Stille fans voor de Corsair H115i

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46
Beste tweakers,

Ik ben de trotse eigenaar van een Corsair H115i, echter nu ik een MSI 1080 Gaming X heb aangeschaft merk ik dat de meegeleverde fans luidruchtig zijn.

Ik ben op zoek naar vervangende, stille fans die niet onder doen voor de meegeleverde fans. Mijn thema is rood & zwart, maar andere kleuren fans kunnen ook. RGB niet nodig, mag wel.

Heeft iemand een aantal aanrader?

Alle reacties

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Misschien zijn de be quiet! Silent Wings 3 ze geven wel wat minder airflow maar zijn wel echt stil.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Of:
pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm

Ja, zijn bij max belasting een stuk hoorbaarder dan de be quiets maar voeren dan ook wel iets meer warme lucht weg.

Gezien de gtx 1080 lijkt mij dat je ook best een beest van een CPU te koelen hebt. Balans tussen db's en koelcapaciteit lijkt me dan wenselijk

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik gebruik de standaard fans met een custom profiel (heb zelf de 110i GTX, wat ongeveer dezelfde koeler is). De fans draaien bij mij standaard op 1000 rmp. Dit is praktisch onhoorbaar. Ik gebruik daar niet de (crappy) Corsair applicatie voor, maar een klein programmaatje dat SIV64 heet. Hiermee kan je ook de kleurtjes van je koeler veranderen. Dit programma vervangt niet alleen Corsair Link, maar ook alle andere monitoring programma's (hoewel het programma wel een vrij steile leercurve heeft).
Ik heb zelf ook overwogen om de fans te vervangen door corsair ML fans, maar heb daar uiteindelijk toch de meerwaarde niet van ingezien.

bottom line: je kan de huidige fans prima instellen op minder geluidsproductie.
Nieuwe fans zullen of veel minder koelen (en dan ook veel minder lawaai maken), of zullen ongeveer hetzelfde geluidsniveau hebben (bij gelijke of iets betere koelprestaties).

[ Voor 10% gewijzigd door canth op 07-09-2017 09:16 ]

• bamibal15
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
Hi,

Als je stille fans nodig hebt raad ik BeQuiet! heel erg aan! prima kwaliteit en heel erg stil\
groet,

Rick