waar voor mijn geld. Daarnaast mag het een PC zijn die voor nu zeker voldoet, maar waar ik over een tijdje componenten van kan upgraden om het systeem up-to-date te houden of te verbeteren.
Ga je overklokken?
Ik denk het niet, daar heb ik ook geen ervaring mee of kennis van.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een serieuze blik of alle componenten goed met elkaar samen gaan en van de juiste kwaliteit zijn. Eventuele besparingsmogelijkheden, of zaken waar ik absoluut niet op moet besparen.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening!
~Loko1NL
Voor ik deze investering ga doen, ben ik benieuwd naar jullie ervaren mening!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga mijn pc voornamelijk gebruiken als allrounder, maar ook om mee te gamen. Denk hierbij aan games als CS:GO en Call of Duty. Het zou fijn zijn als ik dergelijke games eens op hoge resolutie zonder problemen kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800 eu voor de PC zelf, het assembleren doe ik zelf.
Ik moet ook nog een nieuw beeldscherm aanschaffen, dus die komt er bovenop.
Als beeldscherm denk ik aan onderstaande:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 139,- | € 139,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 173,99 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met wat ik nu allemaal heb bekeken en vergeleken op het forum heb ik onderstaande zelf samen gesteld.
Ik twijfel vooral over moederbord, geheugen en voeding. De behuizing maakt me niet zoveel uit hoe deze er uit ziet; moet strak en functioneel zijn.
Daarnaast is netwerkadapter noodzakelijk, omdat ik niet zo makkelijk kabels kan trekken door mijn hele huis.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 173,50 | € 173,50 |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | € 171,- | € 171,- |
| 1 | Fractal Design CORE 2300 | € 47,80 | € 47,80 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 30,85 | € 30,85 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 24,70 | € 24,70 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 133,95 | € 133,95 |
| 1 | Corsair CX450 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 94,85 | € 94,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 806,55 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit en betrouwbaarheid staat voorop, welk merk dat dan is maakt mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet heel erg veeleisend, maar ik wil wel waar voor mijn geld. Daarnaast mag het een PC zijn die voor nu zeker voldoet, maar waar ik over een tijdje componenten van kan upgraden om het systeem up-to-date te houden of te verbeteren.
Ga je overklokken?
Ik denk het niet, daar heb ik ook geen ervaring mee of kennis van.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een serieuze blik of alle componenten goed met elkaar samen gaan en van de juiste kwaliteit zijn. Eventuele besparingsmogelijkheden, of zaken waar ik absoluut niet op moet besparen.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening!
~Loko1NL